מגדל: הפסד רבעוני של 41 מיליון שקל, היקף הנכסים עלה ב-6%
חברת הביטוח מגדל מגדל ביטוח -2.16% רשמה ברבעון השני של 2023 הפסד של 41 מיליון שקל בהשוואה להפסד של מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי מרבית ההפסד הרבעוני נבע מהוצאות בגין תביעה משפטית המיוחסת ל"גורם פוליסה" בביטוח חיים בסך של כ-30 מיליון שקל (לאחר מס).
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-12.7 מיליארד שקל. בפרמיות השוטפות ובדמי הגמולים שהסתכמו בכ-11.8 מיליארד שקל נרשם גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בפרמיות ברוטו בביטוח כללי נרשמה עלייה של כ-17%, בביטוח בריאות עלייה של כ-7%, בדמי הגמולים בפנסיה עלייה של 13% ובדמי הגמולים בגמל עלייה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במכירות הפנסיה והגמל חלה עלייה של כ-11% ו-30% בהתאמה.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-389 מיליארד שקל נכון ליום 30 ביוני 2023 לעומת כ-368 מיליארד שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2022, גידול של כ-6%. נכון למועד הסמוך לפרסום הדוחות, היקף הנכסים של מגדל מסתכם ב-397 מיליארד שקל.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח חיים וחסכון לטווח ארוך: ברבעון המדווח נרשם הפסד כולל לפני מס בסך של כ-174 מיליון שקל לעומת הפסד כולל בסך של כ-1.09 מיליארד שקל לפני מס ברבעון המקביל אשתקד. הצמצום בהפסד הכולל ברבעון המדווח הושפע מהפסד השקעתי של כ-169 מיליון שקל לעומת הפסד השקעתי של כ-548 מיליון שקל ומגידול בעתודות וקיטון ברווח של כ-126 מיליון שקל וזאת לעומת גידול בעתודות וקיטון ברווח הכולל של כ-735 מיליון שקל הנובע מהשפעת חוזר לוחות התמותה בקיזוז השפעת העלייה של עקום הריבית, ברבעון המקביל אשתקד.
פרמיות ודמי גמולים
בביטוח חיים - ברבעון המדווח הסתכמו הפרמיות השוטפות (כולל תקבולים שוטפים בגין חוזי השקעה) בכ-1.08 מיליארד שקל, לעומת כ-1.92 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-6%. הפרמיות החד פעמיות בגין חוזי ביטוח והתקבולים החד פעמיים בגין חוזי השקעה הסתכמו בכ-491 מיליון שקל לעומת כ-750 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-34%.
בקרנות פנסיה - ברבעון השני, דמי הגמולים הסתכמו בכ-2.355 מיליארד שקל לעומת כ-2.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-12%.
בקופות גמל - ברבעון השני, דמי הגמולים הסתכמו בכ-633 מיליון שקל לעומת כ-534 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ביטוח בריאות
ברבעון השני חלה ירידה ברווח החיתומי לעומת הרבעון המקביל אשתקד אשר התרכזה במרבית הענפים בשל גידול בעלות התביעות. ברבעון השני נרשם הפסד כולל לפני מס בסך של כ-5 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס בסך של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני חל קיטון בהפסד ההשקעתי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנגד, בתקופה המקבילה אשתקד השפעת עליית עקום הריבית הביאה לקיטון בהפרשות בביטוח סיעודי ולגידול ברווח הכולל לפני מס של כ-926 מיליון שקל אשר הוביל לאיפוס מלא של עתודת ה-LAT בביטוח סיעודי באותו מועד.
מגדל ביטוח פרסמה בחודש מאי 2023 את דוח יחס כושר הפירעון שלה ליום 31.12.2022. יחס כושר הפירעון של החברה נכון למועד האמור עומד על כ-143%, ועודף ההון מסתכם בכ-5.4 מיליארד שקל (לאחר יישום הוראות המעבר לתקופת הפריסה), ו-133% לאחר פדיון מוקדם שבוצע לאחר מועד החישוב ועד למועד פרסום הדוח.
בחודש יולי 2023 גייסה החברה כ-660 מיליון שקל באמצעות הנפקת שתי סדרות חדשות של אגרות חוב (סדרה יא' ו-יב'). אגרות החוב שהונפקו הוכרו על ידי הממונה על שוק ההון והביטוח כמכשיר הון רובד משני נוסף. הנפקת אגרות החוב צפויה להוביל לשיפור של כ-5% ביחס כושר הפירעון הכלכלי.
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית מגדל ביטוח עלתה ב-12% מתחילת השנה למחיר של 4.4 שקל ושווי שוק של 4.68 מיליארד שקל.
מנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי: "תוצאות החברה ברבעון מבטאות שיפור בפרמטרים עסקיים מרכזיים וצמיחה בחלק ניכר מקווי העסקים. השלמנו את גיבושה של הנהלה מקצועית וממוקדת המציבה יעדים שאפתניים למרות הסביבה העסקית המאתגרת והתחרות הגוברת. אנו ערים לסימנים העסקיים במשק שמבטאים הרעה בפרמטרים מאקרו כלכליים רבים, דבר המחייב אותנו להיות רגישים, שקולים ואחראים בכל הנוגע לניהול הסיכונים שלנו מתוך מחויבות ואחריות לכספי החוסכים. בקרוב נציג אסטרטגיה עסקית מעודכנת לשנים הקרובות שתכליתה להוביל למהפך עסקי בחברה כך שמגדל תשוב לעמדת הובלה בענף, מבחינת צמיחה, רווחיות ומדדי ליבה נוספים".
מנכ"ל מגדל אחזקות, יוסי בן ברוך: "הקבוצה בתנופה של עשייה ושינוי. הנהלת החברה ערוכה להתמודד עם אתגרי העתיד ואנו מביעים אמון רב בכיוון אליו היא הולכת. בעזרת הוצאתה לפועל של האסטרטגיה המעודכנת לשנים הקרובות, אנו מתכוונים להשיב את מגדל למעמדה כקבוצת ביטוח ופיננסיים מובילה בענף תוך מיקוד בצמיחה, בשיפור הרווחיות והתשואה על ההון".
- 1.לילי 22/08/2023 09:04הגב לתגובה זויש גבול לטיפשות של מנהלים שלאחר מכן מתעורר חשד לפלילים . איך אפשר להפסיד לאורך זמן כל כך הרבה בחברה שיש לה פוטנציאל להרוויח הכי בשוק ???

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳