וואטו
צילום: וואטו

הסטארטאפ הישראלי שהפך משבר להזדמנות ומוביל את שוק טיהור האוויר

Vootto הישראלית  גורמת לכם לנשום אוויר נקי יותר; פיתחה מערכות לטיהור אוויר ונערכת להנפקה; הצורך בפתרונות לטיהור אוויר קפץ במקביל למגיפת הקורונה

נושאים בכתבה טיהור אוויר

תיק ההשקעות של הציבור משתנה. משקיעים פונים גם להשקעות פרטיות – בנדל"ן ובהייטק. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת פלטפורמת המונים, בדומה לפלטפורמת גיוס ההמונים של פיפלביז. אחד הסטארטאפים שנמצא בימים האחרונים לגיוס הוא  Vootto שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה ייחודית לטיהור אוויר

 

לפרטים והשקעה ב- VOOTTO

שוק טיהור האוויר הוא שוק ענק שצומח  בצורה עקבית בשני העשורים האחרונים. אבל הקורונה הקפיצה אותו מדרגה. המודעות לזיהום הסביבה והאוויר עולה  בנוסף לצורך שלנו להגן על עצמנו . אם יש משהו שהמגיפה הזו עשתה זה להבהיר לכולנו אחת ולתמיד: האוויר שמסביבנו יכול להיות מסוכן.

 

חברת Vootto זיהתה את הצורך הגובר  באוויר נקי כבר ב-2018, ומאז סיימה לפתח, לייצר ולייצא לשוק פיתרון שמטפל באוויר שלנו באופן מקיף: החל מנטרול של ריחות לא רצויים ועד לחיסול אקטיבי של וירוסים מזיקים. ״כשהתחלנו את הפיתוח לא ידענו כמה האוויר שלנו מזוהם. הריחות, שם התחלתי, היו רק סימפטום של הבעיה: אלרגנים, אבק, בקטריות, עשן ומזהמים כימיים.״ מספר רון אייל, מייסד שותף ומנכ״ל החברה. ״אנחנו הבנו מאוד מהר שאין כרגע שום דבר בשוק שבאמת נותן פתרון מלא לכל הצרכים שלנו – והחלטנו לפתח אותו״.

 

המוצר הראשון של Vootto יצא לשוק בינואר האחרון  ומיועד לטיהור בחללים קטנים: החל מרכבים, דרך מעליות ותאי שירותים ועד למשרדים. בעזרת קפסולת פילטר קטנה, Vootto מסוגלים לסנן 99.97% מכלל המזהמים שבאוויר, לתפוס ולחסל נגיפים, ולהפוך את החלל שלכם בתוך דקות ספורות לבועה של אוויר נקי ובטוח. כמה בטוח? בטוח מספיק בשביל לשמור על פרמדיקים ומטופלים. ככה, נכנסה החברה לפעילות כאן בארץ וציידה את צי רכבי ההצלה והאמבולנסים של ״איחוד הצלה״.

 

 

המוצר של Vootto מייצר  למשתמשים שלו בועה של אוויר נקי ובטוח ונוחל הצלחה בשיתופי פעולה בארץ עם חברות גדולות כמו טויוטה, "איחוד הצלה" ועוד רבות, ובעולם. וזו  רק ההתחלה. החברה ממשיכה בפיתוח של הדור הבא של המוצרים שיכלול מערכת חכמה לזיהוי וניטור זיהום אוויר ותהפוך למעשה כל יחידה של Vootto לגלאי נייד של איכות אוויר. הפיתוח העתידי הזה יפתח אפיק חדש לחלוטין בתחום ה-DATA של זיהום האוויר, יאפשר שירות מתקדם ומותאם אישית לכל לקוח וייקח את השוק צעד קדימה.

 

״אנחנו מתכוונים להמשיך ולחקור, לזהות צרכים ולייצר להם פתרונות שירימו את הרף של האוויר שאנחנו נושמים״ אומר אייל. ״איכות החיים והבריאות שלנו תלויים באוויר שאנחנו נושמים אבל אנחנו לא יכולים לראות ולהבין כמה הוא מזוהם או נקי. Vootto הולכת לשנות את חוקי המשחק ולהחזיר לכולנו שליטה על האוויר שאנחנו נושמים ולהוביל את השוק״.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

החברה נמצאת בימים אלו  בסבב גיוס בפלטפורמת גיוס ההמונים ״פיפלביז״ לשם הרחבת יכולות הייצור והשיווק בדרך אל המטרות והחזון שהציבה לעצמה, וזו ההזדמנות להתעדכן בהישגי החברה ולהצטרף כבעלי מניות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש עשרות חברות כאלה (ל"ת)
    חבל על הכסף 06/05/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאיר3 04/05/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    ב11 מיליון דולר בשנה ונסחרת בפחות מ100 מ"ש אורה אייר במה עדיפה החברה החדשה?
  • איתן 09/05/2022 18:36
    הגב לתגובה זו
    גם אני שאלתי על הדמיון לאורה אייר בגלל שהם כבר נסחרים והבנתי שההבדל המרכזי בין החברות זה בשיטת הטיהור. אורה אייר משתמשים ביוניזציה ובמחוללי אוזון שמתפזרים לאוויר כדי לסנן מזהמים ונגיפים, והסטארטאפ הזה משתמש בפיתרון מבוסס טקסטיל. אוזון ויונים שליליים באוויר יכולים לפגוע גם בבני אדם כשהם משתחררים לאוויר, הפיתרון של הטקסטיל לא משחרר שום חומר לאוויר.
פיפלביז
צילום: פיפלביז

מנכ"לית חברה שנמכרה למטריקס עזבה בשביל סטארט אפ

מרב לייפר, סמנכלית התפעול של פיפלביז, מספרת על מה הביא אותה לתפקיד אחרי שהיתה מנכ"לית בסי.וי, הגדילה העולמית של תחום השקעות ההמונים וההזדמנות שיש היום למשקיעים להשקיע בפלטפורמה עצמה החל מ100,000 דולר בלבד. צפו בראיון >> להשקעה לחצו כאן>> פלטפורמת השקעות המונים החדשנית פיפלביז יוצאת לסבב גיוס Round A השקעות המונים הוא תחום שהתחיל בעולם רק בעשור האחרון אבל גדל בצורה מרשימה. אנליסטים מנבאים צמיחה שנתית של כ-34% בגודל השוק העולמי של השקעות ההמונים. והשאלה היא מה קורה כאן בארץ ואיך אפשר ליהנות מהצמיחה הזו?   בסוף שנת 2017 נכנסו לתוקף תקנות רשות ניירות ערך שיצרו את המתווה ליישום חוק "השקעות ההמונים" ובינואר 2018 פיפלביז הייתה לחברה הראשונה בישראל לקבל את האישור לפעול כ"רכז הצעה". דרך פיפלביז חברות סטארט- אפ יכולות לגייס הון מהציבור הרחב בפלטפורמה נוחה ופשוטה החל ממאות שקלים למשקיע בתמורה למניות. חודשים בודדים לאחר תחילת פעילות החברה במודל החדש, וכבר מונה קהילת פיפלביז למעלה מ10,000 חברים ודרך הפלטפורמה גויסו מיליוני שקלים ע"י אלפי משקיעים בחברות סטארט-אפ במגוון תחומים. כל משקיע בפיפלביז, משקיע בפורטפוליו שלה כחלק מהמודל העסקי של החברה, ומתוך אמונה אמיתית במיזמים שעולים באתר, משקיעה פיפלביז עצמה בכל חברה שמגייסת בהצלחה. מרב לייפר, סמנכ"לית תפעול בפיפלביז, מנכל"ית סי.וי לשעבר ומובילת רכישתה למטריקס מספרת: "התחום כה צעיר וכבר אנו רואים סיפורי הצלחה בסטארט אפים שגייסו דרכנו. Doublx למשל, גייסה אצלנו וכעבור שנה בני לנדא השקיע 2 מיליון דולר בשווי חברה פי 6 מהמשקיעים שהשקיעו דרך פיפלביז" משקיעים פרטיים יוכלו להצטרף לסבב הגיוס בהשקעה של 100,000$. לפני כשנה פורסם שהחברה הייתה במגעים בנוגע לרכישה ע"י גוף פיננסי גדול בישראל. בין המשקיעים הבולטים של החברה ניתן למנות את רועי אייזנמן, לשעבר מנכ"ל מגדל השקעות ובימים אלו יו"ר אוורסט בנקאות להשקעות ומי שנחשב לאחד מבנקאי ההשקעות המובילים בישראל אשר סבור כי "פיפלביז משנה את כללי המשחק בשוק ההון שהיה רדום תקופה ארוכה". בימים אלו החברה משלימה את סבב הגיוס ומאפשרת למשקיעים פרטיים להשקיע החל מ-100,000$ בחברה.