סופר מיקרו
צילום: טוויטר

סופר מיקרו מגייסת 2 מיליארד דולר באג״ח להמרה

יצרנית השרתים לבינה מלאכותית הנפיקה אג"ח להמרה עם ריבית של עד 0.5% בלבד, במסגרת מגמה רחבה של חברות טכנולוגיה הממהרות לגייס הון זול על רקע הביקוש הגובר למניות הקשורות ל-AI

אדיר בן עמי |

סופר מיקרו קומפיוטר Super Micro Computer -6.43%  הודיעה על גיוס של 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח להמרה. החברה מקליפורניה, שהפכה לאחת המרוויחות הבולטות מהביקוש לשרתי בינה מלאכותית, מתכננת להשתמש בכסף לרכישה חוזרת של מניות ולמימון התרחבות עסקית.


החברה תשתמש בתמורה למטרה כפולה: חיזוק המניה באמצעות רכישות חוזרות והכנה לגידול הצפוי בהזמנות לשרתי AI. המהלך מבטא אמון בצמיחה עתידית ונכונות להשקיע בתשתיות הנדרשות למענה על הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית מתקדמים.


נתוני השוק מצביעים על התעוררות משמעותית בפעילות אג"ח להמרה. עד כה השנה גויסו 39.2 מיליארד דולר באמצעות כלי זה, לעומת 35.1 מיליארד דולר באותה תקופה אשתקד. בשבוע של ה-9 ביוני נרשם שיא של כמעט 10 מיליארד דולר גיוסים - הפעילות הגבוהה ביותר מזו שנרשמה במרץ 2021.


התנאים שהחברות זוכות להם כיום מושכים במיוחד. סופר מיקרו הצליחה להציע אג"ח עם ריבית נמוכה של 0% עד 0.5% בלבד, המשקפת את התיאבון הרב של המשקיעים להיחשפות לחברות הקשורות לבינה מלאכותית. חברות אחרות כמו רובריק וגיימסטופ אף הנפיקו אג"ח ללא ריבית כלל. מבחינה מבנית, האג"ח ניתנות להמרה למניות עם פרמיה של 32.5% עד 37.5% מהמחיר הנוכחי. כלומר, אם המניה תעלה מעבר לרמה זו, מחזיקי האג"ח יוכלו להמיר אותן למניות ולהפיק רווח מהעלייה. מנגנון זה משקף הימור הדדי - החברה על המשך העלייה במניה, והמשקיעים על המשך הגידול בביקוש לשרתי AI.


המניה, שעלתה למעלה מ-40% השנה, נופלת ב-6.7%. התגובה הזו אופיינית לגיוסי הון גדולים, כאשר המשקיעים חוששים מפני דילול פוטנציאלי. עם זאת, בתחום שבו עסקאות בודדות לשרתי AI יכולות להגיע לעשרות או מאות מיליוני דולרים, הירידה מהווה כנראה תיקון זמני.


עבור סופר מיקרו, התזמון חשוב במיוחד. החברה זקוקה לחיזוק המאזן כדי לעמוד בהזמנות הגדולות המגיעות מתחום הבינה המלאכותית. שרתי AI דורשים טכנולוגיה מתקדמת יותר ויקרה יותר, מה שמחייב השקעה ראשונית גבוהה יותר. החברה מתכוננת למה שנראה כמירוץ ארוך טווח בשוק זה.


החברה דאגה לכלול בתנאי ההנפקה הגנות למשקיעים במקרה של שינויים בשליטה או הסרה מהמסחר בבורסה. צעד זה משקף את הלקחים מהקשיים שהיו לחברה עם דרישות נאסד"ק מוקדם יותר השנה, ומדגיש את הרצון לשמור על אמון המשקיעים לטווח הארוך.

קיראו עוד ב"גלובל"


המהלך של סופר מיקרו משקף מגמה רחבה יותר בשוק. בתקופה שבה הבינה המלאכותית נמצאת במרכז תשומת הלב, הון זורם במהירות לחברות המובילות בתחום. החברות שיצברו עכשיו את המשאבים הנדרשים יוכלו להוביל את המירוץ הטכנולוגי הבא, בעוד אלו שיפספסו את ההזדמנות עלולות לגלות שהפער הפך לבלתי ניתן לגישור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.