
אחרי שזינקה ב-19%: למה רדיט מחקה את העליות?
למרות רווחיות מפתיעה וגידול במשתמשים, משקיעי רדיט מודאגים מהאטה אפשרית בצמיחה עקב שינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל
פלטפורמת המדיה החברתית רדיט Reddit -4.18% הציגה תוצאות כספיות מפתיעות לרבעון הראשון של השנה, אך למרות הנתונים המרשימים, המשקיעים הגיבו בזהירות. החברה, שהפכה לאחת מסיפורי ההצלחה המסקרנים בחודשים האחרונים, דיווחה על רווח
של 13 סנט למניה - פי שישה מתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 2 סנט בלבד. בשורת ההכנסות, הציגה רדיט תוצאות מרשימות לא פחות, עם מחזור מכירות של 392.4 מיליון דולר, גבוה משמעותית מהתחזיות שעמדו על 369.5 מיליון דולר. מדובר בעלייה ניכרת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, המעידה
על התבססות מודל ההכנסות של החברה והצלחתה לתרגם את פעילות המשתמשים לרווחים ממשיים.
מספר המשתמשים היומיים הפעילים, מדד מרכזי במעקב אחר ביצועי החברה, עלה ל-108.1 מיליון - זינוק של 31% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. נתון זה עלה במעט על תחזיות האנליסטים שצפו 107.3 מיליון משתמשים פעילים. הכנסות הפרסום, המהוות את עמוד השדרה הכלכלי של החברה, הגיעו ל-358.8 מיליון דולר - עלייה של 61% לעומת הרבעון הראשון של 2024. נראה שהחברה מצליחה להפוך את תנועת המשתמשים והמעורבות הגבוהה באתר להכנסות פרסום, תחום שבו חברות מדיה חברתית רבות מתקשות להצטיין בעידן הנוכחי.
"היתרון הייחודי שלנו הוא שאנשים מגיעים לרדיט עם כוונה ברורה - הם לא רק גוללים את המסך, הם גם מחפשים מידע," כתב המנכ"ל סטיב האפמן במכתב לבעלי המניות שצורף לדוחות הכספיים. "הם מגיעים לרדיט כדי לקבל דעות אמיתיות מאנשים אמיתיים." הצהרה זו משקפת את האסטרטגיה הייחודית של החברה בשוק המדיה החברתית, המתמקדת בשיח אותנטי וקהילות ממוקדות נושא.
לקראת הרבעון השני, רדיט צופה המשך צמיחה בהכנסות, עם תחזית של 410 עד 430 מיליון דולר. בנוסף, החברה מעריכה כי הרווח המתואם לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) ינוע בין 110 ל-130 מיליון דולר. אופטימיות זהירה של הנהלת החברה לגבי המשך הצמיחה בטווח הקצר.
- רדיט במבחן: האם ההצלחה בפרסום תגבר על החששות בוול-סטריט?
- רדיט עם דוחות ותחזית טובים - למה המניה יורדת?
מה הפחיד את המשקיעים?
למרות התוצאות החיוביות, התגובה בשוק ההון הייתה מעורבת. בתחילה, מניית החברה זינקה בכ-19% במסחר שלאחר סגירת השווקים, והגיעה לרמה של כ-140 דולר למניה. אולם, עם פתיחת המסחר ביום שישי, המניה ירדה ב-5.2% לרמה של 112.56 דולר.
אחת הסיבות המרכזיות לתגובה המסויגת של המשקיעים קשורה לחששות בנוגע להאטה בקצב הגידול של משתמשים יומיים ייחודיים (Daily Active Uniques). לפי דן סלמון, אנליסט בחברת New Street, למרות שמדד זה הראה גידול משמעותי ברבעון הראשון, הנהלת החברה חשפה שחלה האטה במהלך הרבעון השני. סלמון מציין כי "ההאטה נובעת משיעור גבוה יותר של בדיקות שמבצעת גוגל בתוצאות החיפוש שלה, עם הטמעת סקירות מבוססות בינה מלאכותית (AI Overviews) באזורים גיאוגרפיים שונים."
ההשפעה של אלגוריתם החיפוש של גוגל על תנועת הגולשים לרדיט מדגישה את התלות של החברה במנוע החיפוש הפופולרי. אמנם, המונח "Reddit" הוא השישי בפופולריות בחיפושים בגוגל, אך שינויים באלגוריתמים של מנוע החיפוש עלולים להשפיע משמעותית על כמות המבקרים באתר. זוהי נקודת חולשה פוטנציאלית שמדאיגה משקיעים, במיוחד בעידן שבו השימוש בבינה מלאכותית הופך נפוץ יותר בתוצאות חיפוש.
- מכסים או הקלות מס? ענקיות התרופות בארה"ב מבולבלות
- הודות לבינה מלאכותית - דואלינגו מזנקת ב-19%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
רחוקה 50% מהשיא
בחודשים האחרונים, מניית רדיט חוותה תנודתיות משמעותית. למרות העלייה האחרונה, המניה עדיין נמצאת כ-50% מתחת לשיא האחרון שלה מתחילת פברואר, אז הגיעה למחיר סגירה שבועי של 225 דולר. הירידה החדה משקפת את חששות המשקיעים לגבי קצב צמיחת המשתמשים והיכולת של החברה להמשיך להגדיל את שורת ההכנסות בקצב דומה.
המניה רשמה זינוק משמעותי באוקטובר, כאשר רדיט הפתיעה את המשקיעים עם הרווח הראשון שלה על בסיס רווח למניה. הישג זה סימל נקודת מפנה עבור החברה, שהצליחה לעבור מהפסדים לרווחיות - צעד קריטי עבור חברת מדיה חברתית בשוק תחרותי. עם זאת, השאלה המרכזית נותרה: האם רדיט תצליח לשמר את הרווחיות ולהמשיך בצמיחה בסביבה המשתנה של האינטרנט?
חוקרים מחברת B. Riley ציינו לפני פרסום הדוחות כי הם מצפים שהצמיחה בשורת ההכנסות תונע על ידי מספר המבקרים היומיים באתר וכתוצאה מכך - חשיפה מוגברת לפרסומות. כמעט כל הכנסות רדיט מגיעות מפרסום, כך ששמירה והגדלת בסיס המשתמשים של רדיט הם קריטיים על מנת שהכנסות החברה יוכלו להמשיך ולצמוח.
אנליסטים מחברת Oppenheimer, שהתחילו לסקר את החברה באפריל עם המלצת "ביצועי יתר", ציינו את היתרון הייחודי של רדיט בזירת הפרסום המקוון. לדבריהם, האינטראקציות בין המשתמשים באתר מספקות "איתותים מאוד ספציפיים על תחומי העניין של המשתמשים, מה שמציג הזדמנות פרסום מאוד מושכת." יכולת זו לספק פילוח מדויק של קהלי יעד מהווה יתרון תחרותי משמעותי בשוק הפרסום הדיגיטלי.