דניאל בירנבאום סודהסטרים
צילום: איה בן עזרי

דו"חות חזקים לסודהסטרים: רווח שיא, והעלתה תחזיות

סודהסטרים רשמה זינוק של 67% בהכנסות ב-2017 לשיא של 74.4 מיליון דולר
גיא בן סימון |

סודהסטרים (סימול: SODA) דיווחה היום על דו"חות חזקים לרבעון השני והעלתה את התחזית השנתית. 

הדו"חות הטובים של החברה מסמנים 8 רבעונים של צמיחה דו ספרתית, כאשר הרבעון האחרון שיקף גידול של 20% במכירות הודות לעלייה במכירות בכל האיזורים הגיאוגרפיים. לצד זאת נרשם שיפור מהותי ברווחיות.

בשורה העליונה, ההכנסות של סודהסטרים עלו ב-19.6% ל-157.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וזאת לעומת הכנסות של 131.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2016. מכירות מיכלי הגז הגיעו ל-32.5 מיליון מילויי גז - שהם כמעט 2 מיליארד ליטר בשנת 2017.

הרווח התפעולי זינק ב-36% ל-25.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת רווח תפעולי של 18.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשנת 2017 כולה סודהסטרים רשמה עלייה של 14% בהכנסות ל-543 מיליון דולר. הרווח התפעולי זינק ב-49% בשנה כולה ל-81.4 מיליון דולר לעומת 54.5 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ב-67.3% לשיא כל הזמנים - 74.4 מיליון דולר.

מעלה תחזיות

סודהסטרים העלתה את התחזיות לשנת 2018 הפיסקלית וצופה כעת הכנסות של 536 מיליון דולר (לעומת תחזית קודמת להכנסות של 523 מיליון דולר), על רווח למניה של 2.9 דולרים (לעומת 2.7 דולרים בתחזית הקודמת). מדובר על צמיחה של 12% בהכנסות לעומת שנה קודמת, ושל כ-20% ברווח התפעולי. קונצנזוס האנליסטים בשוק היה למכירות של 525.1 מיליון דולר על רווח של 2.75 דולרים למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.