המניה שטסה 6600% מאז שהונפקה לא מתכוונת לעצור עכשו

מניית שירותי הסטרימינג נטפליקס ממשיכה לדהור, האנליסטים נלהבים והמשקיעים יכולים להמשיך לחייך
מתן בן ברוך | (2)

מניית נטפליקס (סימול: NFLX) נסחרה במחיר של פחות מ-9 דולר כשהונפקה לראשונה בשנת 2002. היום המניה נסחרת סביב ה-569 דולר למניה. חישוב פשוט מראה כי מדובר בתשואה מדהימה של כ-6600% בתקופה. אין ספק שהמניה הזו היא המניה הרותחת ביותר כיום במדד ה-S&P500 ובוול סטריט בכלל.

עם תשואה של 65% מתחילת השנה כאשר רק בחודש אפריל המניה רשמה זינוק של 34% לא פלא שיש כבר אנליסטים שמעניקים למניה תג מחיר של של 900 דולר עד לשנה הבאה. כיום אפשר להכתיר את המניה כמניה עם הביצועים הטובים ביותר במדד ה-S&P500 מתחילת השנה.

החברה שפרסמה שלשום את דוחותיה הכספיים זינקה ביותר מ-18% ביום המסחר אתמול. הזינוק לא הגיע על רקע מספרים יוצאי דופן בשורת הרווח או ההכנסות אלא בעיקר בגלל נתון אחד מרכזי - עלייה במספר המינויים. נטפליקס הוסיפה 4.9 מיליון מינויים ברבעון הראשון של השנה, הרבה מעל לכמות בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמה בתוספת של 4 מיליון מינויים.

תופעה ושמה נטפליקס

"מי שמנוי לנטפליקס ומדובר פה כמעט על 40% ממשקי הבית בארה"ב אוהבים את השירות יותר מאשר הטלוויזיה המסורתית הרגילה" אומר ברטון קרוקט, אנליסט ב-FBR. בסקר שנערך לאחרונה בארה"ב, 50% השיבו כי הם מבלים יותר זמן בנטפליקס מאשר בטלוויזיה המסורתית ו-57% השיבו כי הם אוהבים את נטפליקס יותר מאשר הטלוויזיה המסורתית. אלו מספרים מרשימים בייחוד נוכח העובדה שנטפליקס היא חברה צעירה יחסית שקמה רק ב-1998.

לא רק באמריקה

בזמן שנטפליקס גייסה 5.8 מיליון משתמשים בארה"ב בשנה האחרונה, היא גם הצליחה לגייס 8.2 מיליון מינויים חדשים מחוץ למדינה. בדוח האחרון של החברה ניתן היה לראות כי נטפליקס היא גם בין החברות האמריקניות הבודדות שפועלות כעת בקובה וזאת לאור הפשרת היחסים בין המדינות.

ובכל זאת, יש חששות

בעיה שמעסיקה את נטפליקס בתקופה האחרונה, היא התחזקות הדולר ביחס למטבעות בעולם. כאשר החברה פונה לשווקים בחוץ לארה"ב היא בוודאי הייתה מעדיפה להתמודד עם דולר חלש בהרבה יותר. בכל מקרה, המשקיעים שראו בדוחות האחרונים כיצד החברה מפספסת את התחזיות בעיקר בשל שערי החליפין הלא נוחים עבור החברה לא התאכזבו יותר מידי. הם כנראה מצפים שהחברה תדע להתמודד עם כך בהמשך.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עכשו ניזכרתם לכתוב עליה? (ל"ת)
    מיקי 18/04/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קורא נתונים 17/04/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    המנייה בשנת 2011 התרסקה משער 286 לשער 60. היו למנייה עוד 3 נפילות חזקות של כ 30$
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.