הסטארטאפ הישראלי שהפך משבר להזדמנות ומוביל את שוק טיהור האוויר
Vootto הישראלית גורמת לכם לנשום אוויר נקי יותר; פיתחה מערכות לטיהור אוויר ונערכת להנפקה; הצורך בפתרונות לטיהור אוויר קפץ במקביל למגיפת הקורונה
תיק ההשקעות של הציבור משתנה. משקיעים פונים גם להשקעות פרטיות – בנדל"ן ובהייטק. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת פלטפורמת המונים, בדומה לפלטפורמת גיוס ההמונים של פיפלביז. אחד הסטארטאפים שנמצא בימים האחרונים לגיוס הוא Vootto שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה ייחודית לטיהור אוויר
שוק טיהור האוויר הוא שוק ענק שצומח בצורה עקבית בשני העשורים האחרונים. אבל הקורונה הקפיצה אותו מדרגה. המודעות לזיהום הסביבה והאוויר עולה בנוסף לצורך שלנו להגן על עצמנו . אם יש משהו שהמגיפה הזו עשתה זה להבהיר לכולנו אחת ולתמיד: האוויר שמסביבנו יכול להיות מסוכן.
חברת Vootto זיהתה את הצורך הגובר באוויר נקי כבר ב-2018, ומאז סיימה לפתח, לייצר ולייצא לשוק פיתרון שמטפל באוויר שלנו באופן מקיף: החל מנטרול של ריחות לא רצויים ועד לחיסול אקטיבי של וירוסים מזיקים. ״כשהתחלנו את הפיתוח לא ידענו כמה האוויר שלנו מזוהם. הריחות, שם התחלתי, היו רק סימפטום של הבעיה: אלרגנים, אבק, בקטריות, עשן ומזהמים כימיים.״ מספר רון אייל, מייסד שותף ומנכ״ל החברה. ״אנחנו הבנו מאוד מהר שאין כרגע שום דבר בשוק שבאמת נותן פתרון מלא לכל הצרכים שלנו – והחלטנו לפתח אותו״.
המוצר הראשון של Vootto יצא לשוק בינואר האחרון ומיועד לטיהור בחללים קטנים: החל מרכבים, דרך מעליות ותאי שירותים ועד למשרדים. בעזרת קפסולת פילטר קטנה, Vootto מסוגלים לסנן 99.97% מכלל המזהמים שבאוויר, לתפוס ולחסל נגיפים, ולהפוך את החלל שלכם בתוך דקות ספורות לבועה של אוויר נקי ובטוח. כמה בטוח? בטוח מספיק בשביל לשמור על פרמדיקים ומטופלים. ככה, נכנסה החברה לפעילות כאן בארץ וציידה את צי רכבי ההצלה והאמבולנסים של ״איחוד הצלה״.
המוצר של Vootto מייצר למשתמשים שלו בועה של אוויר נקי ובטוח ונוחל הצלחה בשיתופי פעולה בארץ עם חברות גדולות כמו טויוטה, "איחוד הצלה" ועוד רבות, ובעולם. וזו רק ההתחלה. החברה ממשיכה בפיתוח של הדור הבא של המוצרים שיכלול מערכת חכמה לזיהוי וניטור זיהום אוויר ותהפוך למעשה כל יחידה של Vootto לגלאי נייד של איכות אוויר. הפיתוח העתידי הזה יפתח אפיק חדש לחלוטין בתחום ה-DATA של זיהום האוויר, יאפשר שירות מתקדם ומותאם אישית לכל לקוח וייקח את השוק צעד קדימה.
״אנחנו מתכוונים להמשיך ולחקור, לזהות צרכים ולייצר להם פתרונות שירימו את הרף של האוויר שאנחנו נושמים״ אומר אייל. ״איכות החיים והבריאות שלנו תלויים באוויר שאנחנו נושמים אבל אנחנו לא יכולים לראות ולהבין כמה הוא מזוהם או נקי. Vootto הולכת לשנות את חוקי המשחק ולהחזיר לכולנו שליטה על האוויר שאנחנו נושמים ולהוביל את השוק״.
- השקעה באנרגיה מתחדשת - שמוליק ינאי מסביר למה Solar Drone אטרקטיבית להשקעה?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אחרי שני אקזיטים מוצלחים: הסטארט-אפ של אבי שריר נפתח להשקעה
החברה נמצאת בימים אלו בסבב גיוס בפלטפורמת גיוס ההמונים ״פיפלביז״ לשם הרחבת יכולות הייצור והשיווק בדרך אל המטרות והחזון שהציבה לעצמה, וזו ההזדמנות להתעדכן בהישגי החברה ולהצטרף כבעלי מניות.
- 2.יש עשרות חברות כאלה (ל"ת)חבל על הכסף 06/05/2022 12:48הגב לתגובה זו
- 1.יאיר3 04/05/2022 09:23הגב לתגובה זוב11 מיליון דולר בשנה ונסחרת בפחות מ100 מ"ש אורה אייר במה עדיפה החברה החדשה?
- איתן 09/05/2022 18:36הגב לתגובה זוגם אני שאלתי על הדמיון לאורה אייר בגלל שהם כבר נסחרים והבנתי שההבדל המרכזי בין החברות זה בשיטת הטיהור. אורה אייר משתמשים ביוניזציה ובמחוללי אוזון שמתפזרים לאוויר כדי לסנן מזהמים ונגיפים, והסטארטאפ הזה משתמש בפיתרון מבוסס טקסטיל. אוזון ויונים שליליים באוויר יכולים לפגוע גם בבני אדם כשהם משתחררים לאוויר, הפיתרון של הטקסטיל לא משחרר שום חומר לאוויר.
לראשונה: רשת בתי קפה מגייסת הון ממשקיעים
"כאב לא יכול להפוך לשמחה, אך יכול להביא שמחה לאחרים. אם רק מכוונים את האנרגיות למקום הנכון". זה המשפט אשר ליווה את אהוד שגב, אשר שכל את אחיו נמרוד במלחמת לבנון השניה והחליט להנציח את זכרו בהקמת בית קפה אשר יגיש את כל המנות האהובות על אחיו. סניף הדגל של ׳קפה נמרוד׳ הוקם לפני כ-13 שנים בנמל תל אביב וכיום הרשת מפעילה 6 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ - מחולון עד אגמון החולה. עם זאת, ולמרות מספר הסניפים הקטן, מועדון החברים שלה מונה למעלה מ-100 אלף חברים - מספר אותו מקווה החברה לשלש ב-3 השנים הקרובות. הרשת, אשר הוקמה כאמור על ידי אהוד שגב, שמוכר בין היתר בזכות הופעותיו כאמן חושים, יחד עם דוד אייל, מנוהלת על ידי חן בראל, אשר עמד מאחורי מסעדות "לואיזה". לאחרונה נוסף לרשת סניף חדש בקריית מוצקין, שהצטרף לסניפים הפעילים באגמון החולה, נמל תל אביב, שרונה, ראשון לציון וחולון. עם התרחבותה, מאפשרת כיום החברה להשקיע בה דרך פלטפורמת פיפלביז, כשמטרותיה הן בין היתר לפתוח סניפים נוספים ולהשקיע במיתוג ופרסום. החברה שואפת להקים 20 סניפים בארץ, כשחלק מהתוכנית האסטרטגיה שלה כולל איתור ורכישה של מסעדות לא רווחיות והפיכתם לסניפים של הרשת והקמת משרדי מטה. במסגרת גיוס הכספים, החברה מציעה לכל משקיע 20% בכל סניפי הרשת לכל החיים, והזדמנות להיות שותף ברשת צומחת אשר מנציחה את חיי הצעירים שנפלו למען מדינת ישראל. לפרטים והשקעה בקפה נמרוד >>
