דיווח: נתניהו מזמין את פוטין לפתח את מאגרי הגז - "הדלתות שלנו פתוחות"

במהלך ביקורו במוסקבה נתניהו פתח את הדלת לרוסים במסיבת עיתונאים מתוקשרת
ולדימיר פוטין, צילום: Getty images Israel
ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבוא ארצה ולפתח את מאגרי הגז בישראל. במהלך ביקורו במוסקבה נתניהו פתח את הדלת לרוסים במסיבת עיתונאים מתוקשרת לאחר פגישה בין השניים. מניות הגז הגיבו במעט להודעה, כאשר רציו יהש עולה 2.1%, {אבנר יהש} קופצת ב-1.8% ו דלק קידוחים יהש -1.77% דלק קידוחים 939.3 -1.77% דלק קידוחים יהש בסיס:956.2 פתיחה:956.2 גבוה:963 נמוך:939.3 תמורה:14,271,106 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בשעור דומה.
לפי סוכנות הידיעות RT, נתניהו אמר: "אנו פותחים שערינו בפני כל חברה או מדינה שתהיה מעוניינת בפיתוח שדות הגז הישראלים, כולל רוסיה. אין מחסומים שמונעים מכניסתה של רוסיה לפעול בישראל".
פוטין נשאל בנוסף בנוגע לסוגיית הגז מול פולין ששם החוזה יפוג ב-2022. פוטין הגיב כי "חברת גזפורם מחפשת שותפים באירופה שיחליפו את פולין וירכשו ממנה גז טבעי ואולי אפילו תהיה זו ישראל. השותפים שלנו בפולין עדיין לא סירבו לדבר. ההצהרות שאנו רואים מגיעות מגורמים בכירים, כאשר הגז שלנו בבעלות המדינה ואיננו פוסלים את האפשרות למכור".
פוטין אף הוסיף כי התכניות עתידיות עם הטורקים ופרויקט צינור הגז בדרום אינו נגנז. "כל מה שאנחנו צריכים זו עמדה ברורה מהנציבות האירופית שתהיה מובנת וחד משמעית - ואין עמדה כזו כרגע מצדם לאף אחד מהפרויקטים".
פרויקט צינור הגז עם טורקיה הוקפא בדצמבר 2015 בעקבות יירוט המטוס הרוסי על ידי הטורקים, כאשר הוא חצה את המרחב האווירי לשטחם. הצינור נועד להחליף עוד פרויקט מושעה לאספקת גז רוסי לאירופה דרך מדינות הדרום: בולגריה סרביה והונגריה".
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    ביבי כזה אדיוט אירופה ורוסיה נמנעות מהכוחן האימפריאליסט (ל"ת)
    וביבי מתחנף 09/06/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    לביבי לא אכפת לעבוד עם הכוחניים והמושחתים ביותר (ל"ת)
    מגעיל 09/06/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מענין כמה מעטפות יקבלו על הקומבינה הזו (ל"ת)
    תום 08/06/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    אובמה הפסיד...1 אפס לבובו (ל"ת)
    שמוליק 08/06/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 18.
    לא מבין את ביבי
    יעקב 08/06/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בשלב הראשון מינה את ליברמן לשר ביטחון, מינוי הזוי לכל הדעות, אח"כ מכניס את רוסיה למאגרי הגז של מדינת ישראל ללא כל סיבה נראת לעין , וגם לרוסים אין צורך כלכלי להכנס למאגרים אלו. מעלה קונספרירציה מטורפת שמישהו תופס את ביבי חזק בביצים?
    סגור
  • 17.
    כבר אי-אפשר לסמוך על המערב. ביבי פונה מזרחה ולא מהיום (ל"ת)
    פול 08/06/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 16.
    פוטין הקומוניסט יזהר ולא יגיע ליחמוביץ הקומוניסטית (ל"ת)
    אורן 08/06/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 15.
    טעות קשה ביותר, זה יגרום לסירוס של משק הגז.
    ' 08/06/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 6
    העולם המערבי וטורקיה מעוניינות לצמצם את ההשפעה הרוסית ולכן לא ירצו לבוא במגע עם גז ישראלי-רוסי , הסיבה שטורקיה רצתה גז מישראל היא בדיוק כדי להפחית את התלות הרוסית , לכן זו תהיה טעות קריטית שפוט תשחק לידיו של הדב הרוסי. זו נראית כטעות נוספת של נתניהו שהתמהמה בזמנו וגרם לאוסטרלים לסגת מן העיסקה.
    סגור
  • 14.
    מלך מלך ....פה קטנים עליך
    יסר 08/06/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    15 43
    הסמול והקנאים שיחיו ויסבלו
    סגור
  • ימני בדם
    בני 09/06/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים כמוך גורמים לי להתבייש שאני ימני
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    מחכים גם בהזדמנות ישראלית (ל"ת)
    ילה פוטין 08/06/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 12.
    כן פוטין מוזמן למר שישינסקי (ל"ת)
    arkadi 08/06/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    כמה פעמים צריך להגיד לכם עד שתקלטו רציו תעלה ותעלה !!!
    רציו 08/06/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שקוף !!!
    סגור
  • 10.
    אסון ביבי לא לקח את הכדורים לפני הטיסה
    YL 08/06/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    5 17
    לא מכובד לכתוב ש ראש ממשלה סתום פלוס כל מה ש שר הביטחון ליברמן אמר אתה מציע ל פוטין להתעסק עם זרבוב של ביוב/סרדין בשעה ש לרוסיה יש את מרבצי הגז הגדולים בעולם! יפה מצד פוטין שלא התפרץ בצחוק רועם לפני שרה על הטיפשות של בעלה***אם פוטין רוצה הוא מטביע אותנו בגז ללא צורך לפתוח את הברז חזק
    סגור
  • אידיוט גמור מעיר לראש ממשלה גאון.....עצוב (ל"ת)
    יעקב 08/06/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ביבי זורם עם המצב והוא לדעתי גאון
    שטויות במיץ 08/06/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    16 1
    הוא מבטיח שאף מדינה לא תפגע במאגרי הגז בשעת מלחמה מי רוצה להסתבך עם פוטין???????????
    סגור
  • 9.
    יחימוביץ לא תתנגד לרוסים. (ל"ת)
    גד 08/06/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 8.
    מה קורה
    חרד לטייקונים 08/06/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנזיד עדשים
    סגור
  • 7.
    ביבי ירד מהפסים
    אורי 08/06/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    5 7
    עושה עסקים עם דיקטטור מטורף
    סגור
  • 6.
    המלך ברוסיה
    אנונימי 08/06/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הכלבים נובחים והשיירה נוסעת תראו איך המלך מלמד גם את במבה שעור
    סגור
  • 5.
    שיזמין אותו להקים נמל כמו בלטקיה ...
    מוני 08/06/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חשבתי שאנחנו בברית אסטרטגית עם ארצות הברית .... מסתבר שנתניהו כבר חושב על היום שאחרי ..פרישתו .. יוכל עשות עוד כמה רובלים ....
    סגור
  • 4.
    והמומנטום נמשך
    איילי 08/06/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מניות הגז הביעו חולשה בימים האחרונים. חלק מהמשקיעים הביעו חששות שהסקטור הולך לירידות והתחילו לאבד ביטחון. אבל המומנטום של מניות הגז לא איבד מחזקתו ולכן זה אך טבעי שהמניות ימשיכו צפונה , צריך להבין שהמשוכה הגדולה ביותר עבור חברות הגז "המתווה" עבר , לכן אין כל סיבה לרמת המחירים הזו. (נמוכה בעניי) ניקח לדוגמא את דלק קידוחים , נסחרת במכפיל רווח של 16.7 שהוא נמוך הסטורית לפחות ב -5 שנים האחרונות (מכפיל רווח 53) זה רק מראה עד כמה הסקטור הזה חטף קשות כך שהמניות ירדו הרבה מתחת לערכן הריאלי. לדעתי המומנטום החיובי ימשך והמניות ימשיכו צפונה.
    סגור
  • 3.
    בובו אתה גאון חבל רק שהמפלגה פח זבל לא עוד ליכוד (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 08/06/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 2.
    לא עושים עסקים עם "מלאים" סידרתי ורוצח עיתונאים (ל"ת)
    יוסי 08/06/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • הדברים שאתה כותב לא נכונים
    לם 08/06/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סתם דוגמא קטנה, ישראל מוכרת נשק לאירן ועוד הרבה מדינות ערב. לא ישירות כמובן אבל זה לא משנה. דוגמא 2 - ארה"ב היא זה שמגינה על ערב הסעודית, ערב הסעודית ממנת הרבה אירגוני טרור, חלקם תוקפים את ארה"ב. למעשה ארה"ב מגינה על אירגוני הטרור שתוקפים אותה למה? נפט, וכסף, ושליטה עם שלי יחימוביץ נהיה צודקים, ועניים, ובלי מדינה ...
    סגור
  • 1.
    להפסיק לספור את האמריקאים (ל"ת)
    יעקב 08/06/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • ידידות ניצחת לא רק אמריקה
    חזי 08/06/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא צריך להפסיק לספור את האמריקאים , אבל תמיד טוב שיהיו לנו ידידים נוספים דוגמת רוסיה או כל מעצמה אחרת .זה מאזן את התלות כביכול של ישראל במעצמה כמו אמריקה.אובמה מזלזל בנו וחבל .
    סגור
  • הגיון של ערס מוסר אין (ל"ת)
    חחח 09/06/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור