
לא נרגעת: טסלה מורידה מחירים בסין בפעם השנייה בתוך פחות משבוע
טסלה TESLA INC הורידה מחירים בסין בפעם השנייה בתוך פחות משבוע. הקיצוצים האחרונים מחזקים את הטענה כי יצרנית הרכב החשמלי של אילון מאסק פשוט עושה התאמות לביקושים. מה אומרת מלחמת מחירים המתחוללת בסין עבור המשקיעים?
טסלה הפחיתה את מחיר הסדאן מודל S היוקרתית שלה בסין מ-808,900 יואן ל-754,900 יואן, כ-103,463 דולר, הוזלה של 6.7%. החברה גם הורידה את מחיר רכב השטח שלה מדגם X מ-898,900 יואן ל-836,900 יואן, כ-114,702 דולר, הוזלה של 6.9%.
המהלך מרחיב את קיצוצי המחירים של טסלה בסין לאחר שהטמיעה סובסידיות ביטוח והורדות מחירים עבור רכבי הדגם 3 וה-Y שלה במהלך סוף השבוע. "מלחמת המחירים התחילה שוב", כתב אנליסט הרכב של סיטי ג'ף צ'ונג, בעודו מונה הוזלות של 23 דגמים מ-9 יצרניות רכב באוגוסט - זה היה עוד לפני שטסלה הורידה מחירים. "חששות של מלחמת מחירים, שולי רווח ותזרים מזומנים יגמו ככל הנראה לתנודתיות בתחילת 2024". צ'ונג לא סוקר את מניות טסלה, אבל המחשבות שלו לגבי שולי הרווח מושמעות. טסלה דיווחה על שולי רווח תפעולי במחצית הראשונה של כ-10.5%, ירידה מ-17% במחצית הראשונה של 2022. הוזלות המחירים ברחבי העולם אחראיות בעיקר לירידה.
טסלה התחילה להוריד את המחירים בצורה אגרסיבית ברחבי העולם בתחילת 2023 ומאז היא לא ממש הפסיקה. אתמול השיקה החברה גרסאות זולות יותר של מודל S ומודל X להזמנה באתר שלה בארה"ב, במחיר של 10,000 דולר מתחת לגרסאות הסטנדרטיות.
- מניית טסלה מטפסת לרמת מחיר שלא נראתה מאז פברואר: האם האופטימיות מוצדקת?
- רגע לפני הכניסה להודו: מנהל הפעילות של טסלה פורש
מניית טסלה זינקה ב-115% מתחילת השנה למחיר של 233 דולר ושווי שוק של 730 מיליארד דולר. הורדות המחירים מכבידות גם על מניות ה-EV האחרות. גם תעודות הפיקדון האמריקאיות הרשומות בארה"ב (ADR), של יצרניות ה-EV הסיניות יורדות. NIO NIO INC ירדה ב-3.7%, אקספנג XPENG ירדה ב-2.6%, ו-Li Auto LI AUTO INC ירדה ב-1.9%. מניית BYD BYD COMPANY LTD ADR , מובילת ה-EV הסיני, ירדה ב-2.2% במסחר בחו"ל.
שוק הרכבים החשמליים הוא שוק שבו התחרות העצומה והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת וזה לא צפוי להשתנות גם בהמשך השנה. המותגים הסיניים הם האגרסיביים ביותר בהורדות המחירים והם הצליחו לתפוס נתח שוק גדול גם מחוץ לסין. נראה כי הביקוש אינו מהווה בעיה, אך הורדת מחירים מואצת מיצרניות הרכב, כולל טסלה, תעמיד את הביקוש במוקד העניין עבור המשקיעים בחודשים הקרובים. הוזלות נוספות יביאו גם דאגות חדשות לגבי הרווחיות. בעוד שהעלות לייצור כלי רכב ותמהיל המכירות חשובים, הורדת המחירים בדרך כלל לוחצת על שולי הרווח. זה היה המקרה של טסלה בשנת 2023 - שיעור הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני הגיע לקצת פחות מ-10%, ירידה של כמעט 15% לפני שנה.
- 3.dudu 16/08/2023 22:17הגב לתגובה זוטסלה יודעת להוזיל עלויות ייצור וברכיבים מה שמאפשר לה להיות גמישה מאוד במחירים ובנוסף היא מתכוננת לדגמים החדשים של מודל 3 וכמובן שיש גם מלחמת מחירים עם הייצרניות הסיניות
- 2.קשקש 16/08/2023 18:36הגב לתגובה זווהמחירים ימשיכו לרדת עד שיהפכו לעממיים .שום רכב לא שווה יותר מ-30.000 $ .ככל שיצטרפו עוד חברות ככה התחרות תגבר והמחירים יצנחו. ומי שקנה קודם ידע שהוא יפסיד המון כסף במכירה
- 1.לא לדאוג 16/08/2023 18:14הגב לתגובה זוכי יש כאן מספיק עדר של מטומטמים שימשיכו לשלם ולהחזיק מיונדאי רכב פרימיום עילית. חחחח רק טסלה בשיווק ישיר
- גיל 17/08/2023 00:31הגב לתגובה זובנוסף היא מציגה את מחירי ההטענה הסופר מהירה שזולים בפחות מחצי מהמתחרים, אין צורך בטיפולים במכוניות לא כמו שאר המתחרות, יש לה מערכת הגנה מובנית לרכב שמאפשרת לחברות הביטוח לגבות ביטוח זול, כי הן לא גניבות, AI המתקדם ביותר, מודלים Y ו 3 נחשבים לרכבים הבטוחים בעולם ועוד ועוד. מי שלא יבין זאת עכשיו יבין כשירצה למכור את האנדרואיד הסיני שלו בגרוש וחצי, וגם אז לא יהיו קונים