טאבולה מאכזבת בתחזית - המניה יורדת ב-6%
טאבולה צופה הכנסות של 1.838-1.888 מיליארד דולר ב-2025, האנליסטים ציפו ל-2.03 מיליארד דולר; תוצאות הרבעון הרביעי היו מעורבות, עם הכנסות מעל הצפי אך רווח נמוך מהתחזיות; החברה גם הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית ל-240 מיליון דולר
חברת האד-טק הישראלית טאבולה Taboola -0.88% דיווחה כי היא צופה הכנסות של בין 407-427 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025 ושל בין 1.838-1.888 מיליארד דולר בשנה כולה, תחזית מאכזבת לעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 458 מיליון דולר ברבעון ושל 2.03 מיליארד דולר בשנה כולה.
התוצאות של טאבולה לרבעון הרביעי היו מעורבות בהשוואה לצפי. ההכנסות הסתכמו ב-491 מיליון דולר, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-476.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 10 סנט למניה, פי 10 מהרבעון המקביל אך מתחת לצפי האנליסטים שהיה לרווח של 15 סנט למניה.
הרווח הגולמי של טאבולה ברבעון הסתכם ב-177.6 מיליון דולר (36% מההכנסות), לעומת 138.3 מיליון דולר (33% מההכנסות) ברבעון המקביל. נכון לסוף 2024 היו לחברה בקופה מזומנים בסך של כ-230.4 מיליון דולר והיא ייצרה במהלך השנה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 184.3 מיליון דולר, לעומת 84.4 מיליון דולר ב-2023.
לצד הדוחות, החברה אישרה הרחבה של תכנית רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 200 מיליון דולר, מה שמביא את סך התכנית להיקף של עד 240 מיליון דולר.
- טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
- טאבולה משיקה מנוע חיפוש מבוסס GenAI; איך זה יעזור לפאבלישרים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"2024 הייתה שנה מכוננת עבור טאבולה", אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה. "הצוות שלנו נשאר ממוקד ומסור, והביא לתוצאות החזקות שהצבנו לעצמנו להשיג לפני שנתיים. השנה החולפת
לימדה אותנו שמפרסמים מחפשים יותר - ואנחנו מוכנים לספק. היום, אנו נרגשים להכריז על התרחבותנו לכל תחומי הפרסום הביצועי עם השקת Realize, פלטפורמת הפרסום הביצועי החדשה והעצמאית שלנו, שחורגת מגבולות החיפוש והרשתות החברתיות. ההשקעות שלנו ב-2025 יאפשרו ל-Realize
להעצים את המפרסמים שלנו בהשגת התוצאות הרצויות בהיקף רחב, תוך שימוש בתשתית הייחודית שלנו, בנתונים ובטכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו. בנוסף, הגדלנו את אישור תוכנית הרכישה החוזרת של המניות שלנו בעד 200 מיליון דולר, מה שמחזק את האמון שלנו בעתיד. אנו מצפים לשתף
עוד ביום המשקיעים הקרוב שלנו. הטוב עוד לפנינו".
מניית טאבולה נסחרת לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר אחרי שירדה ב-21% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל 9.5 על הרווחים הצפויים לה השנה.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.