
מובילאיי קופצת - רכיב החברה ישולב במערכת נהיגה אוטונומית רמה 3
יצרנית רכב עולמית תשלב את הרדאר הדימותי של מובילאיי - שנמצא בפיוח החל מ-2018 - ברכביה כשהיישום צפוי להתחיל ב-2028; המניה קופצת ב-4%
מובילאיי Mobileye 2.86% מדווחת כי לראשונה, יצרנית רכב עולמית בחרה בטכנולוגיית הרדאר הדימותי (Imaging Radar) של מובילאיי כרכיב מרכזי במערכת הנהיגה האוטונומית שלה לרכבים פרטיים, מערכת שתאפשר נהיגה ללא ידיים ועיניים
על הכביש (SAE Level 3). היישום צפוי להתחיל בשנת 2028, אז תשלב היצרנית את הרדאר ברכביה, עם יכולת תפקוד בתנאים קשים במיוחד כמו ערפל, גשם או טווחים ארוכים.
הרדאר של מובילאיי נמצא בפיתוח מאז 2018 ונועד להוות שכבת חישה נוספת שמתווספת
למצלמות. הרכיב שואף לתת מענה לרמות מורכבות בתאורה, בתנועה ובסביבה, תוך שמירה על עלות נמוכה, מה שמאפשר שימוש בטכנולוגיה הן במוניות מסוג רובוטקסי והן ברכבים פרטיים.
פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אמר כי "הבחירה של לקוח חדש
בטכנולוגיית הרדאר שלנו מאששת את מה שידענו - שמדובר בפריצת דרך אמיתית. הבנו מזמן שהרדאר הזה יהפוך לרכיב מפתח בתחום הרכב האוטונומי, ויצרנו תקן חדש לתעשייה".
במה שונה הרכיב של מובילאיי מהשאר?
בעוד רדארים מסורתיים יודעים למדוד
מרחק, כיוון ומהירות יחסית, רדאר הדימות של מובילאיי מוסיף מימד נוסף - גובה - שמספק תמונה תלת ממדית מדויקת יותר של סביבת הרכב. הוא מבוסס על ארכיטקטורה שבה כל אות הרדאר מעובד באופן דיגיטלי מקצה לקצה באמצעות מעבד שפותח על ידי מובילאיי.
בלב המערכת נמצאים רכיבי RF (רדיו תדרים) שפותחו במיוחד עבור רדאר זה, ומאפשרים קליטה של אותות. השילוב בין קליטה לבין עיבוד דיגיטלי, בקצב של 20 פריימים לשנייה ובאמצעות 1,500 ערוצים וירטואליים, מאפשר לרדאר לזהות עצמים קטנים ומרוחקים גם בסביבות צפופות כמו כבישים
מהירים לצד משאיות ואוטובוסים.
היכולות של רדאר הדימות מאפשרות זיהוי של הולכי רגל, רוכבי אופנועים ואופניים בטווח של עד 315 מטרים, וזיהוי סכנות אפשריות בטווח של עד 230 מטרים - גם כשמדובר באובייקטים קטנים במיוחד כמו צמיג בצד הכביש.
הרדאר שומר על דיוק גבוה גם בתנאים שהכשילו מערכות אחרות - כמו מנהרות, אתרי בנייה או סביבות עמוסות בפרטים.
התוצאות האחרונות
לרבעון הראשון דיווחה מובילאיי על הכנסות של 438 מיליון דולר והפסד מתואם של 8 סנט למניה. האנליסטים
ציפו להכנסות של 434 מיליון דולר ולהפסד של של 8 סנט למניה. לשנה כולה מובילאיי אשררה את התחזית שצופה הכנסות של בין 1.69-1.81 מיליארד דולר לצד רווח תפעולי של בין 175-260 מיליון דולר.
- חברה חדשה ב-SP500 - טרייד דסק מזנקת לאחר ההודעה שתתוסף למדד היוקרתי
- בינה מלאכותית והעתיד של אפל - האם החברה תדע להמציא את עצמה מחדש?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
לצד זאת היא אישררה את התחזיות שלה לשנה כולה, ולרבעון
השני מוביליאי צופה צמיחה של 7% בהכנסות, בעוד האנליסטים מצפים לצמיחה של 2% ברבעון.
כזכור, ב-2024 מובילאיי חתכה את התחזית שלה פעמיים בגלל ההאטה בסין. מובילאיי סגרה את 2024 עם הכנסות של כ-1.65 מיליארד דולר, נמוך בכ-36% מהתחזיות בתחילת 2024 שעמדו על כ-2.58 מיליארד דולר.
- 3.אנונימי 18/06/2025 07:45הגב לתגובה זוחברה שהמוצר היחיד האמיתי שהוציאה היה גלאי מרחק לפני 15 שנה. מאז חיים בעיקר על ספיניםהכרסות מנופחות לעיתונות על חברות עלומות שישלבו מערכת לא ברורה בעוד חמש שנים. חברה שהיא קליפה ריקה.
- גם אם היית מכיר 30/06/2025 18:40הגב לתגובה זולא חברות עלומות ולא בטיח יש גם את וולקסווגן אבל זה בטח לא הם בעיסקה
- טעות קשה 30/06/2025 18:39הגב לתגובה זומחיר בוק ווליו לא יכול להיות פונזי. ההפך!
- 2.כל אות הרדאר מעובד באופן דיגיטלי מקצה לקצה חחח. הכתב מסטול. הוא מבין מה הוא כתב (ל"ת)מהנדס במובילאיי 28/05/2025 22:17הגב לתגובה זו
- 1.ראתה כבר תחתית לדעתכם (ל"ת)יריב 28/05/2025 19:08הגב לתגובה זו
- ראתה אותה (ל"ת)כן 30/06/2025 18:40הגב לתגובה זו