אסם מרחיבה את פעילותה באנגליה: רוכשת את חברת 'ירדן' ב-1.9 מיליון ליש"ט
חברת אסם הודיעה הבוקר (א') כי היא רכשה באמצעות חברת הבת האנגלית 'אסם UK', את הפעילות העסקית של חברת Yarden G.B. Ltd ('ירדן אנגליה'), ירדן אנגליה הינה חברה העוסקת בשיווק והפצה של מזון כשר לרשתות השיווק ולחנויות המתמחות במזון כשר בבריטניה.
רכישת החברה על ידי אסם תאפשר לקבוצה להרחיב משמעותית את פעילות סלטי צבר בשוק האנגלי , זאת במטרה לבסס את מעמדה כשחקן מרכזי בשוק הכשר בבריטניה. במסגרת העיסקה תמוזג ירדן עם אסם UK המשווקת בבריטניה את מוצרי אסם וכן את מוצרי נסטלה המכוונים לשווקים אתניים.
חלק בפעילות 'ירדן אנגליה' הינו הפעילות המכירתית והשיווקית של סלטי צבר בשוק האנגלי. במסגרת הרכישה, נרכשו המותג "ירדן" באנגליה, הרכוש הקבוע והמוניטין של ירדן אנגליה תמורת סך כולל של 1.9 מליון ליש"ט. תשלום נוסף יבוצע עבור רכישת המלאי בהתאם לספירת המלאי בפועל. החברה הממוזגת תפעל במסגרת 'אסם אינטרנשיונל' שבראשה עומד גד פרופר ותנוהל על ידי מנכ"ל 'אסם UK', גיורא צוקר.
היקף המכירות של ירדן אנגליה עמד בשנת 2008 על סך של כ-7 מיליון ליש"ט.
עם לקוחות ירדן אנגליה נמנות, בין היתר, רשתות השיווק הגדולות באנגליה, לרבות רשת טסקו, רשת סיינסבורי, רשת וויטרוז ועוד.
בנוסף יצוין שחלק משמעותי מפעילות סלטי צבר בחו"ל בוצע באמצעות ירדן אנגליה. לפיכך, רכישת פעילות ירדן אנגליה תאפשר הרחבת פעילות סלטי צבר בשוק האנגלי. בשבוע שעבר השיקה 'צבר' בישראל, סדרת סלטים חדשה בשיתופו של השף רפי כהן ממסעדת רפאל, בהשקעה של 3 מיליון שקל. רשמה מתחילת השנה ירידה של 2.7% במכירות הסלטים וזאת במחירי מכר כספי לצרכן. במקביל ירד נתח השוק של צבר במחצית הראשונה של השנה ל-43.3% וזאת בהשוואה לנתח שוק של 45.1% במחצית הראשונה של 2008.
מנכ"ל אסם, גזי קפלן, מסר כי "רכישת ירדן משרתת את אסטרטגיית ההתרחבות והצמיחה של אסם בשווקים הבינלאומיים ומייצרת את התשתיות הנחוצות לקבוצה לפיתוח פעילות ממותגת בשוק הסלטים באירופה. רכישת ירדן אנגליה ומיזוגה עם אסם UK מאפשרת סינרגית תפעולית, שיווקית ולוגיסטית בכל הקשור לפעילות הקבוצה בבריטניה, עם דגש מיוחד על ' צבר'".

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
איך החברות הישראליות יכולות להתמודד מול החרם והאם הוא כל כך משפיע?
מהאופן בו היצואניות הישראליות מתנהלות, רובן בעלות חשיפה נמוכה מאד לחרמות אירופאיות. חלק מהיצואניות הישראליות עובדות בתצורת OEM. חלקן חברות בנות של חברות בינלאומיות. חלקן עובדות בתצורת White Label. מעטות מאד מוכרות לצרכן הסופי, זאת כנראה גם כתוצאה מההבנה ההיסטורית שיש להתחמק מחרמות שבאות אלינו כגלים לאורך השנים, ע"פ עצימות הסכסוך מול הפלסטינאים.
האירופאים, כמו גם מדינות אחרות, יודעים גם יפה מאד להתעלם ולעצום עין כאשר הם ממש זקוקים לתוצרת הישראלית. רואים זאת לא רק בתעשיות הביטחוניות אלא אפילו ביצוא האבוקדו. הסחורה הישראלית מהווה כ-20% מסך המכירות של הפרי באיחוד האירופי והמכירות עוד גדלו בזמן המלחמה. דוגמא דרמטית בהרבה קיבלנו מחתימת ההסכם בסך 35 מיליארדי דולרים עם הגז הישראלי למצרים. המצרים היו מוכנים להיות מהראשונים להחרים אותנו לו רק יכלו.
מעבר לעניין "הפסיכולוגי" כאשר חלק מהישראלים והמדיה לוקחים קשה את עמדת "הילד הדחוי של הכיתה", אותה אי נעימות שאנו חשים על כך שלא אוהבים אותנו בעולם או אפילו שונאים אותנו, השאלה היא ברמה הפרקטית כיצד זה בא לידי ביטוי עיסקי ועד כמה מזה באמת משפיע על חיינו, על חוסננו ועוצמתנו כאומה?
ארבעה סוגי חרמות
אין, למיטב ידיעתי, שום מחקר כלכלי שניסה לאמוד את ממדי הבעיה. למעשה האמידה הזו היא על גבול הבלתי אפשרי כי לעיתים נדירות ניתן לדעת מי לא עשה איתנו עסקים מסיבות אנטי-ישראליות או אנטישמיות. ואין מדובר רק החל מה-7 לאוקטובר אלא מאז ומעולם.
- החרם הטורקי ישפיע? בז"ן: "לא צופים פגיעה מהותית"
- האם תעשיית החרם על ישראל עובדת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חרמות על ישראל מתחלקות לדעתי בעיקר ע"פ ארבעת הנושאים הבאים, לפי סדר חשיבותם: חרם ביטחוני, חרם כלכלי/עסקי, חרם אקדמי, חרם תרבותי.