דוח חלש לשופרסל: הרווח הנקי ירד ב-30%, הרווח התפעולי נחתך
על רקע אי היציבות הניהולית מדווחת היום שופרסל 0.94% על תוצאות הרבעון השני לשנת 2022. על פי הדוחות הרווחיות התפעולית עומדת על 2.9% בלבד לעומת 5.1% אשתקד. אמש עלתה מניית שופרסל בכ-5%.
הכנסות החברה הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, גידול של 3.3% המיוחס בעיקר להשפעות עונתיות והרחבת פעילות השוק העסקי, ומנגד החזרה לשיגרה לאחר מגיפת הקורונה שהפחיתה את ההכנסות. המיכרות בסניפים זהים גדלו בכ-1%.
הרווח הגולמי הסתכם ב-973 מיליון שקל, 26.3% מההכנסות בהשוואה למיליארד שקל או 28% מההכנסות ברבעון המקביל. הירידה בווח הגולמי נבעה מהעמקת המבצעים ומגידול בהוצאות התפעולויות.
הרווח התפעולי הסתכם ב-107 מיליון שקל או 2.9% מההכנסות, הרבה פחות מ-183 מיליון או 5.1% מההכנסות ברבעון המקביל. החברה מייחסת את הירידה ברווחיות לגידול בהוצאות כתוצאה מגידול בפעילות הקבוצה, התייקרות התשומות והשפעה האינפלציה.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי הסתכם ב-68 מיליון שקל בהשוואה ל-97 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA הייתה 334 מיליון שקל בהשוואה ל-388 מיליון שקל ברבעון המקביל.
עוד מדווחת החברה כי ההכנסות מרשת הפארמה של החברה Be צמחו ב-14.3% והסתכמו ב-255 מיליון שקל. נראה שהצמיחה בהכנסות עובדת על ריק, שכן הכנסות של מעל רבע מיליארד שקל ייצרו רווח תפעולי של 2 מיליון שקל בלבד. במחצית כולה הכנסות של חצי מיליארד שקל יצרו רווח תפעולי של 3 מיליון שקל.
מכירות הרבעון השני של שופרסל אונליין היו 18.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 19.5% אשתקד. נתח מכירות המותג הפרטי היה 26.7% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 26.1% ברבעון המקביל.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "תוצאות הרבעון השני משקפות את החזרה לשגרה ואת היציאה מתקופת הסגרים של הקורונה.
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
"החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים ולצד זאת, ממשיכה בפעילות מואצת לקידום תחומי העסקים השונים.
"החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת".
- 10.חיים 17/08/2022 16:23הגב לתגובה זוהעיקר יש משכורת, בונוסים ואופציות ליו״ר דירקטוריון. עשרות מיליונים של שקלים להנהלה ומתלוננים על יוקר מחייה. עם משכורות כאלו, בוודאי שהרווח הנקי יהיה 3%
- 9.גיל 17/08/2022 11:30הגב לתגובה זומדובר ברשת שחברה יד ביד לכל המונופולים והיבואנים העושקים. מחירי גבוהים מאוד ורק מעלים מחירים עוד ועוד, גם מותג פרטי יקר מאוד עם רווח גולמיים של עשרות ומאות אחוזים. מעלים מחירים בצורה מלאכותית על פירות וירקות, הכל הכל הכל יקר מאוד שם. מבחר? הכל על המדפים של מותגים, אפס תחרות ואפס אפשרות לקנות משהו זול כי גם המותג הפרטי שלהם יקר מאוד (וגם מאוד לא בריא מבחינת חומרי הגלם הירודים 0 המון סוכר ונתרן, קמח רגיל ולא מלא וכולה). אני מציע לכל מי שקורא את זה, להתחיל לסגור חשבון עם הרשת הבזויה הזו, עכשיו שמגיעה תחרות מחו״ל. 10 שנים הם חוגגים על הציבור הישראלי.
- 8.רונן 17/08/2022 11:21הגב לתגובה זושנים קניתי בשופרסל, מאז שעברתי לקנות ברמי לוי כל קניה פחות 150 ש"ח
- 7.בן 17/08/2022 11:07הגב לתגובה זוכל שם הרבה יותר יקר. תבדקו.
- 6.YL 17/08/2022 10:58הגב לתגובה זושמתם לב נגמרו הפרסומות חזיריות על חשבון הציבור זו הזדמנות ל הורדת מחירים***פחות מנהלים ב חולצות לבנות ו יותר שרות הוגן לציבור יש עדיין שומן עודף ב רמת המחירים לא יורידו פשוט הרשת תקרוס
- 5.לקוח לשעבר 17/08/2022 10:31הגב לתגובה זולשופרסל יש הנהלה שמנה והוצאות שכר מיותרות, לפעמים בארגון שמן ושבע אי אפשר להניע שום מהלכים. המחירים היקרים מדירים לקוחות מהסניפים שלהם.
- 4.אורי 17/08/2022 10:21הגב לתגובה זוגם וול מארט ירדה חזק אחכ הגיע תיקון חזק למעלה
- 3.דניאל 17/08/2022 09:55הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי שווי שוק נמוך מאוד לפני מספר חודשים גופים מסויימים נגסו מאות מיליונים דרך הבורסה בקרוב לדעתי נשמע על על שליטה חדש
- 2.דרור 17/08/2022 08:54הגב לתגובה זומדיניות המחירים היקרים יחסית למתחרים גורמת לקונים להעדיף חוויית קניה טובה וזולה יותר ברשתות אחרות . הלקוחות אינם פראיירים וטוב שכך . הם מצביעים ברגלים . הם קובעים איפה קונים ואיפה לא ..
- 1.מחירים יקרים אנשים לא קונים כמו פעם (ל"ת)שופרסל 17/08/2022 08:51הגב לתגובה זו

נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
עלייה של 25% בהכנסות ל-224.6 מיליון דולר; הרווח למניה על 2.16 דולר - סנט מעל הצפי; צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 215-225 מיליון דולר; וול סטריט מבינה שהרבעון הרביעי יהיה נמוך מהשלישי וחוששת
נובה, נובה -8.04% ספקית פתרונות המדידה הישראלית לתעשיית המוליכים למחצה, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה ממשיכה ליהנות מצמיחה בביקוש למערכות מדידה לתחומי הזיכרונות והמעבדים המתקדמים - מגזרים שנהנים מההאצה בהשקעות בתשתיות בינה מלאכותית ובייצור שבבים מתקדמים, אבל בעוד הרבעון השלישי נראה חזק מהצפוי, הרביעי מאכזב את וול סטריט.
מניית Nova Measuring Instruments Ltd. -2.44% נופלת בשיעור של 10% במסחר המוקדם בנאסד"ק אחרי פרסום התוצאות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-9.2 מיליארד דולר ) אחרי שזינקה כ-72% מתחילת השנה ו-88% במהלך 12 החודשים האחרונים.
הרווח למניה (Non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 2.16 דולר, לעומת תחזית הקונצנזוס של 2.15 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-224.6 מיליון דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 222 מיליון דולר, ובזינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שימו לב לנקודה הבאה - רק סנט מעל התחזית, ולא הרבה מעל בהכנסות. נובה זינקה בחודשים האחרונים כאילו היא הולכת "להפגיז" בתוצאות וזה לא קרה. השוק טיפח ציפיות והתאכזב. מעבר לכך, התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת - 215-225 מיליון דולר, אמצע טווח של 220 מיליון דולר שזה מתחת להכנסות ברבעון השלישי. וול סטריט רוצה צמיחה מתמשכת מדי רבעון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו כאמור ב-224.6 מיליון דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון השני של השנה, ו-25% לעומת הרבעון השלישי של 2024. הרווח הנקי לפי GAAP עמד על 61.4 מיליון דולר, או 1.90 דולר למניה בדילול מלא, עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה.
לפי Non-GAAP, הרווח הנקי היה 70 מיליון דולר, או 2.16 דולר למניה, עלייה של 24% לעומת אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נותר יציב - 56.7%, לעומת 56.6% לפני שנה. ההוצאות התפעוליות עלו ל-63.6 מיליון דולר, לעומת 52.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
