דוחות

סאפיינס מסכמת שנה חזקה: עוקפת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה

החברה סיכמה את הרבעון הרביעי לשנת 2020 עם גידול של כ-19% בהכנסות, הרווח הנקי עלה בכ-37% לכ-14.5 מיליון דולר: החברה מפרסמת תחזיות מעל צפי האנליסטים: "חצינו לראשונה את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות רבעוניות, וזאת על-אף COVID-19"

אור צרפתי | (6)
נושאים בכתבה סאפיינס

חברת התוכנה סאפיינס 0% , הנסחרת בבורסות נאסד"ק ות"א (סימול:SPNS- סאפיינס (US) ), ונמנית עם קבוצת פורמולה מערכות, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה.  ההכנסות (Non-GAAP) עלו ברבעון הרביעי לשנת 2020 בכ-18.7% לכ-102.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-86.7 מיליון דולר ברבעון המקביל 2019. ההכנסות (Non-GAAP) עלו בשנת 2020 בכ-18.1% לכ-384.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-325.7 מיליון דולר בשנת 2019. האנליסטים צפו הכנסות של 100.6 מיליון דולר במהלך הרבעון הרביעי, וכ-382 מיליון דולר בשנת 2020 כולה. 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה ברבעון הרביעי לשנת 2020 בכ-37.0% לכ-14.5 מיליון דולר או 27 סנט למניה, בהשוואה לכ-10.6 מיליון דולר (21 סנט למניה)  ברבעון המקביל 2019.  בשנת 2020 הרווח הנקי (Non-GAAP) צמח בכ-33.6% לכ-52.0 מיליון דולר או 1 דולר למניה. הרווח למניה כולל את השפעת גידול במספר המניות של החברה, לאור ההנפקה שביצעה ברבעון הרביעי 2020.

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "הביצועים החזקים שהצגנו, על-בסיס Non-GAAP, הן ברבעון הרביעי והן בשנת 2020 כולה הינם פועל יוצא של יישום מוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו. החברה סיימה את השנה עם הכנסות שיא ברבעון, לצד רווחיות תפעולית גבוהה. חצינו לראשונה את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות רבעוניות, וזאת על-אף COVID-19. ההכנסות  Non-GAAP לרבעון הסתכמו לכ-103 מיליון דולר, עליה של 19% בהשוואה לתקופה המקבילה 2019. בנוסף, הרווח התפעולי Non-GAAP עלה ב-30%, או 160 נקודות בסיס מהרבעון הרביעי 2019. בשנת 2020, ההכנסות Non-GAAP צמחו ב-18% לכ-384 מיליון דולר והצגנו רווח תפעולי Non-GAAP של 17.7%. זו הזדמנות טובה להודות לצוות סאפיינס הגלובלי על שנה מוצלחת במיוחד ועל העבודה המאומצת בשנה שהציבה אתגרים ייחודיים ודרשה יכולת הסתגלות אדירה".

 

"הוכחנו שוב כי אסטרטגיית ה"Land and Expand" שלנו היא דרך יעילה ואפקטיבית לצמיחה בשווקי הביטוח הגלובליים הנתונים לרגולציה קפדנית, ומפוזרים באזורים שונים בעולם. בנוסף ליתרון הגלובלי שלנו, אנו מציעים ללקוחות one-stop-shop, כולל שילוב של פתרונות דיגיטליים. לסאפיינס, על מאות לקוחותיה ברחבי העולם, השפעה משמעותית, הבאה לידי ביטוי במגוון המוצרים הרחב, ובמודל העסקי one-hand-to-shake."

תחזיות להמשך

"פתחנו את 2021 עם מומנטום חיובי כשבכוונתנו למנף את הרכישות האחרונות שביצענו." הוסיף מנכל החברה שהודיע כי החברה  צופה הכנסות שנתיות Non-GAAP בטווח של 457-463 מיליון דולר, לצד רווחיות תפעוליות שנתית Non-GAAP בטווח של 17.7%-18%. צפי האנליסטים עומד על כ-426 מיליון דולר. 

"תחזית זו לוקחת בחשבון את הסבירות שחיסכון מסוים בעלויות הנובע מ-COVID-19 יפחת במחצית השנייה של 2021. אסטרטגיית הצמיחה הממוקדת של סאפיינס, לצד נוכחותה במגוון אזורים בעולם ומאזן איתן עוד יותר מבעבר, ממצבים את המשך הצלחתה וצמיחתה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עובד חברה 26/02/2021 08:31
    הגב לתגובה זו
    חברה קמצנית לעובדים
  • אחד שיודע 26/02/2021 20:02
    הגב לתגובה זו
    רוני וחבורתו דואגים היטב להעלאות משכורת ובונוסים שמנים ויפים לעצמם
  • 2.
    מנייה טובה מאוד ובמיוחד בעידן שלנו (ל"ת)
    מורה 25/02/2021 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עובד 25/02/2021 14:04
    הגב לתגובה זו
    קצת פיצוחים לעובדים כמו העלת שכר שכבר 4 שנים לא קיבלנו, בונוסים משהו?
  • עובד 2 25/02/2021 16:03
    הגב לתגובה זו
    רווח תפעולי גבוהה = התקמצנות על העובדים
  • כל מילה בסלע (: (ל"ת)
    עובד 3 25/02/2021 23:34
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -9.35%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

קנבה (רשתות)קנבה (רשתות)

קנבה מתקרבת ל-IPO: מכירת מניות לעובדים לפי שווי של 42 מיליארד דולר לפני הנפקה

קנבה  מציעה נזילות לעובדים ומושכת משקיעים מוסדיים חדשים בעסקה לפי שווי שיא. מקדמת פתרונות בינה מלאכותית לעסקים ומתחזקת מול מתחרות כמו אדובי ופיגמה. עם הכנסות שנתיות של מעל 3.3 מיליארד דולר ורווחיות מתמשכת, קנבה מאותתת שהשלב הבא כבר באופק

עמית בר |
נושאים בכתבה IPO קנבה

קנבה, פלטפורמת העיצוב הגרפי שהחלה כסטארטאפ אוסטרלי צנוע, נערכת ככל הנראה למהלך הבא בשוק ההון. החברה הודיעה על מכירת מניות לעובדים לפי שווי של 42 מיליארד דולר, עלייה של כ-30% לעומת הערכת השווי הקודמת ב-2024, אז הוערכה ב-32 מיליארד דולר. מדובר בעסקה משנית שאינה כוללת גיוס הון, אלא מאפשרת לעובדים לממש מניות קיימות לטובת משקיעים מוסדיים חדשים וקיימים, ובהם פידליטי וג'יי פי מורגן. המכירה מעניקה נזילות לעובדים, שומרת על מבנה הבעלות הנוכחי ומציבה את קנבה כחברה פרטית, אך בשוק מעריכים כי זהו צעד מקדים להנפקה. הגופים המשקיעים כנראה עושים זאת כשלב טרום הנפקה. 


הכנסות של 3.3 מיליארד דולר, רווחיות 8 שנים ברציפות וקהל של 240 מיליון משתמשים

קנבה מדווחת על קצב הכנסות שנתי (ARR) של למעלה מ-3.3 מיליארד דולר, עם יותר מ-240 מיליון משתמשים פעילים בחודש. החברה פועלת בלמעלה מ-190 מדינות ומעסיקה אלפי עובדים. בשוק רואים בה מועמדת מובילה להנפקה, בין היתר הודות לרווחיות רציפה במשך 8 שנים, הישג נדיר בענף הטכנולוגיה. במקביל, קנבה משנה כיוון אסטרטגי. לאחר שנים של התמקדות במשתמשים פרטיים, כגון מעצבים עצמאיים, משווקים ויוצרי תוכן, החברה מפנה מבט למגזר הארגוני. היא מציעה פתרונות מותאמים לחברות גדולות, הכוללים כלים לעבודה שיתופית, ניהול מותגים, אוטומציה גרפית ויכולות בינה מלאכותית מתקדמות.

קנבה מתמודדת עם תחרות עזה. אדובי, הפעילה בתחומי פוטושופ, לייטרום ופרימייר, מפתחת את Firefly, מודל בינה מלאכותית ייעודי. גם פיגמה, המתמקדת במעצבי מוצר, מהווה מתחרה משמעותית ונחשבת לאחד האקזיטים המרשימים של השנים האחרונות.עם זאת, היתרון של קנבה ניכר: שילוב של עוצמה טכנולוגית ונגישות. היא מאפשרת למשתמשים ליצור עיצובים, מסמכים, סרטונים ומצגות ללא עקומת למידה תלולה. בשנה האחרונה הושקו כלים מבוססי בינה מלאכותית, כגון עורך תמונות המופעל בהנחיות טקסט, פתרונות למצגות חכמות וכלים להפקת תוכן שיווקי אוטומטי.


המכירה לעובדים, שלב ביניים בדרך לבורסה?

במסגרת העסקה הנוכחית, עובדים בכירים ובעלי אופציות יכלו למכור מניות למוסדיים בהיקף המוערך בכ-1.6 מיליארד דולר. העסקה התבצעה על רקע ביקוש חזק, ונראה כי היא משמשת כמבחן אמון מצד השוק. עבור העובדים, המהלך מספק תגמול משמעותי ללא צורך בהנפקה. עבור המשקיעים, זו הזדמנות להיכנס לחברה לפני שלב ציבורי.אף שקנבה לא פרסמה לוחות זמנים להנפקה, השילוב של שווי גבוה, בסיס משתמשים רחב, הכנסות יציבות, רווחיות ותמיכת משקיעים מוסדיים ממצב אותה כמועמדת מובילה להנפקה בשנה הקרובה.החברה, שהוקמה ב-2013 על ידי מלאני פרקינס וקליף אוברכט, הפכה לאחד המותגים המובילים ב"דמוקרטיזציה של עיצוב גרפי". ייתכן כי בקרוב היא תהפוך גם לאחד השמות הבולטים בשוק ה-IPO.