וואטו
צילום: וואטו

הסטארטאפ הישראלי שהפך משבר להזדמנות ומוביל את שוק טיהור האוויר

Vootto הישראלית  גורמת לכם לנשום אוויר נקי יותר; פיתחה מערכות לטיהור אוויר ונערכת להנפקה; הצורך בפתרונות לטיהור אוויר קפץ במקביל למגיפת הקורונה

נושאים בכתבה טיהור אוויר

תיק ההשקעות של הציבור משתנה. משקיעים פונים גם להשקעות פרטיות – בנדל"ן ובהייטק. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת פלטפורמת המונים, בדומה לפלטפורמת גיוס ההמונים של פיפלביז. אחד הסטארטאפים שנמצא בימים האחרונים לגיוס הוא  Vootto שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה ייחודית לטיהור אוויר

 

לפרטים והשקעה ב- VOOTTO

שוק טיהור האוויר הוא שוק ענק שצומח  בצורה עקבית בשני העשורים האחרונים. אבל הקורונה הקפיצה אותו מדרגה. המודעות לזיהום הסביבה והאוויר עולה  בנוסף לצורך שלנו להגן על עצמנו . אם יש משהו שהמגיפה הזו עשתה זה להבהיר לכולנו אחת ולתמיד: האוויר שמסביבנו יכול להיות מסוכן.

 

חברת Vootto זיהתה את הצורך הגובר  באוויר נקי כבר ב-2018, ומאז סיימה לפתח, לייצר ולייצא לשוק פיתרון שמטפל באוויר שלנו באופן מקיף: החל מנטרול של ריחות לא רצויים ועד לחיסול אקטיבי של וירוסים מזיקים. ״כשהתחלנו את הפיתוח לא ידענו כמה האוויר שלנו מזוהם. הריחות, שם התחלתי, היו רק סימפטום של הבעיה: אלרגנים, אבק, בקטריות, עשן ומזהמים כימיים.״ מספר רון אייל, מייסד שותף ומנכ״ל החברה. ״אנחנו הבנו מאוד מהר שאין כרגע שום דבר בשוק שבאמת נותן פתרון מלא לכל הצרכים שלנו – והחלטנו לפתח אותו״.

 

המוצר הראשון של Vootto יצא לשוק בינואר האחרון  ומיועד לטיהור בחללים קטנים: החל מרכבים, דרך מעליות ותאי שירותים ועד למשרדים. בעזרת קפסולת פילטר קטנה, Vootto מסוגלים לסנן 99.97% מכלל המזהמים שבאוויר, לתפוס ולחסל נגיפים, ולהפוך את החלל שלכם בתוך דקות ספורות לבועה של אוויר נקי ובטוח. כמה בטוח? בטוח מספיק בשביל לשמור על פרמדיקים ומטופלים. ככה, נכנסה החברה לפעילות כאן בארץ וציידה את צי רכבי ההצלה והאמבולנסים של ״איחוד הצלה״.

 

 

המוצר של Vootto מייצר  למשתמשים שלו בועה של אוויר נקי ובטוח ונוחל הצלחה בשיתופי פעולה בארץ עם חברות גדולות כמו טויוטה, "איחוד הצלה" ועוד רבות, ובעולם. וזו  רק ההתחלה. החברה ממשיכה בפיתוח של הדור הבא של המוצרים שיכלול מערכת חכמה לזיהוי וניטור זיהום אוויר ותהפוך למעשה כל יחידה של Vootto לגלאי נייד של איכות אוויר. הפיתוח העתידי הזה יפתח אפיק חדש לחלוטין בתחום ה-DATA של זיהום האוויר, יאפשר שירות מתקדם ומותאם אישית לכל לקוח וייקח את השוק צעד קדימה.

 

״אנחנו מתכוונים להמשיך ולחקור, לזהות צרכים ולייצר להם פתרונות שירימו את הרף של האוויר שאנחנו נושמים״ אומר אייל. ״איכות החיים והבריאות שלנו תלויים באוויר שאנחנו נושמים אבל אנחנו לא יכולים לראות ולהבין כמה הוא מזוהם או נקי. Vootto הולכת לשנות את חוקי המשחק ולהחזיר לכולנו שליטה על האוויר שאנחנו נושמים ולהוביל את השוק״.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

החברה נמצאת בימים אלו  בסבב גיוס בפלטפורמת גיוס ההמונים ״פיפלביז״ לשם הרחבת יכולות הייצור והשיווק בדרך אל המטרות והחזון שהציבה לעצמה, וזו ההזדמנות להתעדכן בהישגי החברה ולהצטרף כבעלי מניות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש עשרות חברות כאלה (ל"ת)
    חבל על הכסף 06/05/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאיר3 04/05/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    ב11 מיליון דולר בשנה ונסחרת בפחות מ100 מ"ש אורה אייר במה עדיפה החברה החדשה?
  • איתן 09/05/2022 18:36
    הגב לתגובה זו
    גם אני שאלתי על הדמיון לאורה אייר בגלל שהם כבר נסחרים והבנתי שההבדל המרכזי בין החברות זה בשיטת הטיהור. אורה אייר משתמשים ביוניזציה ובמחוללי אוזון שמתפזרים לאוויר כדי לסנן מזהמים ונגיפים, והסטארטאפ הזה משתמש בפיתרון מבוסס טקסטיל. אוזון ויונים שליליים באוויר יכולים לפגוע גם בבני אדם כשהם משתחררים לאוויר, הפיתרון של הטקסטיל לא משחרר שום חומר לאוויר.
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז

סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >