
דוח חלש לשופרסל: הרווח הנקי ירד ב-30%, הרווח התפעולי נחתך
על רקע אי היציבות הניהולית מדווחת היום שופרסל -0.48% על תוצאות הרבעון השני לשנת 2022. על פי הדוחות הרווחיות התפעולית עומדת על 2.9% בלבד לעומת 5.1% אשתקד. אמש עלתה מניית שופרסל בכ-5%.
הכנסות החברה הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, גידול של 3.3% המיוחס בעיקר להשפעות עונתיות והרחבת פעילות השוק העסקי, ומנגד החזרה לשיגרה לאחר מגיפת הקורונה שהפחיתה את ההכנסות. המיכרות בסניפים זהים גדלו בכ-1%.
הרווח הגולמי הסתכם ב-973 מיליון שקל, 26.3% מההכנסות בהשוואה למיליארד שקל או 28% מההכנסות ברבעון המקביל. הירידה בווח הגולמי נבעה מהעמקת המבצעים ומגידול בהוצאות התפעולויות.
הרווח התפעולי הסתכם ב-107 מיליון שקל או 2.9% מההכנסות, הרבה פחות מ-183 מיליון או 5.1% מההכנסות ברבעון המקביל. החברה מייחסת את הירידה ברווחיות לגידול בהוצאות כתוצאה מגידול בפעילות הקבוצה, התייקרות התשומות והשפעה האינפלציה.
הרווח הנקי הסתכם ב-68 מיליון שקל בהשוואה ל-97 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA הייתה 334 מיליון שקל בהשוואה ל-388 מיליון שקל ברבעון המקביל.
עוד מדווחת החברה כי ההכנסות מרשת הפארמה של החברה Be צמחו ב-14.3% והסתכמו ב-255 מיליון שקל. נראה שהצמיחה בהכנסות עובדת על ריק, שכן הכנסות של מעל רבע מיליארד שקל ייצרו רווח תפעולי של 2 מיליון שקל בלבד. במחצית כולה הכנסות של חצי מיליארד שקל יצרו רווח תפעולי של 3 מיליון שקל.
מכירות הרבעון השני של שופרסל אונליין היו 18.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 19.5% אשתקד. נתח מכירות המותג הפרטי היה 26.7% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 26.1% ברבעון המקביל.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "תוצאות הרבעון השני משקפות את החזרה לשגרה ואת היציאה מתקופת הסגרים של הקורונה.
- "משברים הם הזדמנות, לכן צריך לשמור על פיזור ונזילות"
- שער הדולר עולה ב-0.3%; מדד הנדל"ן יורד ב-0.8%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים ולצד זאת, ממשיכה בפעילות מואצת לקידום תחומי העסקים השונים.
"החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת".
- 10.חיים 17/08/2022 16:23הגב לתגובה זוהעיקר יש משכורת, בונוסים ואופציות ליו״ר דירקטוריון. עשרות מיליונים של שקלים להנהלה ומתלוננים על יוקר מחייה. עם משכורות כאלו, בוודאי שהרווח הנקי יהיה 3%
- 9.גיל 17/08/2022 11:30הגב לתגובה זומדובר ברשת שחברה יד ביד לכל המונופולים והיבואנים העושקים. מחירי גבוהים מאוד ורק מעלים מחירים עוד ועוד, גם מותג פרטי יקר מאוד עם רווח גולמיים של עשרות ומאות אחוזים. מעלים מחירים בצורה מלאכותית על פירות וירקות, הכל הכל הכל יקר מאוד שם. מבחר? הכל על המדפים של מותגים, אפס תחרות ואפס אפשרות לקנות משהו זול כי גם המותג הפרטי שלהם יקר מאוד (וגם מאוד לא בריא מבחינת חומרי הגלם הירודים 0 המון סוכר ונתרן, קמח רגיל ולא מלא וכולה). אני מציע לכל מי שקורא את זה, להתחיל לסגור חשבון עם הרשת הבזויה הזו, עכשיו שמגיעה תחרות מחו״ל. 10 שנים הם חוגגים על הציבור הישראלי.
- 8.רונן 17/08/2022 11:21הגב לתגובה זושנים קניתי בשופרסל, מאז שעברתי לקנות ברמי לוי כל קניה פחות 150 ש"ח
- 7.בן 17/08/2022 11:07הגב לתגובה זוכל שם הרבה יותר יקר. תבדקו.
- 6.YL 17/08/2022 10:58הגב לתגובה זושמתם לב נגמרו הפרסומות חזיריות על חשבון הציבור זו הזדמנות ל הורדת מחירים***פחות מנהלים ב חולצות לבנות ו יותר שרות הוגן לציבור יש עדיין שומן עודף ב רמת המחירים לא יורידו פשוט הרשת תקרוס
- 5.לקוח לשעבר 17/08/2022 10:31הגב לתגובה זולשופרסל יש הנהלה שמנה והוצאות שכר מיותרות, לפעמים בארגון שמן ושבע אי אפשר להניע שום מהלכים. המחירים היקרים מדירים לקוחות מהסניפים שלהם.
- 4.אורי 17/08/2022 10:21הגב לתגובה זוגם וול מארט ירדה חזק אחכ הגיע תיקון חזק למעלה
- 3.דניאל 17/08/2022 09:55הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי שווי שוק נמוך מאוד לפני מספר חודשים גופים מסויימים נגסו מאות מיליונים דרך הבורסה בקרוב לדעתי נשמע על על שליטה חדש
- 2.דרור 17/08/2022 08:54הגב לתגובה זומדיניות המחירים היקרים יחסית למתחרים גורמת לקונים להעדיף חוויית קניה טובה וזולה יותר ברשתות אחרות . הלקוחות אינם פראיירים וטוב שכך . הם מצביעים ברגלים . הם קובעים איפה קונים ואיפה לא ..
- 1.מחירים יקרים אנשים לא קונים כמו פעם (ל"ת)שופרסל 17/08/2022 08:51הגב לתגובה זו