אדם סינגולדה. טאבולה
צילום: טאבולה
דוחות

טאבולה מאכזבת בתחזית - המניה יורדת ב-6%

טאבולה צופה הכנסות של 1.838-1.888 מיליארד דולר ב-2025, האנליסטים ציפו ל-2.03 מיליארד דולר; תוצאות הרבעון הרביעי היו מעורבות, עם הכנסות מעל הצפי אך רווח נמוך מהתחזיות; החברה גם הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית ל-240 מיליון דולר

רוי שיינמן |

חברת האד-טק הישראלית טאבולה Taboola -0.25%   דיווחה כי היא צופה הכנסות של בין 407-427 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025 ושל בין 1.838-1.888 מיליארד דולר בשנה כולה, תחזית מאכזבת לעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 458 מיליון דולר ברבעון ושל 2.03 מיליארד דולר בשנה כולה. 


התוצאות של טאבולה לרבעון הרביעי היו מעורבות בהשוואה לצפי. ההכנסות הסתכמו ב-491 מיליון דולר, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-476.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 10 סנט למניה, פי 10 מהרבעון המקביל אך מתחת לצפי האנליסטים שהיה לרווח של 15 סנט למניה.


הרווח הגולמי של טאבולה ברבעון הסתכם ב-177.6 מיליון דולר (36% מההכנסות), לעומת 138.3 מיליון דולר (33% מההכנסות) ברבעון המקביל. נכון לסוף 2024 היו לחברה בקופה מזומנים בסך של כ-230.4 מיליון דולר והיא ייצרה במהלך השנה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 184.3 מיליון דולר, לעומת 84.4 מיליון דולר ב-2023.


לצד הדוחות, החברה אישרה הרחבה של תכנית רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 200 מיליון דולר, מה שמביא את סך התכנית להיקף של עד 240 מיליון דולר.


"2024 הייתה שנה מכוננת עבור טאבולה", אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה. "הצוות שלנו נשאר ממוקד ומסור, והביא לתוצאות החזקות שהצבנו לעצמנו להשיג לפני שנתיים. השנה החולפת לימדה אותנו שמפרסמים מחפשים יותר - ואנחנו מוכנים לספק. היום, אנו נרגשים להכריז על התרחבותנו לכל תחומי הפרסום הביצועי עם השקת Realize, פלטפורמת הפרסום הביצועי החדשה והעצמאית שלנו, שחורגת מגבולות החיפוש והרשתות החברתיות. ההשקעות שלנו ב-2025 יאפשרו ל-Realize להעצים את המפרסמים שלנו בהשגת התוצאות הרצויות בהיקף רחב, תוך שימוש בתשתית הייחודית שלנו, בנתונים ובטכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו. בנוסף, הגדלנו את אישור תוכנית הרכישה החוזרת של המניות שלנו בעד 200 מיליון דולר, מה שמחזק את האמון שלנו בעתיד. אנו מצפים לשתף עוד ביום המשקיעים הקרוב שלנו. הטוב עוד לפנינו".


מניית טאבולה נסחרת לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר אחרי שירדה ב-21% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל 9.5 על הרווחים הצפויים לה השנה.

מניית טאבולה בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותאילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיות

האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן

אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אוקספורד

הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.

באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.

לא על הזעם לבדו 

מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack, המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.

קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד, מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו חווים את הרשת.”

מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.