הכוכבת התורנית בבורסה בת"א - שכעת צוללת ללא הפסקה

 |  (33)
ירידות, צילום: גטי אימג'ס ישראל
מניית פורסייט 0% פורסייט 178.2 0% פורסייט בסיס:178.2 פתיחה:178.2 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שמפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים צללה היום 16.8% והשלימה מפולת של 57% תוך קצת יותר מחודש ומפולת של מעל 60% מאז השיא שנקבע במניה באמצע מאי לאחר זינוק של 300% במחזורים ענקיים בשל רוח גבית מעסקת מובילאיי. תוך כדי המפולת, מניית החברה ממשיכה לרכז מחזורים ערים של כ-5 מיליון שקלים ביום בחודש האחרון (הנייר ה-32 הכי סחיר בת"א). כעת נסחרת החברה לפי שווי של כ-350 מיליון שקלים, ונציין כי טרם ההודעה על רכישת מובילאיי ע"י אינטל ב-15.3 מיליארד דולר נסחרה פורסייט לפי שווי של סביב 150 מיליון שקלים, כלומר גם אחרי מהלך הנפילות, המניה עדיין גבוהה מאוד ביחס לרמתה טרם העסקה.  
הספקולציות בשוק: מיד עם תחילת הראלי הגדול במניה שהגיע לאחר ההודעה על עסקת מובילאיי (ב-13 במארס), ביצעו בפורסייט מספר סבבים של הנפקת מניות ואופציות לצורך גיוס הון. כך לדוגמה, כבר ב-15 מארס הודיעה פורסייט על גיוס של 14.7 מיליון שקלים לפי מחיר של 2.1 שקלים למניה (8.73% מהחברה) ועוד אופציות. יום לאחר מכן, ב-16 במארס, הודיעה החברה על גיוס של 5 מיליון שקלים לפי מחיר של 2.4 שקלים למניה (2.77% מהחברה). וזה נמשך, ב-22 במארס הודיעה פורסייט על הנפקת מניות ואופציות אשר יהיו לאחר הנפקתם 7.15% מההון המונפק של החברה וזאת לפי 2.1 שקל למניה ותמורת 13.8 מיליון שקלים. באותו היום הנפיקה פורסייט מניות נוספות למשקיע פרטי לפי מחיר של 2.4 שקלים ועוד אופציות וזאת ותמורת 5 מיליון שקלים. בשני המקרים המניות שהונפקו הן חסומות למכירה למשך 6 חודשים. כלומר החל מסוף החודש הבא החסימה משתחררת, ובשוק מתחילים לחשוש שאלו שרכשו מניות בזול בהנפקות, מתקרבים לשוק כמוכרים גדולים. וזה עוד בלי לדבר על האופציות. מדובר במשקיעים שלפי השער הנוכחי מחזיקים במניות בעשרות רבות של מיליוני שקלים. נציין כי לפי חוקי רשות ני"ע, גם לאחר שחרור החסימה - במשך 6 רבעונים הרוכשים בהנפקות יהיו רשאים למכור כמות מניות שלא תעלה על הממוצע היומי של מחזור המסחר בבורסה במניות החברה בתקופה בת שמונה שבועות שקדמה ליום ההצעה, ובלבד שלא יציע ברבעון אחד כמות מניות העולה על אחוז אחד מן ההון המונפק והנפרע של החברה. אבל קשה להניח שהדבר באמת יצליח לעצור משקיעים פרטיים מלמכור את המניות שרכשו בהנפקות. 
במקביל להנפקת המניות שביצעה פורסייט בנאסד"ק בסוף יוני, עדכנו באדיסון (כחלק מפרויקט האנליזות של הבורסה בת"א) את מחיר היעד למניית פורסייט ל-3.45 שקלים. באדיסון כתבו באותה בהמלצה כי ברור להם שמדובר במחיר יעד שנמוך מאוד ממחיר השוק (פורסייט נסחרה אז במחיר של מעל 6 שקלים) אבל מסבירים כי מדובר במחיר יעד שלוקח בחשבון שמרנות לא מעטה. "הערכה זו הינה על בסיס מתמשך, אנו כוללים הנחות צמיחה ו-WACC שמרניות, ולא מתייחסים לערכי המיזוגים והרכישות של הסקטור... אם ניקח בחשבון את הערכת השווי הגבוהה של מובילאיי לאחרונה, ואת פוטנציאל הצמיחה של הטכנולוגיה של FRST ו-Vision Rail, אנו רואים את מחיר השוק בתוך הציפיות הריאליות", כך נכתב בעדכון ההמלצה מסוף יוני האחרון. כלומר באדיסון ניסו להעביר מסר לפיו מחיר שוק אמנם גבוה, אך אינו מנותק מההתרחשויות ובסה"כ מגלם ציפיות ריאליות. נראה שהמשקיעים לא ממש השתכנעו. 
היום מניית פורסייט נופלת מתחת למחיר יעד זה ונסחרת סביב 3.3 שקלים למניה, כלומר נופלת מתחת למחיר היעד שהציבו באדיסון. צריך להגיד שטרם עסקת מובילאיי עמד מחיר היעד של אדיסון  על 3.11 שקלים, לאחר מכן מחיר היעד עולה ל-3.30 שקלים ובסוף יוני הועלה ל-3.45 שקלים.
עוד נציין כי המדד בו נסחרת פורסייט, ה- מדד ת"א SME60 +0.55% מדד ת"א SME60 619.92 +0.55% מדד ת"א SME60 בסיס:616.55 פתיחה:618.05 גבוה:619.92 נמוך:618.05 תמורה:3,535,920 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: , נופל היום 1% ומשלים יום 9 רצוף של ירידות לשפל של כמעט 12 חודשים (מינוס 13.5% מאז סוף מאי). כלומר פורסייט היא מקרה קיצוני, אבל מניות המדד חוטפות בתקופה האחרונה באופן כללי. 
גרף המניה השנה:
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מוכרים למטומטמים לוקשים והם קונים.
    דונללד דאק 10/08/2017 07:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה דיוק כמו המטומטמים ששומעים ת הנאומים של ביבי ואחר ול נאום אתה קבל ביבי מלך ישראל.אותו דבר פורסייט מאכילים את כולם סיפורים שהמוצר טוב זה של אימובילאי עד שהתרמית מתגלה והבלון מתפוצץ הניר ימשיך למטה.כבר אפטר הניר רד בוול סטריט בעוד 9 אחוז.לא ייתי נוגע תרמית הזאת במקל מקילומטר.
    סגור
  • 16.
    סופה של ספקולציה. (ל"ת)
    ' 09/08/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 15.
    סוחרים מפילים אותה
    אין ביקושים 09/08/2017 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפשר לראות לאורך הימים האחרונים שסוחרים שמים היצעים גדולים של 100 אלף ויותר וגורמים לידיים חלשות לפחד ולמכור וכך הם מפילים את המניה . הם לא מוכרים אלא גורמים לאנשים אחרים למכור .
    סגור
  • איך ניתן לראות את ההיצעים האלה שאתה מדבר עליהם ? (ל"ת)
    Rsi-69.10 09/08/2017 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • במהלך המסחר רואים פתאום היצע למכירה בשורה השניה או
    סוחר ותיק 10/08/2017 01:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרביעית של עשרות אלפי יחידות למכירה ובעקבותיה באים הרבה מוכרים. אחר כך שוב מופיעה שורת היצע של עשרות אלפי יחידות למכירה ושוב המון מוכרים וחוזר חלילה. גם אני משוכנע שיש מי שעושה סיבוב על האנשים.
    סגור
  • ואחרי הסיבוב ?
    גיל 10/08/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני ראיתי את מה שאתה אומר. דשדוש ופתאום מכירה חדה של 100 אלף ש"ח. לדעתך בסוף הסיבוב יקנו חזרה את המניות במחיר רצפה ?
    סגור
  • 14.
    פורסייט
    איציק רגב 09/08/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    היגיע הזמן שהעתונות הכלכלית תתפוס ביצים ולא תשב בשקט ותפעיל את הרשות לניירות ערך ואם צריך גם את המשטרה כאשר מתבצעת הונאה כמו בפורסייט אנשים הפסידו את המכנסים עשרות אלפים וכולם מגלגלים עיינים לשמים איפה הבורסה איפה הרשות כגראה שפראיירם לא מתים רק מתחלפים
    סגור
  • אתה רציני?
    עוקב 09/08/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה העיתונאים שהריצו את המניה עם הכתבות שלהם , בלי בדיקות רקע על סיבוני. ואתה רוצה שיערבו את רשות לני״ע?
    סגור
  • 13.
    איפה סיבוני המסבן ? (ל"ת)
    פורסייט 09/08/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    נדרשת עוד קצת סבלנות .......
    Rsi-69.1 09/08/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    2 8
    בסוף זה ישתלם !
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מחזורים גבוהים בכיוון אחד...נראה שרוב המשקיעים
    פ 09/08/2017 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הגדולים בנייר בורחים.
    סגור
  • 10.
    הירידות ילוו את המניה גם בחודשים הבאים...
    הכל לטובה צדיקים 09/08/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מלא מניות / אופציות ימכרו ואז נראה תהום נפער.... כפרת עוונות
    סגור
  • 9.
    דומה לבבילון, בסוף לא יישאר כלום מהבלון מהנוד הזה (ל"ת)
    רות 09/08/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    חברת ללא תוכן !!!! (ל"ת)
    בני 09/08/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    נראה כמו עוד ישראבלוף
    חיפאי 09/08/2017 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מצטער. כלמוד ניסיון מר מכל מיני חברות ישראליות בבורסה, 80 אחוז מחברות ההזנק פה זו רמאות לשמה... PUMP AND DUMP, המניה עולה, הכסף ה"טיפש" נכנס, בעל הבית לוקח את הקופה ואז המשקיעים נמחקים. מאות מיליונים בשווי, על מה בדיוק? החזקתי מנות מ180 וזרקתי סביב 700 סכום לא גדול.התפתתי אתמול להכנס ב3K בלבד, כרגע זה נראה רע רע רע. אולי קצת מתחת ל200 יש סיכוי לסיבוב קצר - העובדים מממשים את כל האופציות שלהם ועוד מעד ילכו הביתה... אופתע מאד אם לא.
    סגור
  • אין לך מושג
    עובד 09/08/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    5 4
    איזה עובדים אתה מכיר שמימשו את האופציות שלהם? זו השטות הכי גדולה ששמעתי. עכשיו לממש??? תבדוק עם עובדים של החברה ותראה עד כמה אתה רחוק. כמו כן, אני מזמין אותך לקרוא כתבות על מובילאיי בין השנים 2014-2016 ולראות מלא חכמולוגים כמוך שרשמו שטויות. תחזור לפה אחרי זה ותגיד מה אתה אומר
    סגור
  • אם לא העובדים, מי כן מממש ?
    גיל 09/08/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרי יש מי שמוכר את המניה בכל מחיר. ואם זה לא העובדים מי זה ? המשקיעים שנכנסו במחיר הכסף ? או שיש מי שמשחק במניה ? כי עם העבודה שהמניה התרסקה ב- 60% בחודש קשה להתווכח
    סגור
  • לעובד...
    דניאל 09/08/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אין לי מושג מה מכרו לכם אם באמת אתה עובד שם אבל לא נראה שאתם מפתחים משהוא מלבד אשליות...ואל תשוטה למובילאי ולניהול שלה.נראה כמו עושק של אנשים וחבל.
    סגור
  • כמה אופציוץ (ל"ת)
    ככ 09/08/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם הכל טוב למה נשבר קו מגמה עולה
    חיפאי 09/08/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכזו חריפות? הייתי מבין ירידה עד 420 אבל ככה? ולמה היא בקושי מצליחה להחזיק מעל 300 היום? בטכני לבד אם 300 לא מחזיק היום אנחנו תיכף ב240. אם יש משהו שלמדתי זה שמניות לא יורדות סתם. וב-2014 החברה היתה בשלבים של אחרי יציקת תוכן לשלד בורסאי ועם מחזורים זעומים, לא חכמה חבר! ולגבי הבונוסים, כתבה מ30 באפריל "למרות התנגדות גורפת של המוסדיים: בכירי פורסייט ייהנו מתגמול כספי נדיב" תגגלו את זה... בוא נראה בדצמבר באיזה שער תהיה!
    סגור
  • מוסדיים
    יעקב 09/08/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא נראה לי שיש מוסדי אחד בפח הזה?כולם משקיעים פרטיים .צריך לראות אם הם מגדילים החזקות או שגם הם עצמם לא מאמינים בפח
    סגור
  • 6.
    פורסייט ומגל מאכזבות קשות
    משקיע, מושקע, שקעתי 09/08/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא מבין מה הטעם בכתבה כזאת. כתבתם משהו, רמזתם ולו רמז דק על הסיבה שכולם מוכרים את פורסייט? יש לכם מושג? לא הצליח ההסכם עם הסינים הראשונים? לא מעניינים הסינים השניים? מוכרחה להיות סיבה לקריסה (לא שאני יודע), לא רק שורטים וכל מיני דרעקס. עיתון שמתיימר להיות כלכלי, צריך שיהיה לו ערך מוסף, איזה ידיעה שעושה שכל ומסבירה את מצב השוק הדפוק, של המניה. גם מגל מאכזבת, יורדת כל הזמן. נכון שהעסק עם החומה של טראמפ צולע, אבל היו הזמנות משמעותיות מאירופה. אז מה קורה? הבורסה התל אביבית מתבררת כבלון נפוח? חברות קש ששורפות לך את הכסף? שוב??? לא מספיק מה שהיה בימי הדוט.קום? עד מתי?
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    שמואל 09/08/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    נמתין לה בסבלנות לשער 280 (ל"ת)
    פורסייט 09/08/2017 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לא עדיף בשער 80?
    משקיע 10/08/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סיבה למה המניה לא הולכת לרדת לשער 80?
    סגור
  • 4.
    נו באמת לא שווה שקל הזהרתי אותכם היחיד שירויח זה זילברמ (ל"ת)
    שועלי 09/08/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    כותרות מ-פ-ו-צ-צ-ו-ת ! בשביל כלום (ל"ת)
    dd 09/08/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ביונדווקס
    1 שמעריך. 09/08/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ניתן לומר על מניית ביונדווקס את אותו הדבר כמעט כמו שנאמר על מניית פורסייט. אלא שלמניית ביונדווקס יש פוטנציאל אדיר לעלות מעלה. נראה לי שמורידים את גובה המנייה בכוונה על מנת לאסוף. הודעה חיובית מאוד בוא תבוא וזה רק עניין של זמן ולא הרבה. בינתיים חישבו אם כדאי לכם לאסוף. נראה לי שנדע כולנו תוך יומיים שלושה. בהצלחה לכולנו.
    סגור
  • איך נדע
    מיקע 09/08/2017 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוך יומיים שלושה? אתה חוזה בכוכבים? יש איזה אירוע צפוי שצריך לקרות?
    סגור
  • 1.
    טוב מאוד. שתגיע ל-250 והרבה אנשים יתעשרו בזכותה
    נרי 09/08/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אני יודע על אינטרסנטים רבים שמעוניינים במחיר מניה נמוך ואז לעשות איתה את כל הראלי שוב כמות בתחילת 2017. לקנות מניה כזאת במחיר נמוך זו ההזדמנות הכי טובה שיש היום בשוק ההון הישראלי.
    סגור
  • 250 זה יקר
    משקיע 10/08/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שער 80 הוא שער יותר ריאלי למניית הבלון הזו
    סגור
  • כן...תמשיך לספר לעצמך סיפורים... (ל"ת)
    ן 09/08/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • פורסייט