טרייסי קול, מהיועצות הצמודות של באפט מקימה חברה משלה

קול בת ה-35, התחילה לעבוד אצל באפט בגיל 25 וזכתה למחמאות רבות מהבוס - "היא חושבת בדיוק כמוני" 
מערכת Bizportal | (2)
נושאים בכתבה וורן באפט

טרייסי קול, היועצת של וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, חברת ההשקעות הגדולה בעולם, עוזבת את באפט ומקימה פעילות השקעות משלה. 

קול החליטה שאחרי 10 שנים בחברה הגיע הזמן "לעשות לביתה". קול התמחתה בברקשייר יחד עם יועצים בודדים לטפל בחברות שבאפט אינו יכול לטפל בהן באופן צמוד. מדובר בעיקר בחברות הפחות גדולות, אם כי החברה בהגדרה משקיעה רק בחברות גדולות עם פוטנציאל השבחה גדול.  לאחרונה אגב, השקיעה ברקשייר בטבע.  באפט טען אז שהוא בכלל לא מודע להשקעה זו. השקעות בסכומים קטנים ובחברות קטנות לא הגיעו לבאפט - אולי קול היתה זו שהמליצה וניתחה את טבע לצורך השקעה. 

כך או אחרת, קול מתכוונת להקים חברת החזקות משלה שתתמקד בהשקעות בחברות קטנות. "יש חברות מעניינות עם פוטנציאל גדול ואפשר לסייע להן לעלות מדרגה, אך הן קטנות מדי עבור ברקשייר", אמרה קול לוול סטריט ג'ורנל.

 קול זכתה בחיבה והערכה גדולה מצד באפט - היא התקבלה לעבודה בברקשייר בהיותה בת 25 בלבד, לאחר סיימה את התואר במינהל עסקים בהרווארד. היא ביצעה אנליזות ומחקר פיננסי שוטף, התלוותה לפגישות של באפט, וגם שימשה לפעמים כנהגת של הבוס. 

בגיל 30 היא מונתה למנכ"לית פמפרד שף, חברה בת של ברקשייר, שהיתה צריכה ארגון מחדש. מדובר בחברה שיצרה ושיווקה כלי מטבח, וקול הצליחה במשימה - באפט אמר בעבר לוול סטריט ג'ורנל. "היא עשתה עבודה מדהימה. כל משימה שהטלתי עליה בוצעה על ידה בצורה מדהימה".

ובכלל לאורך העבודה המשותפת זכתה קול למחמאות מהבוס, אם כי נראה שאף אחת לא משתווה למחמאה הזו - "היא חושבת כמו שאני הייתי חושב".

כללי ההשקעה של וורן באפט - חשוב לקרוא

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 22/09/2019 11:42
    הגב לתגובה זו
    אל תקפוץ,היא רק מייסדת חברה משלה,איש לא אומר שתונפק ,סימבול? בחייך!
  • 1.
    מה שם וסימול החברה שלה? (ל"ת)
    יעקב ב. 21/09/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.