מטוס לוקהיד מרטין
צילום: לוקהיד מרטין

לוקהיד בדוחות טובים וגם העלתה תחזיות אבל לא עולה - הנה הסיבה

מסירות מטוסי ה-F35 של החברה השתפרו בצורה משמעותית ברבעון הנוכחי אבל בינתיים הצפי הוא שהיא לא תעמוד ביעד המסירות השנתי של 150 מטוסים, זאת בעקבות עצירת הזמנות זמנית מהפנטגון. בחברה טוענים שגם אם תהיה פגיעה, מדובר רק בעיכוב כך שהמסירות יהיו בשנה הבאה. השאלה היא כמובן האם זה יספק את המשקיעים. המניה מדשדשת בשנה האחרונה
נחמן שפירא |

יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP עקפה את צפי האנליסטים ברבעון השני ואף העלתה את התחזית לשנה כולה - אבל בכל זאת התחזית נמוכה מעט מהצפי והמניה לא עולה במסחר בוול סטריט.

החברה דיווחה על רווח מתואם של 6.73 דולר למניה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר. האנליסטים לעומת זאת צפו לרווח מתואם של 6.45 דולר על הכנסות של 15.9 מיליארד דולר. גם צבר ההזמנות של החברה המשיך לזנק ועלה ל-158 מיליארד דולר, לעומת 149 מיליארד בסוף השנה שעברה. 

החברה גם העלתה את התחזית השנתית וצופה כעת רווח מתואם של 27.1 דולר למניה על הכנסות של 66.5 מיליארד דולר. אבל מדובר בתחזית יחסית מאכזבת בשורה התחתונה. האנליסטים ציפו לרווח של 27.15 דולר למניה על הכנסות של 65.8 מיליארד דולר.

עוד צרות לחברה? המשקיעים קיוו לראות חדשות טובות בקשר למטוס הקרב ה-F-35, אבל אלה לא ממש הגיעו. הפנטגון (משרד ההגנה של ארה"ב) החליט רק לאחרונה להפסיק לקבל מטוסי F-35 מצוידים בשדרוגים של Technology Refresh 3 (TR-3) "עד להשלמת בדיקת יכולת ה-TR-3", המשמעות היא שהחברה צפויה לספק 55 מטוסים פחות מהיעד הקודם של 150 מטוסים שהציבה החברה. במילים אחרות - צפו לפגיעה של כ-440 מיליון דולר בתזרים המזומנים החופשי של החברה ב-2023.

עם זאת, צריך לומר ביושר שמדובר בצרות של עשירים. האטת משלוחים בינתיים לא ממש פוגעת ברווחים. לוקהיד מכירה בהכנסות וברווחים גם לאורך בניית המטוסים שלה ובאשר לתזרים המזומנים החופשי שלה לשנה הנוכחית, לוקהיד שומרת גם היום על הצפי שלה לייצר כ-6.2 מיליארד דולר בשנת 2023, למרות הודעת הפנטגון. רק שעדיין מדובר בתחזית שהיא מעט נמוכה מהצפי בשוק לתזרים של 6.3 מיליארד דולר.

סמנכ"ל הכספים של לוקהיד מרטין Jay Malave אומר היום שכל השפעה על תזרים המזומנים מעיכובים באספקה של F-35 תסתכם רק ב"שינויי תזמון" בין 2023 ל-2024, אבל הוא בטוח ש"המזומנים עדיין ייכנסו".

לוקהיד מרטין מסרה 45 מטוסים ברבעון השני של השנה, התאוששות לעומת 35 מטוסים ברבעון המקביל ושיפור משמעותי לעומת 5 מסירות ברבעון הקודם (אחרי נפילה מ-26 מסירות ברבעון המקביל בשנה שעברה). במהלך שנת 2022 מסרה לוקהיד 141 מטוסי F-35 והמטרה שלה היא להגיע למסירות של 156 מטוסים בשנה עד שנת 2025. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית לוקהיד מרטין יורדת היום ב-1% על רקע הדוחות. היא נסחרת במחיר של 464.8 דולר למניה ושווי שוק של 117.6 מיליארד דולר. מאז הזינוק שרמה בחודש אוקטובר האחרון המניה 'הולכת הצידה', במשך כמעט שנה. 10 מתוך 22 האנליסטים שסוקרים את המניה נותנים לה המלצת קנייה ומחיר יעד של 508.8 דולר למניה, עליה אפשרית של 10% ביחס למחיר הנוכחי. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0%  ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.


הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.