טאבולה מאכזבת בתחזית - המניה יורדת ב-6%
טאבולה צופה הכנסות של 1.838-1.888 מיליארד דולר ב-2025, האנליסטים ציפו ל-2.03 מיליארד דולר; תוצאות הרבעון הרביעי היו מעורבות, עם הכנסות מעל הצפי אך רווח נמוך מהתחזיות; החברה גם הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית ל-240 מיליון דולר
חברת האד-טק הישראלית טאבולה Taboola -0.96% דיווחה כי היא צופה הכנסות של בין 407-427 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025 ושל בין 1.838-1.888 מיליארד דולר בשנה כולה, תחזית מאכזבת לעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 458 מיליון דולר ברבעון ושל 2.03 מיליארד דולר בשנה כולה.
התוצאות של טאבולה לרבעון הרביעי היו מעורבות בהשוואה לצפי. ההכנסות הסתכמו ב-491 מיליון דולר, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-476.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 10 סנט למניה, פי 10 מהרבעון המקביל אך מתחת לצפי האנליסטים שהיה לרווח של 15 סנט למניה.
הרווח הגולמי של טאבולה ברבעון הסתכם ב-177.6 מיליון דולר (36% מההכנסות), לעומת 138.3 מיליון דולר (33% מההכנסות) ברבעון המקביל. נכון לסוף 2024 היו לחברה בקופה מזומנים בסך של כ-230.4 מיליון דולר והיא ייצרה במהלך השנה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 184.3 מיליון דולר, לעומת 84.4 מיליון דולר ב-2023.
לצד הדוחות, החברה אישרה הרחבה של תכנית רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 200 מיליון דולר, מה שמביא את סך התכנית להיקף של עד 240 מיליון דולר.
- ככה טאבולה מביאה 20% גידול בהמרות
- טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"2024 הייתה שנה מכוננת עבור טאבולה", אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה. "הצוות שלנו נשאר ממוקד ומסור, והביא לתוצאות החזקות שהצבנו לעצמנו להשיג לפני שנתיים. השנה החולפת
לימדה אותנו שמפרסמים מחפשים יותר - ואנחנו מוכנים לספק. היום, אנו נרגשים להכריז על התרחבותנו לכל תחומי הפרסום הביצועי עם השקת Realize, פלטפורמת הפרסום הביצועי החדשה והעצמאית שלנו, שחורגת מגבולות החיפוש והרשתות החברתיות. ההשקעות שלנו ב-2025 יאפשרו ל-Realize
להעצים את המפרסמים שלנו בהשגת התוצאות הרצויות בהיקף רחב, תוך שימוש בתשתית הייחודית שלנו, בנתונים ובטכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו. בנוסף, הגדלנו את אישור תוכנית הרכישה החוזרת של המניות שלנו בעד 200 מיליון דולר, מה שמחזק את האמון שלנו בעתיד. אנו מצפים לשתף
עוד ביום המשקיעים הקרוב שלנו. הטוב עוד לפנינו".
מניית טאבולה נסחרת לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר אחרי שירדה ב-21% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל 9.5 על הרווחים הצפויים לה השנה.

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.