חברת הסייבר החדשה בוול סטריט שמזנקת היום ב-20%
חברת אבטחת הזהויות עקפה את התחזיות לרבעון הראשון והעלתה את התחזיות לשנה כולה, כולל גידול מרשים בהכנסות החוזרות; האנליסטים מרוצים: "דו"ח מצוין שמבטל את טענות הדובים - הפוטנציאל מתממש"
מניית סיילפוינט SailPoint Technologies -0.75% מזנקת היום ב-20% ונסחרת סביב מחיר ההנפקה שלה - 23 דולר למניה - אחרי שפרסמה דוחות חזקים לרבעון הראשון והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה. החברה, העוסקת באבטחת זהויות ארגוניות,
הציגה רווח מתואם של סנט אחד למניה, לעומת ציפיות השוק להפסד של סנט אחד, והכנסות של 230.5 מיליון דולר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 225.2 מיליון דולר.
בנוסף, הכנסותיה החוזרות השנתיות (ARR) טיפסו ל-925 מיליון דולר - מעל התחזית של
החברה עצמה, שעמדה על 896 עד 900 מיליון דולר. בתגובה, סיילפוינט העלתה את תחזית ה-ARR שלה לשנה כולה ל-1.095-1.105 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 1.075-1.085 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח המתואם הועלתה ב-2 סנט לטווח של 16-20 סנט למניה.
בהמשך לדו"ח החזק, סיילפוינט פרסמה תחזיות טובות גם לרבעון השני של השנה: היא צופה רווח מתואם של 4-5 סנט למניה והכנסות של 242-244 מיליון דולר - שניהם גבוהים מציפיות האנליסטים שעומדות על 3 סנט למניה ו-240.5 מיליון דולר. גם התחזית השנתית עודכנה כלפי מעלה: רווח
מתואם של 16-20 סנט (לעומת 14-18 סנט קודם לכן וצפי האנליסטים ל-17 סנט) והכנסות של 1.034-1.044 מיליארד דולר (לעומת 1.025-1.035 מיליארד קודם וצפי האנליסטים ל-1.03 מיליארד).
לפי דברי מייסד החברה והמנכ"ל, מארק מקליין, "סיילפוינט רשמה
רבעון חזק נוסף, בין היתר בזכות ההתרחבות בבסיס הלקוחות ואימוץ מואץ מצד חברות Fortune 500 ו-Forbes Global 2000". החברה דיווחה כי מספר הלקוחות שמייצרים לה הכנסות חוזרות של יותר ממיליון דולר בשנה טיפס ל-170, לעומת 105 בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, מספר הלקוחות
שתורמים מעל 250 אלף דולר בשנה הגיע ל-1,025 לעומת 800 בשנה שעברה.
סיילפוינט הונפקה רק בפברואר האחרו, והייתה החברה הטכנולוגית הראשונה שהנפיקה השנה. היא הונפקה במחיר של כ-22 דולר למניה, אך עד השבוע איבדה יותר מ-10% מערכה. העלייה החדה היום מחזירה אותה לרמות המחיר בהנפקה, מה שמעיד על חידוש האמון מצד המשקיעים. החברה פועלת כבר שני עשורים, אך לאורך מרבית התקופה התקשתה להציג רווחיות באופן עקבי. כעת, נראה שהשוק מתחיל להעריך את הפוטנציאל העסקי הטמון במודל ההכנסות החוזרות שלה ובמיקוד באבטחת זהויות ארגוניות, תחום שנמצא בצמיחה מואצת ופועלת בו גם סייברארק הישראלית CyberArk Software 0.29% .
האנליסטים מרוצים: "דו"ח מצוין שמבטל את טיעוני הדובים"
חברת המחקר Truist Securities שיבחה את סיילפוינט
על "יכולות טכנולוגיות גוברות, שימושים מתרחבים והכנסות חוזרות יציבות" - וציינה כי אלה מרכיבים תשתית לצמיחה ארוכת טווח. החברה אישררה את המלצת ה"קנייה" למניה עם מחיר יעד של 29 דולר, אפסייד של 24%.
גם בבית ההשקעות BTIG התרשמו מהתוצאות,
ובפרט מהצמיחה ב-ARR. האנליסטים חזרו על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 27 דולר, אפסייד של 15%, וציינו כי "זהו דו"ח מצוין שמנטרל כל טיעון מרכזי של הספקנים כלפי קצב ההתרחבות של החברה".
המניה נסחרת כעת לפי שווי של כ-12.94 מיליארד דולר ומכפיל עתידי של כ-93.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
