פסגות חותך במחיר היעד לאל על ומותיר 'קניה' עם אפסייד גדול

מניית אל על מטפסת כמעט 3% ברקע לעדכון המלצה מצד פסגות שאמנם חותכים את מחיר היעד אך מותירים 'קניה'
 |  (5)
בואינג 787, צילום: יח"צ
בבית ההשקעות פסגות פרסמו היום עדכון המלצה למניית אל על 0% אל על 89 0% אל על בסיס:89 פתיחה:89 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וזאת כחודש ושבוע לאחר שהחברה פרסמה דו"חות שגררו מפולת דו-יומית של כ-20% במניה. בפסגות חותכים את מחיר היעד מ-4.2 שקלים ל-3.5 שקלים אך מותירים את ההמלצה על 'קניה' שכן עדיין מדובר באפסייד גדול של כמעט 50% על מחיר השוק.
וכך כותב האנליסט נועם פינקו מפסגות: "הדוח לרבעון השני היה מאכזב, בעיקר בשורת ההוצאות שהיו גבוהות מציפיותינו. עלויות ההפעלה עלו בכ-20 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל וזאת על אף שברבעון המקביל היו הוצאות גבוהות בשל חכירות רטובות שנבעו מבעיות עם הטייסים ולמרות ירידה קלה בשעות טיסה. הגידול בהוצאות נבע קודם כל מהיחלשות הדולר מול השקל (כ-8 מיליון דולר) שכן כל שינוי של 1% בשע"ח פוגע בכ-5.5 מיליון דולר ברווח התפעולי של החברה (ברמה שנתית) וכן עליה של 6 מיליון דולר בהוצאות דס"ל בשל עליית מחיר הנפט, 2 הוצאות שהיו ידועות. הוצאות אחרות נבעו מעליות שכר, בין היתר בשל ההסכמות עם הטייסים והוצאות אחרות, חלקן חד פעמיות".
 לגבי המשך השנה, כותב פינקו כך: "הצמיחה הדרמטית בהיקף הנוסעים בנתב"ג (17% מתחילת השנה) נמשכת עם צמיחה של 13% ביולי ו-17% באוגוסט ותמשיך ללוות אותנו כנראה עד סוף השנה. באל על חלה ירידה של 2.2% ביולי בהיקף הנוסעים וצמיחה של 6% באוגוסט. בחודש ספטמבר החגיגה בנתב"ג נמשכת אך אל על צפויה להציג ירידה משמעותית בהיקף הנוסעים בשל מספר ימי טיסה נמוך ב-3 ימים מספטמבר שעבר (כ-13%). באוקטובר המצב מתהפך וצפוי גידול חד בכמות הנוסעים באל על. את הירידה ביולי ניתן להסביר בין היתר בהתארכות זמני התחזוקה ב-2 המטוסים כאמור לעיל"
לדבריו של פינקו, "את העובדה שאל על כבר לא ממש צומחת בכמות הנוסעים, בוודאי לא בקצב של השוק ניתן בעיקר להסביר בשיעורי התפוסה הגבוהים שלה והיעדר יכולת להגדיל כמות טיסות בשל העובדה שהטייסים כבר עובדים באופן מלא ואין אפשרות לשנות זאת מהותית בטווח הקצר (אל על לא יכולה לגייס טייסים שאינם ישראלים). הנקודה החיובית שיוצאת משיעורי התפוסה הגבוהים והביקוש הגבוה הינה הפסקת תהליך ירידת המחירים (הנמדד בתשואה ל-RPK) ואף עלייה קלה, זאת לאחר ירידה דו ספרתית בשנים 2015- 2016 (במצטבר). נציין כי גם בחברות התעופה הוותיקות באירופה נרשמה מתחילת 2017 יציבות יחסית במחיר לאחר שנתיים של ירידות חדות המוסברת בעליה בביקושים (בשל המחיר הנמוך) ותחרות פחות חזקה יחסית בקווים הארוכים. אי לכך אנו סבורים כי נראה המשך צמיחה קלה בהכנסות".
לגבי הרבעון הנוכחי: פינקו כותב כי באופן כללי כנראה שנראה ירידה בתוצאות הרבעון השלישי לעומת אשתקד, גם בשל ירידה בכמות הנוסעים כאמור לעיל (לצד עליית מחיר הנפט ומט"ח) ורבעון רביעי טוב יותר מהמקביל, גם בשל כמות הנוסעים וגם נוכח השבתות טיסות שנרשמו ברבעון המקביל. "אנו מורידים את תחזית הרווח הנקי וה-EBITDA שלנו מ-65 מיליון דולר ו-280 מיליון דולר בהתאמה לכ-50-45 מיליון דולר ו-270-260 מיליון דולר. נדגיש כי מאוד קשה לתת תחזיות מדויקות לחברה לאור מספר רב שלמשתנים שקשה לחזותם", כך פינקו.
במבט קדימה: פינקו כותב כי "אל על נמצאת בתהליך של שינוי מהותי הכולל החלפת ציי מטוסים ישן במטוסי הדרימליינרים החדישים ומיזוג חברת ישראייר. החלפת המטוסים צפויה לארך 4 שנים והיא צפויה להוביל לחסכון בעלויות תפעול והגדלה ה-ASK במעט ולאורך זמן (נוכח ירידה בימי תחזוקה). מיזוג ישראייר שצומחת בקצב מואץ ובעלת נתח שוק של 5.3% ,לתוך סאן דור, צפוי להוביל לגידול היקף הפעילות של החברה ויכלול גם סינרגיות תפעוליות ושיווקיות (הגדלת שיווק חבילות וקווים חדשים). מהלכים אלו עשויים להגדיל הוצאות בטווח קצר אך לייצר ערך משמעותי בטווח הארוך. עוד אנו סבורים כי כמות הנוסעים לחו"ל תמשיך לגדול (לצד המשך גידול בתיירות הנכנסת) אך לא בקצב החריג של 2017."
בשורה התחתונה בפסגות אמנם מורידים את מחיר היעד אך כותבים כך: "אנו סבורים שמניית אל על זולה יחסית ועדיין ממליצים עליה בקניה". 

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אל על
    שלמה 25/09/2017 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שווה קניה ותתחילו עכשיו 3000 שלב ראשון 340 שלב שני ושלא יבלבלו לכם את המוח מניה זולה קניתי 235 וכבר 250 עד שתזוזו 270
    סגור
  • 4.
    לא לגעת קנו פרוטרום קנו בזק קנו אלוני וטאואר (ל"ת)
    צחי 25/09/2017 07:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    כפי שאמרתי שאלעל היצה 348 .350 לא לגעת
    קובי 25/09/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כץגם היום לא לגעת. יש טטבות פי אלף אלוני חץ.פרוטרום בזק...בקצרהנלא כיל לא חל ולא אל על
    סגור
  • 2.
    הירידה נובעת מסלידה מהחברה הזו
    יוסי 24/09/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    2 9
    עכשיו שקנו את ישראייר. גם היא תיפגע . יותר ויותר חברות יפתחו את הקווים למזרח ששם הם עדיין חולבים את הישראלים ואז תגיע הקירסה הצפויה של החברה הזו.
    סגור
  • 1.
    האם אל על שווה כניסה ? (ל"ת)
    דון 24/09/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור