בעקבות הירידות החדות: צוקרברג מפסיק למכור את אחזקותיו

לאחר שמכר אחזקות בשווי של 5.6 מיליארד דולר במהלך השנה וחצי האחרונות, מייסד פייסבוק מודיע הערב על השהייה של המהלך ברקע לצניחה החדה במחיר המניה
עמית נעם טל | (1)

ברקע לירידות החדות בחודשים האחרונים במניית פייסבוק (סימול:FB), מייסד החברה והמנכ"ל, מארק צוקרברג, הודיע הערב כי הוא משהה את תוכנית מכירת חלק מאחזקותיו בחברה. מניית החברה איבדה הערב 2.9% ברקע לדיווח.

צוקרברג החל למכור חלק מאחזקותיו בחברה בספטמבר 2017, וזאת במטרה לממן את ארגון הצדקה שהקים ביחד עם אשתו ב-2015. ע"פ התכנון המקורי, צוקרברג היה צפוי למכור בין 35 ל-75 מיליון מניות של החברה. עד כה מכר צוקרברג כ-30.4 מיליון מניות בשווי של 5.6 מיליארד דולר.

מאז השיא שקבעה ביולי האחרון, מניית החברה השילה 38% מערכה. לנוכח הירידות החדות, צוקברג מפסיק לעת עתה את מכירת המניות.

גרף שבועי של החברה בשנתיים האחרונות

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א 04/01/2019 00:37
    הגב לתגובה זו
    זה העתיד.

מכה נוספת לפייסבוק: עשויה לשלם קנס עצום למס הכנסה האמריקני

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה פייסבוק
פייסבוק עשוייה בקרוב לשלם מיליארדים למס הכנסה. החברה הודיעה אתמול כי מס הכנסה האמריקני חוקר את רישומה של נכסי החברה באירלנד אשר מאפשרת פוטר משמעותי ממיסים.  הקנס שמרחף מעל לראשה של פייסבוק יכול להגיע עד לכדי 5 מיליארד דולר - לא כולל ריבית. בתוך כך מודיעה הנהלת הרשת החברתית כי קנס שכזה יהיה בעל השלכות ברורות על מצבה הפיננסי.   הפעם הראשונה שבה פורסמה ההסתבכות של פייסבוק עם רשות המיסים הייתה לפני שלושה שבועות. זאת כאשר ממשלת ארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק שאילצה אותה לחשוף מסמכים. אם כי דאז לא דובר על מהות העונש שפייסבוק אמורה לקבל.  החקירה שמתנהלת נגד פייסבוק בודקת את התנהלותה מאז שנת 2010 דאז העבירה את כל הפעילות שלה מארה"ב וקנדה אל אירלנד. אירלנד בשנים האחרונות משמשת מעין מקלט מס לכל חברות הטכנולוגיה הגדולות. מס החברות באירלנד הוא מהנמוכים באירופה כדי לעודד השקעה מחוץ למדינה. חלק מהתאגידים הבינלאומיים משלמים מס נמוך הרבה יותר, הודות להטבות ממשלתיות ולתרגילים חשבונאיים. הודעתה של פייסבוק מגיעה לאחר שביום רביעי, פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה. פייסבוק הציגה הכנסות עתק של  6.44 מיליארד דולר. אם כי בד בבד סמנכ"ל הכספים של החברה טען כי מבחינת פרסום ברשת החברתית, הם הגיעו לנקודת האופטימום.