המניה שהפכה באופן רשמי לחלום הגדול של הסוחרים בת"א - מה אומר המנכ"ל?

מאז ימי גבעות או רציו לא זוכרים הסוחרים בת"א השתוללות יומיומית שכזו. שוחחנו עם המנכ"ל
נדב לוי | (28)
נושאים בכתבה פורסייט

כבר מזמן לא ראינו מניית חלום שכזו בבורסה בת"א. מניית פורסייט -8.65% זינקה היום (ה') עוד 17.5% במחזור גדול מאוד של כמעט 20 מיליון שקלים, המחזור הגדול אי פעם במניה. בתוך כך השלימה פורסייט מהלך עליות של מעל 200% תוך קצת יותר מחודשיים לשווי שוק של 570 מיליון שקלים. בדר"כ זינוק חד במניות מגיע בעקבות שיפור בביצועים, אצל פורסייט הסיפור הוא החלום. 

את מניית פורסייט הקטנה כמעט ואף אחד  לא הכיר עד לפני כחודשיים, אבל אז הגיעה עסקת 'מובילאיי''. כידוע, פורסייט פועלת אף היא בתחום מערכות הגנה מפני תאונות דרכים ומכאן מוחם הקודח של הסוחרים בת"א החל לעבוד. ביום הדיווח בנוגע לעסקת 'מובילאיי' הגיבה מניית פורסייט בזינוק של כ-10%, וזו כאמור הייתה רק ההתחלה.

נלך כמה צעדים אחורה - פורסייט זו חברה שהוקמה כ"ספין אוף" טכנולוגי מחברת האם 'מאגנא' שעוסקת בתחום הביטחוני, כאשר הטכנולוגיה וקווי המוצרים של מאגנא פרוסים באתרים רגישים בישראל ובעולם, ופורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הצבאית הזו שיודעת לאתר סכנות. הפיתוח בתוך מאגנא החל בשנת 2013 ובשנת 2016 כבר הושלם תהליך המיזוג בין השתיים. בימים שלאחר מכן יצאו בחברה לגיוס נאה של כמעט 26 מיליון שקל ועם הכסף הזה החלו לנוע ולעבוד כאשר המטרה העיקרית שלהם הייתה פיתוח דגם 'אלפא' בתוך כשנתיים. בפועל, בחברה הצליחו לפתח את דגם 'האלפא' תוך 9 חודשים בלבד. ב-1 לספטמבר 2016 הכריזו בפורסייט על כך שהמערכת עובדת. מספר חודשים לאחר מכן, הושלם הפיתוח מרמה של דגם אלפא למצב שכבר משווים את המערכת של החברה לאלה האחרות הקיימות בשוק.

את הרוח הגבית שקיבלה, הנהלת פורסייט גם ידעה לנצל כדי לנפח את קופת המזומנים ולחזק את ההון העצמי של החברה כאשר דיווחה על מספר סבבי גיוס משמעותיים ובמקביל גם על רצונה לרישום מניותייה בבורסה בארה"ב. בתוך כך, לפני כחודשיים הודיעה החברה על גיוס מוצלח של כ-23 מיליון שקל (גבוה ב-15% מהסכום שהיה מתכונן) כאשר שמות בולטים כמו נציגים ממשפחת 'קרסו', 'איילים' קרנות נאמנות ומייסדי חברת 'פיינל', לקחו חלק בהנפקה. בעניין זה נציין שעוד קודם לכן, לפני כשנה, גייסה פורסייט סכום מצטבר בהיקף של כ-27 מיליון שקל כאשר אז נכנסה 'קבוצת לובינסקי', יבואנית רכבי פיז'ו וסיטרואן בישראל.

ומה חושב מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני, על ההשתוללות במניה?

בשיחה עם Bizportal התייחס סיבוני ל'הייפ' שנוצר במניה מאז עסקת מובילאיי. "נכון, קיבלנו רוח גבית ממובילאיי אבל זה לא העיקר - יש לנו טכנולוגיה חדשה והמשקיעים מבינים את זה. אנחנו נגיע לשלישיה המובילה בתחום. יכולנו להגיע למה שאנחנו היום גם בלי מובילאיי, למרות שזה עזר לנו. גייסנו 43 מיליון שקל לפני עסקת מובילאיי וזה מעיד על כך שמבינים שיש לנו משהו טוב ביד. השוק מבין שאנחנו יכולים לתת 'פייט' אמיתי למתחרות, כעת זה מחלחל והשוק מפנים במה אנחנו מחזיקים. רואים את התוצאות".

"כמו שדיווחנו, החברה החלה בפיילוט בסין ואנחנו ממתינים בקוצר רוח לתוצאות. בהתאם להתפתחויות שם נדע את הכיוון שלנו לשנה הקרובה. היעד להמשך השנה הוא מספר פיילוטים מוצלחים ולחתום על הסכמים, ברור שזה יקרה".

"אנחנו עדיין עובדים על שיפורים והמערכת ברמה כזו שאנחנו יכולים להתאים אותה לפי רצונו של הלקוח ובהתאם לצורך שלו. רמות הדיוק והיכולות שלנו יבואו לידי ביטוי בצורה משמעותית. גייסנו מתחילת הפעילות שלנו (5 בינואר 2016) כ-70 מיליון שקל וקופת המזומנים שלנו מאפשרת לנו לערוך פיילוטים ולהגיע להסכמים עם לקוחות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

נציין כי לא רק פורסייט רכבה על הגל, גם חברה הבת 'רייל ויז'ן' (בה שולטת פורסייט בכ-32%), המפתחת מערכת הגנה מפני התנגשות במכשולים על גבי מסילות הרכבת, זיהתה את המומנטום החיובי ויצאה למספרי סבבי גיוס לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר, כאשר האחרון היה לפני רק פחות מחודש.

הדבר המשמעותי ביותר שקרה לפורסייט מאז הרוח הגבית שסיפקה עסקת מובליאיי היה ההסכם לביצוע פיילוט עם יצרנית הרכבים הסינית JAC Motors. מדובר בפיילוט הראשון שתבצע החברה בימים אלו ממש למערכת להתרעות בטיחות בזמן נהיגה כאשר מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי מחייב ביניהם. אותו דיווח אגב, שלח את המניה באותו היום לעלייה חדה של 15%. 

נציין כי בחברה החליטו לנצל את ההקלות הניתנות לחברות קטנות ולא ייפרסמו את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה אלא רק פעמיים בשנה, כלומר דו"ח לכל מחצית.

האם החלום יתגשם או שיהפוך לחלום בלהות? זאת נדע רק בהמשך. 

גרף פורסייט ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    ים הדמעות 25/05/2017 12:07
    הגב לתגובה זו
    למי שלא קנה לפני הזינוק הגדול.
  • 20.
    עזבו שטויות תקנו קולפלנט (ל"ת)
    אמנון 19/05/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    יש דיבורים שהמוצר שלהם עולה מתעלה על מובילאיי (ל"ת)
    שמעון 14/05/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
  • ים הדמעות 25/05/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    אבל אהבלים משלמים גם בשביל זה
  • 18.
    בר 14/05/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    בעשרות אחוזים
  • 17.
    שי 14/05/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    ההסתרה לא לטובתה !!!אים סיבוני כול כך בטוח בחברה שיפרסם דוחות רציפים מה עוד שאין להם חברות רכב בעלת מובילות עולמית שמתענינות. אלא רק תאגיד סיני זניח jac motors שלא בעל יכולת שיווק עולמית בסין הטכנולוגיה הזו לא תכנס כול כך מהר בגלל המחיר......תיזהרו מחברה שמנפיקה מהר ובזול למרות הפוטנציאל .
  • gilmi 14/05/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    תאגיד סיני זניח עם 40 אלף עובדים ? אתה רציני ? ומה אתה רוצה לקרוא בדוחות ? אנחנו יודעים שעדיין לא מכרים כלום ורק מוציאים כסף. מה חסר לך עוד בדוחות שלהם ?
  • 16.
    דניאל 14/05/2017 08:32
    הגב לתגובה זו
    המנייה עדין 3 אחוז משווי מובילאיי
  • 15.
    מומחה לקנוניות 13/05/2017 18:59
    הגב לתגובה זו
    זה יפול. העיסקה שבו נקנתה מובילאיי היתה במחירים מאוד יקרים. יקח שנים רבות עד שהרכב האוטונומי ייושם בהצלחה.
  • 14.
    דוד 12/05/2017 23:24
    הגב לתגובה זו
    ידוע גם שקינאה גורמת לקמטים בגיל צעיר
  • 13.
    סיבוני הזעמן מפזר מניות לכל דיחפין (ל"ת)
    רונלדו 12/05/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
  • רם 12/05/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    שטויות - טכנולוגיה מדהימה
  • 12.
    יאיר 12/05/2017 08:21
    הגב לתגובה זו
    החברה מחזיקה ביהלום שנקרא רייל ויזן - 35 אחוז בחברה של פוטנציאל עצום בפניי עצמה - פוטנציאל ממנו תהנה פורסייט
  • 11.
    שלמה 11/05/2017 18:50
    הגב לתגובה זו
    למרות שמערכת ההתראה שלה עולה באיכותה ודיוקה על זו של מובילאי
  • משה 12/05/2017 07:29
    הגב לתגובה זו
    הזמנה אחת על ידיי יצרן - ושווי של 150 מליון דולר יהיה היסטוריה רחוקה ..
  • 10.
    גאה לטוס באייר פורסייט 1 (ל"ת)
    טראמפ 11/05/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמרן 11/05/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
    חברים, הנייר נסחר בפיות מ-150 מיליון דולר, רכישה לפי מיליארד (זה 6% מהשווי שבו נרכשה מובילאיי) אומרת שהנייר שווה פי 6. לחברה טכנולוגיה ששווה לא פחות ממובילאיי ולכן הטירוף עוד לא החל. אני בפנים !
  • 8.
    אריה 11/05/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    איש מאד מוכשר. ואני מאמין שמי שיקנה את מניות החברה היום עדיין ירוויח בענק
  • 7.
    באפט 11/05/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    חברה עם טכנולוגיה שלה לא שווה על הנייר כרגע 5% ממובילאיי צריך להיות טמבל לא להבין שהיא הולכת לשלש ולרבע ערך כל שוק המכוניות מאות מיליארדי דולרים מסתובב סביב העניין של הרכבים האוטונומיים אז קצת קנאים תפרגנו לחברה ישראלית פורצת דרך
  • 6.
    האם המערכת שלהם יודעת לזהות כבשים שנכנסים? (ל"ת)
    דני 11/05/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זהירות כבשים (ל"ת)
    דני 11/05/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
  • יודעת לזהות צרי עין. (ל"ת)
    מני 11/05/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שוק 11/05/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    לא מדובר במניית דלת סחירות אלא במניה שמחזוריה בימים האחרונים אינם נופלים ממניות תא 90. החברות הגדולות בעולם עוסקות ברכב האוטונומי ויהיו מוכנות לשלם כסף גדול עבור טכנולוגיה פורצת דרך אם וכאשר זו תוכח כמוצלחת.
  • 3.
    שלי 11/05/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    הבורסה צריכה לבדוק היום לא מחר איך מניה עולה 200%בחודשיים? דחו את המאזן לפי המותר?
  • 2.
    כל פעם שיש כתבה כזאת יום למחרת המנייה מתרסקת (ל"ת)
    פורסייט 11/05/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חלום בלהות 11/05/2017 12:52
    הגב לתגובה זו
    מ
  • יצחק 11/05/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    עוד לא מאוחר להכנס כאשר פורסייט תגיע ל 5000 (פי עשר מאשר היום ) שווי השוק שלה יהיה 1 מיליארד דולר שזה רק 7% משווי מוביל אי וזאת למרות שמערכת ההתרעה של פורסייט טובה יותר
  • אם היא טובה יותר למה היא לא נסחרת בשווי גבוהה יותר (ל"ת)
    נפתלי 13/05/2017 12:56
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


מיכאל גרוסמן נקסט ויזן
צילום: אתר החברה

נקסט ויז׳ן מנצלת את הזינוק ומגייסת 400 מיליון דולר

החברה משלימה גיוס הון של 400 מיליון דולר – ברובו ממשקיעים אמריקאים – כדי להאיץ פיתוח וייצור מצלמות למל"טים, להרחיב שווקים באירופה ובארה"ב ולממן צמיחה מואצת בהכנסות וברווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נקסט ויז'ן

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר מפני "כלכלה אוטרקית" ובידוד כלכלי, חברת הטכנולוגיה הישראלית נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -3.33%  מדווחת על גיוס של 400 מיליון דולר ממשקיעים מקומיים וזרים. החברה, שמפתחת מצלמות זעירות למל"טים, נהנית מביקוש גובר על רקע סכסוכים ומלחמות ברחבי העולם. המהלך מתרחש לאחר שמניית החברה זינקה ב-272% בשנה האחרונה והגיעה לשווי שוק של 13 מיליארד שקל.


התזמון של הגיוס בולט במיוחד על רקע דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על בידוד כלכלי גובר. "אנחנו בסוג של בידוד", אמר. "תעשיות הנשק עלולות להיחסם, ונצטרך להפוך לסוג של סופר-ספרטה, לפתח כאן תעשיות נשק ולהסתגל לכלכלה אוטרקית יותר".


ברבעון השני של 2025 רשמה נקסט ויז'ן הכנסות של 37 מיליון דולר – עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה – ורווח נקי של 23.2 מיליון דולר, עלייה של 46%. צבר ההזמנות גדל ל-110 מיליון דולר, 39% יותר מהשנה שעברה, אך נמוך ב-10% מהצבר ברבעון הקודם. מספר הלקוחות צמח ב-12% והגיע ל-154. עיקר המכירות במחצית הראשונה הופנו לאירופה, שהיוו 54% מההכנסות לעומת 58% ב-2024. בארצות הברית הסתכמו המכירות במחצית הראשונה ב-18.6 מיליון דולר – מעל סך המכירות בכל שנת 2024, שעמד על 18 מיליון דולר.


החברה נהנית ממעמד של ספק מאושר של הממשל האמריקאי. ביוני חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי שמטרתו לחזק את מעמד ארה"ב בתחום הרחפנים, ובמקביל התחייבו מנהיגי נאט"ו להעלות את הוצאות הביטחון מ-2% ל-5% מהתמ"ג עד 2035.