
דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
הכנסות של 15.2 מיליארד דולר ורווח של 1.71 דולר למניה מעל התחזיות; התחזית השנתית עודכנה כלפי מעלה ל־6 דולר למניה; התוצאות החזקות מרימות את כל הסקטור כשיונייטד ואמריקן איירליינס מצטרפות לעליות
מניית דלתא איירליינס (Delta Air Lines Inc 3.59% ) מזנקת ב-6.7% במסחר המוקדם בוול סטריט, אחרי שחברת התעופה פרסמה את התוצאות לרבעון השלישי שהכו את תחזיות האנליסטים ובנוסף גם העלתה את התחזית השנתית שלה. מניות המתחרות
יונייטד איירליינס United Continental 3.71% ואמריקן איירליינס American Airlines 1.79% מגיבות גם הן בעליות של 4.2% ו־4.4% בהתאמה מה שמעיד על שינוי סנטימנט כלפי סקטור התעופה כולו, שסבל השנה
מחוסר יציבות, על רקע תנודות במחירי הדלק, ריבית גבוהה והמכסים שהטיל ממשל טראמפ.
רווחים גבוהים ועדכון תחזית
דלתא מדווחת על רווח מתואם של 1.71 דולר למניה והכנסות של 15.2 מיליארד דולר, גבוהים מהצפי שעמד על 1.52 דולר למניה והכנסות של 15.1 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון הקודם (Q2 2025) הציגה החברה רווח של 2.10 דולר למניה גבוה מהתחזית ב־6 סנט וברבעון הראשון של השנה (Q1 2025) הרוויחה 2.04 דולר למניה לעומת צפי של 1.97 דולר. ברבעון הרביעי של 2024 הרווח עמד על 2.10 דולר, כך שהחברה שומרת על רמת רווחיות גבוהה באופן עקבי לאורך השנה.
הנתונים מחזקים את המסקנה שההתאוששות בענף היא לא עונתית. הרווח ברבעון הנוכחי גבוה גם ביחס לשנה שעברה, שבה דלתא הרוויחה 1.50 דולר למניה בתקופה המקבילה. מדובר בצמיחה דו־ספרתית שנתית בשורה התחתונה, על רקע גידול של 1.8% במכירות לעומת השנה הקודמת.
החברה עדכנה כלפי מעלה את התחזית השנתית לרווח מתואם של 6 דולר למניה ב־2025, לעומת טווח קודם של 5.25–6.25 דולר, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 5.77 דולר. לשנת 2026 הקונצנזוס עומד על רווח של 6.94 דולר למניה.
- הקריסה המפוארת של חברת הטקסטיל הישראלית והמעילה שגרמה לחדלות פירעון של הבנק
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, ציין כי "המומנטום נמשך אל הישורת האחרונה של שנת המאה לחברה, ואנו ערוכים לספק רווחים חזקים גם ברבעון הרביעי." לדבריו, בששת השבועות האחרונים ניכרת האצה בביקושים בכל השווקים, כולל בטיסות בינלאומיות ונסיעות עסקים שני סגמנטים שתרמו משמעותית לשיפור ברווחיות.
התאוששות בענף
ענף התעופה האמריקאי עבר שנה סוערת, אבל כעת כך נראה הוא מתקרב לאיזון. מתחילת השנה ועד לפני פרסום הדוחות, מניית דלתא ירדה בכ־5.5%, לעומת ירידה של 2.3% במדד JETS שעוקב אחר מניות חברות התעופה. עם זאת, מאז השפל של אפריל עלתה דלתא בכ־63%, בעוד יונייטד טיפסה ב־86% נתונים שמעידים על התאוששות מרשימה בסנטימנט של השוק כלפי חברות התעופה.
דלתא, שהוקמה ב־1925 וחוגגת השנה מאה להיווסדה, נחשבת למדד מרכזי לבריאות הענף. היא הייתה מהראשונות להתאושש ממשבר הקורונה והצליחה לחזור לרווחיות כבר ב־2022, הרבה לפני חלק ממתחרותיה. כעת, כשהיא פועלת בסביבה של ריבית שעדיין גבוהה יחסית בהשוואה היסטורית שמגיעה לצד מכסים על יבוא, היא מוכיחה גמישות עסקית שמאפשרת לה לשמר רווחיות גם בתקופות מאתגרות.
- זינקה 70% תוך שנה: אלפאבית בשיא חדש
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
האנליסטים מציינים את דלתא ככזאת שיש לה חשיפה משמעותית ללקוחות שמעוניינים בנסיעות עסקים וזה ביקוש קשיח לטיסות בינלאומיות עליו היא יכולה לגבות פרמיה על מושבים משודרגים וכדומה. הגורם הזה צפוי להמשיך ולהוביל את ההתאוששות גם ב-2026, בעיקר אם מגמת השיפור תימשך.
עם זאת, לצד האופטימיות, חלק מהאנליסטים מצביעים על סיכונים לטווח הקצר. לפי הערכות, השבתת הממשל האמריקאי עלולה להשפיע זמנית על היקפי הנסיעות העסקיות ברבעון הרביעי, אך רבים מעריכים כי הביקוש העסקי החסר צפוי לחזור בהמשך הרבעון עם התייצבות הכלכלה. במקביל, בשוק מציינים כי דלתא ממשיכה להיחשב לסיפור השקעה "נקי" עם פוטנציאל מובהק להפתעות חיוביות, בין היתר בזכות יעילות תפעולית ומודל נאמנות לקוחות שממשיך לייצר הכנסות חוזרות.
התחזיות של דלתא לשנה הבאה מחזקות את התמונה החיובית: ההכנסות צפויות לצמוח ל־64.9 מיליארד דולר ב־2026 לעומת 62.4 מיליארד השנה עלייה של כ־4%. במקביל, שולי הרווח צפויים להתרחב בזכות ירידה הדרגתית במחירי הדלק הסילוני והתייעלות תפעולית, מה שעשוי להחזיר את הענף כולו לרמות רווחיות שטרם נראו מאז 2019.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -2.3% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -2.3% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
