מטוס לוקהיד מרטין
צילום: לוקהיד מרטין

לוקהיד בדוחות טובים וגם העלתה תחזיות אבל לא עולה - הנה הסיבה

מסירות מטוסי ה-F35 של החברה השתפרו בצורה משמעותית ברבעון הנוכחי אבל בינתיים הצפי הוא שהיא לא תעמוד ביעד המסירות השנתי של 150 מטוסים, זאת בעקבות עצירת הזמנות זמנית מהפנטגון. בחברה טוענים שגם אם תהיה פגיעה, מדובר רק בעיכוב כך שהמסירות יהיו בשנה הבאה. השאלה היא כמובן האם זה יספק את המשקיעים. המניה מדשדשת בשנה האחרונה
נחמן שפירא |

יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP עקפה את צפי האנליסטים ברבעון השני ואף העלתה את התחזית לשנה כולה - אבל בכל זאת התחזית נמוכה מעט מהצפי והמניה לא עולה במסחר בוול סטריט.

החברה דיווחה על רווח מתואם של 6.73 דולר למניה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר. האנליסטים לעומת זאת צפו לרווח מתואם של 6.45 דולר על הכנסות של 15.9 מיליארד דולר. גם צבר ההזמנות של החברה המשיך לזנק ועלה ל-158 מיליארד דולר, לעומת 149 מיליארד בסוף השנה שעברה. 

החברה גם העלתה את התחזית השנתית וצופה כעת רווח מתואם של 27.1 דולר למניה על הכנסות של 66.5 מיליארד דולר. אבל מדובר בתחזית יחסית מאכזבת בשורה התחתונה. האנליסטים ציפו לרווח של 27.15 דולר למניה על הכנסות של 65.8 מיליארד דולר.

עוד צרות לחברה? המשקיעים קיוו לראות חדשות טובות בקשר למטוס הקרב ה-F-35, אבל אלה לא ממש הגיעו. הפנטגון (משרד ההגנה של ארה"ב) החליט רק לאחרונה להפסיק לקבל מטוסי F-35 מצוידים בשדרוגים של Technology Refresh 3 (TR-3) "עד להשלמת בדיקת יכולת ה-TR-3", המשמעות היא שהחברה צפויה לספק 55 מטוסים פחות מהיעד הקודם של 150 מטוסים שהציבה החברה. במילים אחרות - צפו לפגיעה של כ-440 מיליון דולר בתזרים המזומנים החופשי של החברה ב-2023.

עם זאת, צריך לומר ביושר שמדובר בצרות של עשירים. האטת משלוחים בינתיים לא ממש פוגעת ברווחים. לוקהיד מכירה בהכנסות וברווחים גם לאורך בניית המטוסים שלה ובאשר לתזרים המזומנים החופשי שלה לשנה הנוכחית, לוקהיד שומרת גם היום על הצפי שלה לייצר כ-6.2 מיליארד דולר בשנת 2023, למרות הודעת הפנטגון. רק שעדיין מדובר בתחזית שהיא מעט נמוכה מהצפי בשוק לתזרים של 6.3 מיליארד דולר.

סמנכ"ל הכספים של לוקהיד מרטין Jay Malave אומר היום שכל השפעה על תזרים המזומנים מעיכובים באספקה של F-35 תסתכם רק ב"שינויי תזמון" בין 2023 ל-2024, אבל הוא בטוח ש"המזומנים עדיין ייכנסו".

לוקהיד מרטין מסרה 45 מטוסים ברבעון השני של השנה, התאוששות לעומת 35 מטוסים ברבעון המקביל ושיפור משמעותי לעומת 5 מסירות ברבעון הקודם (אחרי נפילה מ-26 מסירות ברבעון המקביל בשנה שעברה). במהלך שנת 2022 מסרה לוקהיד 141 מטוסי F-35 והמטרה שלה היא להגיע למסירות של 156 מטוסים בשנה עד שנת 2025. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית לוקהיד מרטין יורדת היום ב-1% על רקע הדוחות. היא נסחרת במחיר של 464.8 דולר למניה ושווי שוק של 117.6 מיליארד דולר. מאז הזינוק שרמה בחודש אוקטובר האחרון המניה 'הולכת הצידה', במשך כמעט שנה. 10 מתוך 22 האנליסטים שסוקרים את המניה נותנים לה המלצת קנייה ומחיר יעד של 508.8 דולר למניה, עליה אפשרית של 10% ביחס למחיר הנוכחי. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".  

וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".