מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

לא זזה מהמטרה: מיקרוסטרטג'י רכשה ביטקוין ב-1.1 מיליארד דולר

החברה ממשיכה את מסע הקניות עם רכישה של 1.1 מיליארד דולר בביטקוין ותוכנית גיוס הון שאפתנית של 42 מיליארד דולר עד 2027

אדיר בן עמי | (5)


חברת התוכנה האמריקאית מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc -0.73%  ממשיכה להפתיע את שוק הקריפטו עם הודעה נוספת על רכישת ביטקוין בהיקף חסר תקדים. החברה דיווחה לרשות ניירות הערך האמריקאית על רכישת 10,107 מטבעות בשווי 1.1 מיליארד דולר, או בערך 105,596 דולר למטבע, בין ה-21 ל-26 בינואר. עם השלמת העסקה האחרונה, מחזיקה כעת מיקרוסטרטג'י בכ-2% מסך כל הביטקוינים שיהיו קיימים אי פעם, בשווי כולל של כ-47 מיליארד דולר. נתון זה ממצב את החברה כאחת המחזיקות הגדולות ביותר של המטבע הדיגיטלי בעולם.


במקביל לרכישות המאסיביות, החברה הודיעה על תוכנית מימון חדשנית באמצעות הנפקת מניות בכורה. התוכנית כוללת הצעה של מניות בכורה בהיקף של 250 מיליון דולר, עם תשואת קופון קבועה של 8% ומחיר המרה של 1,000 דולר למניה.


מייקל סיילור, המייסד המשותף ויושב ראש החברה, מוביל את האסטרטגיה התוקפנית של רכישת הביטקוין. סיילור, שהפך לדמות מפתח בקהילת הקריפטו העולמית, הגביר את קצב הרכישות של החברה בתקופה האחרונה. החברה מתכננת לגייס הון בהיקף של 42 מיליארד דולר עד שנת 2027, באמצעות מגוון כלים פיננסיים, כולל מכירת מניות בשוק והנפקת אגרות חוב המירות.


קרנות גידור רבות מגלות עניין במיקרוסטרטג'י, ומנצלות את המצב ליישום אסטרטגיות ארביטראז'. הן רוכשות את אגרות החוב של החברה ומוכרות בחסר את מניותיה, מהמרות למעשה על התנודתיות של המניה.


זינוק של 600% בשנה האחרונה

ביצועי המניה של מיקרוסטרטג'י בשנה האחרונה היו מרשימים במיוחד, עם עלייה של כ-600%. עם זאת, המניה כעת נסחרת בירידות שערים של 4%, כאשר גם הביטקוין יורד סביב ה-4% ונסחר לפי מחיר של 100,816 דולר למטבע.


החברה הודיעה לאחרונה על פדיון מוקדם של אגרות חוב המירות בשווי של מעל מיליארד דולר. האגרות, שהיו אמורות להגיע לפירעון ב-2027, ייפדו כעת ב-24 בפברואר, במחיר המרה של 142.38 דולר למניית Class A. 


כחלק מתוכנית ההון שלה, מיקרוסטרטג'י מתכננת להנפיק 2.5 מיליון מניות בכורה מסדרה A, במחיר של 100 דולר למניה. מניות אלו יהיו בכירות למניות הרגילות ויציעו דיבידנד רבעוני קבוע, החל מה-31 במרץ. בעלי המניות של החברה אישרו לאחרונה הגדלה משמעותית של מספר המניות המאושרות. ההחלטה מאפשרת להגדיל את מספר מניות Class A המאושרות מ-330 מיליון ל-10.3 מיליארד, ואת מספר מניות הבכורה המאושרות מ-5 מיליון למיליארד.

קיראו עוד ב"גלובל"


נכון להיום, נותרו לחברה 4.35 מיליארד דולר מתוך תוכנית ההון הכוללת של 42 מיליארד דולר. הגדלת היקף מכירות המניות עשויה לאפשר לחברה להמשיך לממן רכישות ביטקוין נוספות ולכסות הוצאות מבלי למכור את המטבעות שברשותה.


סיילור הדגיש בישיבת בעלי המניות כי לחברה יש וצפויה להיות גישה מספקת לנזילות באמצעות פעילותה בשוקי ההון ותזרימי המזומנים התפעוליים. הוא הבהיר כי החברה לא מכרה ואינה מתכוונת למכור את הביטקוין שברשותה כדי לעמוד בהתחייבויותיה. אסטרטגיית ההשקעה האגרסיבית של מיקרוסטרטג'י בביטקוין משקפת את האמונה העמוקה של החברה בעתיד המטבעות הדיגיטליים. עם זאת, בוול-סטריט מזהירים כי ריכוז כה גבוה של נכסים במטבע דיגיטלי אחד עלול להוות סיכון משמעותי עבור החברה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    זה שורט המאה (ל"ת)
    עידו 28/01/2025 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זסשכב 28/01/2025 02:19
    הגב לתגובה זו
    לא נשאר כלום כולם התפוצצו או שסתם יצא מהם האוויר
  • 3.
    חבל שאתה לא קורא 105.6 27/01/2025 23:06
    הגב לתגובה זו
    החברה דיווחה לרשות ניירות הערך האמריקאית על רכישת 10107 מטבעות בשווי 1.1 מיליארד דולר או בערך 105596 דולר למטבע בין ה21 ל26 בינואר
  • 2.
    מגצג 27/01/2025 22:52
    הגב לתגובה זו
    חכו שהיא תרד 30% ביום אחד...
  • 1.
    מגניב 27/01/2025 19:59
    הגב לתגובה זו
    נו באמת כמה מלל ולא רשמתם באיזה שער .לדעתי קנה ביוקר חחח
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.