הון-שלטון-עיתון: 'ידיעות' התעלם מפרשת עופר נמרודי – במסגרת הבנות עבר
האם פרשה בה מעורב מו"ל 'מעריב' עופר נמרודי, נגדו נטען כי תקף פיזית עובד שלו, היא פרשה שאינה מעניינת את הציבור הרחב? אם זה תלוי ב'עיתון של המדינה', אז התשובה היא חיובית.
אתמול פרסם ב'מבט' כתב ההרווחה של ערוץ 1, רועי כץ, כי מינהלת ההגירה פתחה בבדיקה נגד עופר נמרודי לאחר שעובד זר העוסק במשק בית אצל נמרודי הגיש תלונה על תקיפה וגרימת נזק. העובד טען כי נמרודי, שלא היה מרוצה מהאופן בו העובד ניקה את ביתו, הכה אותו ושבר את הטלפון הסלולרי שלו.
הסיפור שיוחצן אתמול על ידי הדוברות של רשות השידור, זכה להיכנס לדפי 'הארץ' ו'ישראל היום'. ב'מעריב' הפרשה כמובן לא סוקרה, אבל דווקא בקבוצה המתחרה שהינה היריב המר ביותר בעשרות השנים האחרונות - ב'ידיעות אחרונות' ואתר האינטרנט ynet, הנושא זכה להתעלמות מוחלטת.
גורם בקבוצת 'ידיעות' אמר לאייס כי בין 2 העיתונים, 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב', "יש הסכם לא כתוב ובלתי רשמי, על פיו כל עיתון ישתדל לא לגעת בחומרים הנוגעים לבעלים של העיתון המתחרה. לא נוגעים בבוסים". סיפורים על משפחת מוזס לא יגיעו לדפי עיתון 'מעריב' ולאתר NRG, ואילו סיפורים על עופר נמרודי, לא יפורסמו ב'ידיעות' או ב-ynet.
אגב, אין זו הסתבכותו הראשונה של נמרודי. ב-1995 נעצר בחשד להאזנות סתר, ולאחר הליך משפטי שנערך כמה שנים, הוא הורשע, נידון ל-8 חודשי מאסר ולקנס של כמיליון שקלים. בסוף 1999 נעצר בשנית, הפעם בחשד לניסיון רצח והאזנות סתר, הורשע ונידון לשנתיים מאסר. במהלך שנות ה-2000 חזר נמרודי לתפקידו כמו"ל העיתון.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

