מובילאיי קופצת - רכיב החברה ישולב במערכת נהיגה אוטונומית רמה 3
יצרנית רכב עולמית תשלב את הרדאר הדימותי של מובילאיי - שנמצא בפיוח החל מ-2018 - ברכביה כשהיישום צפוי להתחיל ב-2028; המניה קופצת ב-4%
מובילאיי Mobileye -2.06% מדווחת כי לראשונה, יצרנית רכב עולמית בחרה בטכנולוגיית הרדאר הדימותי (Imaging Radar) של מובילאיי כרכיב מרכזי במערכת הנהיגה האוטונומית שלה לרכבים פרטיים, מערכת שתאפשר נהיגה ללא ידיים ועיניים
על הכביש (SAE Level 3). היישום צפוי להתחיל בשנת 2028, אז תשלב היצרנית את הרדאר ברכביה, עם יכולת תפקוד בתנאים קשים במיוחד כמו ערפל, גשם או טווחים ארוכים.
הרדאר של מובילאיי נמצא בפיתוח מאז 2018 ונועד להוות שכבת חישה נוספת שמתווספת
למצלמות. הרכיב שואף לתת מענה לרמות מורכבות בתאורה, בתנועה ובסביבה, תוך שמירה על עלות נמוכה, מה שמאפשר שימוש בטכנולוגיה הן במוניות מסוג רובוטקסי והן ברכבים פרטיים.
פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אמר כי "הבחירה של לקוח חדש
בטכנולוגיית הרדאר שלנו מאששת את מה שידענו - שמדובר בפריצת דרך אמיתית. הבנו מזמן שהרדאר הזה יהפוך לרכיב מפתח בתחום הרכב האוטונומי, ויצרנו תקן חדש לתעשייה".
במה שונה הרכיב של מובילאיי מהשאר?
בעוד רדארים מסורתיים יודעים למדוד
מרחק, כיוון ומהירות יחסית, רדאר הדימות של מובילאיי מוסיף מימד נוסף - גובה - שמספק תמונה תלת ממדית מדויקת יותר של סביבת הרכב. הוא מבוסס על ארכיטקטורה שבה כל אות הרדאר מעובד באופן דיגיטלי מקצה לקצה באמצעות מעבד שפותח על ידי מובילאיי.
בלב המערכת נמצאים רכיבי RF (רדיו תדרים) שפותחו במיוחד עבור רדאר זה, ומאפשרים קליטה של אותות. השילוב בין קליטה לבין עיבוד דיגיטלי, בקצב של 20 פריימים לשנייה ובאמצעות 1,500 ערוצים וירטואליים, מאפשר לרדאר לזהות עצמים קטנים ומרוחקים גם בסביבות צפופות כמו כבישים
מהירים לצד משאיות ואוטובוסים.
היכולות של רדאר הדימות מאפשרות זיהוי של הולכי רגל, רוכבי אופנועים ואופניים בטווח של עד 315 מטרים, וזיהוי סכנות אפשריות בטווח של עד 230 מטרים - גם כשמדובר באובייקטים קטנים במיוחד כמו צמיג בצד הכביש.
הרדאר שומר על דיוק גבוה גם בתנאים שהכשילו מערכות אחרות - כמו מנהרות, אתרי בנייה או סביבות עמוסות בפרטים.
התוצאות האחרונות
לרבעון הראשון דיווחה מובילאיי על הכנסות של 438 מיליון דולר והפסד מתואם של 8 סנט למניה. האנליסטים
ציפו להכנסות של 434 מיליון דולר ולהפסד של של 8 סנט למניה. לשנה כולה מובילאיי אשררה את התחזית שצופה הכנסות של בין 1.69-1.81 מיליארד דולר לצד רווח תפעולי של בין 175-260 מיליון דולר.
- מ-AI לזהב? מחיר המתכת עשוי להכפיל את עצמו
- זינוקים בקוונטים; מודרנה וטסלה מאבדות 4% - המדדים נסחרים ביציבות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
לצד זאת היא אישררה את התחזיות שלה לשנה כולה, ולרבעון
השני מוביליאי צופה צמיחה של 7% בהכנסות, בעוד האנליסטים מצפים לצמיחה של 2% ברבעון.
כזכור, ב-2024 מובילאיי חתכה את התחזית שלה פעמיים בגלל ההאטה בסין. מובילאיי סגרה את 2024 עם הכנסות של כ-1.65 מיליארד דולר, נמוך בכ-36% מהתחזיות בתחילת 2024 שעמדו על כ-2.58 מיליארד דולר.
- 3.אנונימי 18/06/2025 07:45הגב לתגובה זוחברה שהמוצר היחיד האמיתי שהוציאה היה גלאי מרחק לפני 15 שנה. מאז חיים בעיקר על ספיניםהכרסות מנופחות לעיתונות על חברות עלומות שישלבו מערכת לא ברורה בעוד חמש שנים. חברה שהיא קליפה ריקה.
- גם אם היית מכיר 30/06/2025 18:40הגב לתגובה זולא חברות עלומות ולא בטיח יש גם את וולקסווגן אבל זה בטח לא הם בעיסקה
- טעות קשה 30/06/2025 18:39הגב לתגובה זומחיר בוק ווליו לא יכול להיות פונזי. ההפך!
- 2.כל אות הרדאר מעובד באופן דיגיטלי מקצה לקצה חחח. הכתב מסטול. הוא מבין מה הוא כתב (ל"ת)מהנדס במובילאיי 28/05/2025 22:17הגב לתגובה זו
- 1.ראתה כבר תחתית לדעתכם (ל"ת)יריב 28/05/2025 19:08הגב לתגובה זו
- ראתה אותה (ל"ת)כן 30/06/2025 18:40הגב לתגובה זו

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל
וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.
באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:
ראשית, אף אחד לא נביא
שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.
שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה?
- שמעתם בבית הקפה סיפור על ההוא ש"עשה מכה"? תברחו!
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.

וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
למאסק כבר קשה להחזיק את ההייפ סביב טסלה. אתמול טסלה פספסה בשורת הרווח והמשקיעים חיכו לשמוע מה הקטר יגיד, המשקיעים ידעו שטסלה עקפה את המסירות ברכבים אבל רצו לדעת עד כמה זה יורד למטה לשורה התחתונה - ושם מאסק פספס. הרווח המתואם למניה הסתכם על 0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.
מאסק נאבק כדי לשמור על קצב הצמיחה של טסלה אבל הסינים מצאו את הנוסחה. והיא, "תופתעו" מגיעה דרך התייעלות, דרך שיפור שרשרת האספקה. כן זה עדיין קיים - חברות שעסוקות בלעשות את אותם הדברים רק טוב יותר. וולבו היא יצרנית רכב וותיקה (במיוחד עם נשווה לטסלה) שנוסדה עוד כבר ב-1927, וולבו רשמה ברבעון השלישי רווח תפעולי של כמעט 6 מיליארד קרונות שבדיות פי ארבעה מהתחזיות. ובעקבות זה המניה זינקה ביותר מ-30% בבורסת שטוקהולם - העלייה החדה ביותר מאז ההנפקה. זו יצרנית שבמשך שנים הייתה בשוליים אבל בזכות קיצוץ אגרסיבי בהוצאות הרווחיות חזרה לליבה והיום היא כיכבה בראש הכותרות בעולם.
הקרדיט כולו של: ג’ילי
למי שמגיע הקרדיט לכל המהפך זה ג'ילי. מאחורי וולבו עומדת קבוצת ג’ילי הסינית, שרכשה את וולבו מפורד בשנת 2010 תמורת 1.8 מיליארד דולר בלבד. אז זה היה נראה ממש הימור וגם לא הבינו איך האסייתים יצליחו להבריא ולהמריא עם וולבו. אבל מסתבר שבג'ילי יודעים דבר או שניים בניהול והעסקה הזאת היא שווה זהב בשבילם - כיום וולבו נסחרת בכ-9.6 מיליארד דולר. ג’ילי נתנה לוולבו גב פיננסי רחב וחופש פעולה ניהולי, ושילבה בין טכנולוגיה ושרשרת אספקה סינית לבין עיצוב, הנדסה ותפיסת איכות סקנדינביים. השילוב הזה הוליד נוסחה אחרת: ייצור יעיל, פחות ראוותנות, ומיקוד בתוצאות. וזה אם שוב נשווה לטסלה בזמן שטסלה מתמודדת עם שחיקת ברווחיות והאטה בביקושים.
וולבו רשמה ברבעון השלישי רווח תפעולי של 5.9 מיליארד קרונות שבדיות (כ-627 מיליון דולר) לעומת תחזיות של 1.6 מיליארד בלבד. הרווח הנקי עלה ב-4% ל-4.51 מיליארד קרונות, וההכנסות הסתכמו ב-86.4 מיליארד קרונות – ירידה של 7% לעומת השנה הקודמת. אף על פי כן, הרווחיות התפעולית עלתה ל-6.9%, כמעט כפול מהתחזיות, והמרווח הגולמי השתפר ל-24.4% לעומת 17.7% ברבעון הקודם. מאחורי המספרים עומדת הנהלה חדשה בראשות האקן סמואלסון, שחזר השנה לתפקיד המנכ"ל. בשישה חודשים החברה צמצמה כ-3,000 משרות, הקפיאה השקעות והורידה את הוצאות ההנהלה בכשליש מה שתרם לשיפור המהיר ברווחיות.
במקביל, וולבו מצאה פתרון חלקי גם ללחצי הסחר. הסכם חדש בין האיחוד האירופי לארה"ב הוריד את המכס על רכבים אירופיים ל-15%, והחברה מתכננת להעביר חלק מקווי הייצור לרכבי היבריד לארה"ב עצמה. סמנכ"ל הכספים, פרדריק הנסון, הסביר כי הפגיעה ברווחיות השנתית תהיה כעת קטנה מהצפוי ירידה של כ-1% בלבד לעומת הערכה קודמת של עד 2%. עם התייעלות מתמשכת ורווחיות משופרת, שווי השוק של וולבו קאר טיפס לכ-9.6 מיליארד דולר, הגבוה ביותר מאז ההנפקה ב-2021.