השוק פספס את ביצת הזהב במשביר - האם יש שם עוד אחת?
שוק ההון המקומי מגלה אמון מועט בחזון העסקי היומרני של רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן. לא צריך להיות אנליסט בכיר כדי להבין את חוסר האמון הזה, די פשוט לבחון את רמת התשואות הגבוהה של איגרות החוב של הקבוצה ולהבין את התמונה הכללית.
ליבת הסקפטיות סביב פעילות הקבוצה נעוצה במינוף היתר, וכן בקדחת הרכישות הגדולות של הקבוצה שכללה בשנים האחרונות את החברות אופיס דיפו וניו פארם, עסקאות ענק במונחי קבוצה בסדר הגודל של המשביר לצרכן, אשר טרם הוכיחו עצמן כעסקאות מוצלחות שמייצרות החזר סביר על ההשקעה.
הנחישות של רמי שביט ואנשיו לפתוח רשת חנויות מזון ולהיכנס לזירה הצפופה להחריד של קמעונאי המזון, מוסיפה שמן למדורת הסקפטיות שהופנתה ומופנית כלפי האיש וקבוצת המשביר לצרכן שבשליטתו.
השבוע הודיעה הקבוצה על אקזיט מרשים בדמות מכירת חברת סיבוס (82%) לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקלים. זאת לאחר שנכנסה להשקעה בחברה זו בשווי של כ-8 מיליון שקלים בלבד לפני שנים מעטות. במידה והעסקה תושלם, הרי שהיא תשפר מהותית את הפרופיל הפיננסי של הקבוצה, תגדיל את ההון העצמי ותשפר את הנזילות. אולם חשוב לא פחות - תעניק מעט קרדיט לרמי שביט וחזונו.
אין בעסקה זו כדי לשנות מקצה לקצה את מיצובה הפיננסי של הקבוצה ובוודאי שלא כך הדבר בתרחיש של המשך השקעות מסיבי. אך למרות כל, יש בעסקה להצביע על כושר ייצור ערך לבעלי המניות, שכן ראוי להודות כי לא רבים בעולם העסקי השכילו לייצר רווח הון שכזה בעת האחרונה.
מכירת סיבוס, יחד עם הדו"חות הכספיים המשופרים ברבעון האחרון, מייצרים עבור קבוצת המשביר לצרכן הזדמנות לייצר מומנטום עסקי חיובי. המפתח לשימור המומנטום הוא חיזוק בסיס ההון של הקבוצה באמצעות הכנסת שותפים אסטרטגיים בהון המניות, זאת על מנת להתמודד עם אופק כלכלי בעייתי בכלכלה המקומית ואופק מימוני עמום בכל האמור בשוק האג"ח הקונצרני.
זה המקום להודות כי איש מן האנליסטים בשוק ההון או בחברות הדירוג לא ייחס שווי כלכלי של 100 מיליון שקלים או קרוב לכך במודל הכלכלי של קבוצת המשביר לצרכן. לפחות ליום אחד מותר לשאול עצמנו בקול רם: "האם ייתכן שאנו מפספסים עוד "ביצי זהב" בקבוצה?"
- 6.משקיע וותיק ומנוסה 03/03/2012 10:20הגב לתגובה זוואם הסיבוס הזו חברה פרטית? אז ממש לא מעניין כל הסיפור הזה מהסיבה הפשוטה שהציבור הרגיל לא חשוף לחומר הזה אני מכיר סיבוס בבורסה שהייתה ב-=9000 ואפילו יותר ועכשיו היא 1300 לא חוכמה לנפנף בחומר שהציבור לא חשוף כולל האנליסטים שאתה מתכוון אליהם.
- מנוסה ? 03/03/2012 21:28הגב לתגובה זוגובים עמלה עבור שימוש בכרטיס, תרנגולת שמטילה ביצי זהב!!!
- 5.ניר 02/03/2012 23:55הגב לתגובה זוכמו שכתבו לפני טוקבקים נוספים.די לראות את מגמת השוק ע" מ להבין לאן כתבותיך הולכת .שוק עולה אתה חיובי איתו שוק יורד אתה פסימי-שוק הולך ל 800,הקונצ פחד אלוהים וכו' תתמיד גבר,תתמיד.
- 4.משקיע במשביר 01/03/2012 20:23הגב לתגובה זואני אספתי אותם באזור 150
- 3.קוויתי שלפחות תציין ביצה אחת או שניים (ל"ת)רפאלו 01/03/2012 12:20הגב לתגובה זו
- 2.סוף סוף כתבה חיובית (ל"ת)אמיר 01/03/2012 10:18הגב לתגובה זו
- 1.יוסי 01/03/2012 09:43הגב לתגובה זויעשו תשואה פנטסטית
- חיים 01/03/2012 12:53הגב לתגובה זוהאגחים יטוסו, במיוחד משביר לצרכן אגח ב
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
