וואטו
צילום: וואטו

הסטארטאפ הישראלי שהפך משבר להזדמנות ומוביל את שוק טיהור האוויר

Vootto הישראלית  גורמת לכם לנשום אוויר נקי יותר; פיתחה מערכות לטיהור אוויר ונערכת להנפקה; הצורך בפתרונות לטיהור אוויר קפץ במקביל למגיפת הקורונה

נושאים בכתבה טיהור אוויר

תיק ההשקעות של הציבור משתנה. משקיעים פונים גם להשקעות פרטיות – בנדל"ן ובהייטק. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת פלטפורמת המונים, בדומה לפלטפורמת גיוס ההמונים של פיפלביז. אחד הסטארטאפים שנמצא בימים האחרונים לגיוס הוא  Vootto שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה ייחודית לטיהור אוויר

 

לפרטים והשקעה ב- VOOTTO

שוק טיהור האוויר הוא שוק ענק שצומח  בצורה עקבית בשני העשורים האחרונים. אבל הקורונה הקפיצה אותו מדרגה. המודעות לזיהום הסביבה והאוויר עולה  בנוסף לצורך שלנו להגן על עצמנו . אם יש משהו שהמגיפה הזו עשתה זה להבהיר לכולנו אחת ולתמיד: האוויר שמסביבנו יכול להיות מסוכן.

 

חברת Vootto זיהתה את הצורך הגובר  באוויר נקי כבר ב-2018, ומאז סיימה לפתח, לייצר ולייצא לשוק פיתרון שמטפל באוויר שלנו באופן מקיף: החל מנטרול של ריחות לא רצויים ועד לחיסול אקטיבי של וירוסים מזיקים. ״כשהתחלנו את הפיתוח לא ידענו כמה האוויר שלנו מזוהם. הריחות, שם התחלתי, היו רק סימפטום של הבעיה: אלרגנים, אבק, בקטריות, עשן ומזהמים כימיים.״ מספר רון אייל, מייסד שותף ומנכ״ל החברה. ״אנחנו הבנו מאוד מהר שאין כרגע שום דבר בשוק שבאמת נותן פתרון מלא לכל הצרכים שלנו – והחלטנו לפתח אותו״.

 

המוצר הראשון של Vootto יצא לשוק בינואר האחרון  ומיועד לטיהור בחללים קטנים: החל מרכבים, דרך מעליות ותאי שירותים ועד למשרדים. בעזרת קפסולת פילטר קטנה, Vootto מסוגלים לסנן 99.97% מכלל המזהמים שבאוויר, לתפוס ולחסל נגיפים, ולהפוך את החלל שלכם בתוך דקות ספורות לבועה של אוויר נקי ובטוח. כמה בטוח? בטוח מספיק בשביל לשמור על פרמדיקים ומטופלים. ככה, נכנסה החברה לפעילות כאן בארץ וציידה את צי רכבי ההצלה והאמבולנסים של ״איחוד הצלה״.

 

 

המוצר של Vootto מייצר  למשתמשים שלו בועה של אוויר נקי ובטוח ונוחל הצלחה בשיתופי פעולה בארץ עם חברות גדולות כמו טויוטה, "איחוד הצלה" ועוד רבות, ובעולם. וזו  רק ההתחלה. החברה ממשיכה בפיתוח של הדור הבא של המוצרים שיכלול מערכת חכמה לזיהוי וניטור זיהום אוויר ותהפוך למעשה כל יחידה של Vootto לגלאי נייד של איכות אוויר. הפיתוח העתידי הזה יפתח אפיק חדש לחלוטין בתחום ה-DATA של זיהום האוויר, יאפשר שירות מתקדם ומותאם אישית לכל לקוח וייקח את השוק צעד קדימה.

 

״אנחנו מתכוונים להמשיך ולחקור, לזהות צרכים ולייצר להם פתרונות שירימו את הרף של האוויר שאנחנו נושמים״ אומר אייל. ״איכות החיים והבריאות שלנו תלויים באוויר שאנחנו נושמים אבל אנחנו לא יכולים לראות ולהבין כמה הוא מזוהם או נקי. Vootto הולכת לשנות את חוקי המשחק ולהחזיר לכולנו שליטה על האוויר שאנחנו נושמים ולהוביל את השוק״.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

החברה נמצאת בימים אלו  בסבב גיוס בפלטפורמת גיוס ההמונים ״פיפלביז״ לשם הרחבת יכולות הייצור והשיווק בדרך אל המטרות והחזון שהציבה לעצמה, וזו ההזדמנות להתעדכן בהישגי החברה ולהצטרף כבעלי מניות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש עשרות חברות כאלה (ל"ת)
    חבל על הכסף 06/05/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאיר3 04/05/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    ב11 מיליון דולר בשנה ונסחרת בפחות מ100 מ"ש אורה אייר במה עדיפה החברה החדשה?
  • איתן 09/05/2022 18:36
    הגב לתגובה זו
    גם אני שאלתי על הדמיון לאורה אייר בגלל שהם כבר נסחרים והבנתי שההבדל המרכזי בין החברות זה בשיטת הטיהור. אורה אייר משתמשים ביוניזציה ובמחוללי אוזון שמתפזרים לאוויר כדי לסנן מזהמים ונגיפים, והסטארטאפ הזה משתמש בפיתרון מבוסס טקסטיל. אוזון ויונים שליליים באוויר יכולים לפגוע גם בבני אדם כשהם משתחררים לאוויר, הפיתרון של הטקסטיל לא משחרר שום חומר לאוויר.
גרושים ויכוח זוג
צילום: Istock

הפתרון לבעיה של 1 מתוך 4 גברים בעולם

סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה

בקומדיות של צעירים, הרבה פעמים רואים את הבחור המסכן שלא מצליח להתמודד עם בחורה יפה ולצחוק של הקהל "גומר" מהר. אז רק שתדעו, שעבור 1 מכל 4 גברים, זו ממש לא בדיחה. רבים הגברים שבמקרה כזה או אחר סובלים ממה שמכונה בעגה המקצועית 'שפיכה מהירה', אך ישנם כאלה שמוגדרים כסובלים מהבעיה באופן קליני. בשבילם הוקמה Verility Medical, הפתרון של ה-21 לאחת מהבעיות העתיקות ביותר של גברים בכל מקום.   שפיכה מהירה נמדדת בהגעה לשפיכה בפחות מ-2 דקות. עבור רבים, רבים מדי, זו בעיה שמשפיעה לא רק על הביטחון העצמי, אלא יכולה להוביל לדכאונות ואף להוביל לבעיות משמעותיות בזוגיות ואף לפרידה וגירושים. נתון שאי אפשר להתווכח עמו הוא שהבעיה מספיק חמורה, שכ-16 מיליון גברים בוגרים בוחרים במיני טיפולים הקיימים בשוק, בהם ספריי השהייה או טיפול תרופתי כדי לנסות ולהתמודד עם אחת מהבעיות החמורות הפוגעות בכל גבר, תחושה של חוסר גבריות. הבעיה עם תרופות אלה, שיכולות להיות להן השפעה חמורה על הגוף.   המרכיב הפיזי השכיח ביותר המוביל לשפיכה מהירה, הוא היחלשות רצפת האגן של הגבר. כך שבקרוב יהיה לאותם סובלים פתרון חדש ולא תרופתי מבית Verility Medical, סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה.   לפרטים והשקעה ב Verility >   הפאטצ' של Verility, שבימים אלה עובר הליך לקבלת 2 פטנטים, הנו חידוש רפואי בינלאומי. הפאטצ' החד פעמי מודבק על הפרינאום (האזור בין איבר המין לפי הטבעת) ונשלט על ידי אפליקציה. משם הוא מעביר פולסים לשרירי רצפת האגן ומאפשר שליטה עצמית טובה יותר של המשתמש. המדבקה עברה כבר שני ניסויים קליניים מתקדמים והיא לקראת קבלת אישורים של ועדת אישור התרופות האמריקאית ה-FDA וגם אצל מקבילתה האירופאית (CE). בתחילת 2020, ממש מעבר לפינה החברה תתחיל בשלב הניסויים הראשי.   החברה מורכבת מאנשים מוכרים מתחום הביומד ואנשי עסקים מובילים. יו"ר החברה הוא ירון מירון, מי שהיה בעבר מנכ"ל טבע ישראל. טל גולן, מייסד החברה הוא מפתח מכשור רפואי ואיש ביומד כבר למעלה מעשור והמשקיע המוביל הוא רון צוקרמן, מי שייסד את Sapiens, חברה הנסחרת בנאסד"ק. יחד עם המנכ"ל דוד סלטון, שכיהן כקונסול כלכלי בבוסטון, אלה המומחים המובילים את הצוות שהולך להשתלט על השוק עם הפאטצ' החדשני.  לפרטים והשקעה ב Verility >  איך החברה תרוויח כסף? כל פאטצ' הוא לשימוש חד פעמי, כך שכמו השימוש בקונדומים, כל משתמש ירכוש פאטצ'ים. בנוסף, ציבור המשתמשים יוכלו לקבל נתוני DATA מתקדמים שנאספים על ידי האפליקציה ושירותים נוספים שיינתנו בתשלום. בקיצור, Verility Medical הנה מהחברות הביומד המבטיחות כיום בישראל, שפוטנציאל השוק שלה הוא עצום.