
כל ההנפקות מזנקות - חוץ מ-eToro: הזדמנות או מלכודת?
איטורו פתחה את המסחר בבורסה בזינוק מרשים, אך מאז איבדה גובה - התלות בשוק הקריפטו, התחרות הגוברת והרגולציה ההולכת ומתהדקת מציבים אתגר בפני החברה הישראלית, שלמרות פוטנציאל הצמיחה נבחנת כעת על סמך ביצועים ולא הבטחות
שוק ההנפקות מתעורר מהתרדמת אחרי שנתיים קשות. Figma זינקה 250% ביום הראשון, CoreWeave עלתה מעל 200% מאז הנפקתה באפריל, וגם Circle ו-Chime חוו עליות חדות. אבל יש חריגה אחת שבולטת: eToroeToro -4.46% הישראלית שלמרות התחלה מבטיחה, מתקשה לשמור על המומנטום.
eToro הונפקה ב־14 במאי במחיר של 52 דולר למניה. ביום המסחר הראשון היא פתחה במסחר ב-69 דולר וסיימה ב-67 דולר. בהמשך היא נשקה ל-80 דולר. אלא שמאז, המומנטום דעך. המניה נסחרת כיום מתחת למחיר הפתיחה, ובכך מתנתקת מהמגמה השלטת של שוק ההנפקות החמות של 2025.
המשקיעים חוזרים להנפקות טכנולוגיה עם תיאבון גובר. פיגמה סימנה את חזרת ההייפ כמי שהובילה את הנפקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעשור האחרון. CoreWeave, ספקית תשתיות בינה מלאכותית, מוכיחה שגם תחומים טכניים כבדים מושכים עניין. התחושה בשוק מזכירה את ימי הזוהר של ההנפקות ב-2021.
eToro החברה הישראלית שהפכה לפלטפורמת מסחר גלובלית נחשבה לאחת התקוות הגדולות של שוק ההון וחובבי הקריפטו. היא סימנה את עצמה כמתחרה הקטנה של רובינהוד, היא בעולמות הקריפטו צמודה לכאורה למדדי הקריפטו ולמניות כמו קויינבייס והיא רווחית, עם מכפיל רווח עתידי של פחות מ-30. יש לה למעלה מ־3.5 מיליון חשבונות ממומנים וקהילת משתמשים של 38 מיליון איש ב־75 מדינות. מודל ה-Social Trading שלה, המשלב מסחר עם מרכיב קהילתי, אמור היה להבדיל אותה מהמתחרות, בינתיים וול סטריט לא גילתה אותה בגדול. היא כן פירגנה לה בהנפקה עצמה. אבל מאז דממה.
- איטורו עקפה את הציפיות ומכריזה על בייבאק - המניה מזנקת ב־7%
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיסרון והיתרון של הקריפטו
חלק ניכר מהכנסותיה של eToro מגיע משוק הקריפטו, שמהווה את מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות ברוטו מפעילות זו ב־12 מיליארד דולר, פי שלושה לעומת 2023, והן מהוות כ־38% מהעמלות נטו של החברה. מדובר בזינוק מרשים, אך גם בחרב פיפיות: התלות הגבוהה בשוק הקריפטו הופכת את הביצועים הכספיים של eToro לרגישים במיוחד לתנודתיות החדה שמאפיינת את התחום. כשהמחירים עולים, הרווחים מזנקים, אך בתקופות של ירידות, הפעילות נבלמת והכנסות החברה נפגעות בהתאם.נכון, החברה מנסה לגוון את מקורות ההכנסה, מסחר במניות, סחורות ונכסים פיננסיים נוספים, אך פעילות זו עדיין אינה מתקרבת להיקפי ההכנסות מקריפטו. האנליסטים אופטימיים לגבי עתידה של eToro. גופים כמו Cantor Fitzgerald ו־Mizuho מעניקים למניה מחיר יעד של 80–84 דולר, בהתבסס על פוטנציאל ההתרחבות של החברה באסיה, באירופה ובסינגפור.
התחרות בענף מתחדדת. רובינהוד שולטת בשוק האמריקאי, קוינבייס מובילה בתחום הקריפטו, ושותפות חדשות צצות כל הזמן. גם מבחינת רגולציה, העניינים מורכבים. האיחוד האירופי מהדק את הפיקוח על מסחר בקריפטו, ובארה"ב נבחנות הגבלות חדשות. עבור חברה גלובלית כמו eToro, הפעילה ביותר מ־100 מדינות, מדובר באתגר כפול הן משפטי והן תפעולי. אבל זה גם מעיד על פוטנציאל, גיוון ופיזור של הפעילות על פני הרבה מאוד מקומות.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
אז מה המסקנה? אל תחפשו שורות תחתונות, אבל אם השוק ימשיך לשגשג והקריפטו יפרח, יש סיכוי טוב שהמניה תידבק. עם זאת, הסיכון עצום, החברה מתמודדת בשוק תנודתי שתלוי בשווקים ובקריפטו שבבסיסו לא באמת מובן כלכלית והתחרות עצומה.
- 2.אנונימית 07/08/2025 22:18הגב לתגובה זומתוקה אבל להרבה
- 1.אנונימי 07/08/2025 12:03הגב לתגובה זושומר נפשו ירחק מהמחיר הזה ממש כמו פאגאיה מדובר ההונאה מתוחכמת.למדו את אדם נוימן ושיכללו את המודל.טיפש מי שמשקיע בהם בזמן שיש כלכך הרבה אלטרנטיבות הרבה יותר בטוחות והגיוניות
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
