איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'
דוחות

דוח חלש לשופרסל: הרווח הנקי ירד ב-30%, הרווח התפעולי נחתך

למרות צמיחה של 3.3% בשורה העליונה, הרווח הנקי נחתך ל-68 מיליון שקל; הכנסות של 255 מיליון שקל ב-Be מצליחות לייצר רווח תפעולי של 2 מיליון שקל בלבד: "החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים"
גיא טל | (10)

על רקע אי היציבות הניהולית מדווחת היום  שופרסל 0.94% על תוצאות הרבעון השני לשנת 2022. על פי הדוחות הרווחיות התפעולית עומדת על 2.9% בלבד לעומת 5.1% אשתקד. אמש עלתה מניית שופרסל בכ-5%. 

הכנסות החברה הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, גידול של 3.3% המיוחס בעיקר להשפעות עונתיות והרחבת פעילות השוק העסקי, ומנגד החזרה לשיגרה לאחר מגיפת הקורונה שהפחיתה את ההכנסות. המיכרות בסניפים זהים גדלו בכ-1%. 

הרווח הגולמי הסתכם ב-973 מיליון שקל, 26.3% מההכנסות בהשוואה למיליארד שקל או 28% מההכנסות ברבעון המקביל. הירידה בווח הגולמי נבעה מהעמקת המבצעים ומגידול בהוצאות התפעולויות. 

הרווח התפעולי הסתכם ב-107 מיליון שקל או 2.9% מההכנסות, הרבה פחות מ-183 מיליון או 5.1% מההכנסות ברבעון המקביל. החברה מייחסת את הירידה ברווחיות לגידול בהוצאות כתוצאה מגידול בפעילות הקבוצה, התייקרות התשומות והשפעה האינפלציה. 

הרווח הנקי הסתכם ב-68 מיליון שקל בהשוואה ל-97 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA הייתה 334 מיליון שקל בהשוואה ל-388 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

עוד מדווחת החברה כי ההכנסות מרשת הפארמה של החברה Be צמחו ב-14.3% והסתכמו ב-255 מיליון שקל. נראה שהצמיחה בהכנסות עובדת על ריק, שכן הכנסות של מעל רבע מיליארד שקל ייצרו רווח תפעולי של 2 מיליון שקל בלבד. במחצית כולה הכנסות של חצי מיליארד שקל יצרו רווח תפעולי של 3 מיליון שקל. 

מכירות הרבעון השני של שופרסל אונליין היו 18.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 19.5% אשתקד. נתח מכירות המותג הפרטי היה 26.7% מכלל מכירות קמעונאות המזון לעומת 26.1% ברבעון המקביל. 

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "תוצאות הרבעון השני משקפות את החזרה לשגרה ואת היציאה מתקופת הסגרים של הקורונה.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים ולצד זאת, ממשיכה בפעילות מואצת לקידום תחומי העסקים השונים. 

"החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת". 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חיים 17/08/2022 16:23
    הגב לתגובה זו
    העיקר יש משכורת, בונוסים ואופציות ליו״ר דירקטוריון. עשרות מיליונים של שקלים להנהלה ומתלוננים על יוקר מחייה. עם משכורות כאלו, בוודאי שהרווח הנקי יהיה 3%
  • 9.
    גיל 17/08/2022 11:30
    הגב לתגובה זו
    מדובר ברשת שחברה יד ביד לכל המונופולים והיבואנים העושקים. מחירי גבוהים מאוד ורק מעלים מחירים עוד ועוד, גם מותג פרטי יקר מאוד עם רווח גולמיים של עשרות ומאות אחוזים. מעלים מחירים בצורה מלאכותית על פירות וירקות, הכל הכל הכל יקר מאוד שם. מבחר? הכל על המדפים של מותגים, אפס תחרות ואפס אפשרות לקנות משהו זול כי גם המותג הפרטי שלהם יקר מאוד (וגם מאוד לא בריא מבחינת חומרי הגלם הירודים 0 המון סוכר ונתרן, קמח רגיל ולא מלא וכולה). אני מציע לכל מי שקורא את זה, להתחיל לסגור חשבון עם הרשת הבזויה הזו, עכשיו שמגיעה תחרות מחו״ל. 10 שנים הם חוגגים על הציבור הישראלי.
  • 8.
    רונן 17/08/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    שנים קניתי בשופרסל, מאז שעברתי לקנות ברמי לוי כל קניה פחות 150 ש"ח
  • 7.
    בן 17/08/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    כל שם הרבה יותר יקר. תבדקו.
  • 6.
    YL 17/08/2022 10:58
    הגב לתגובה זו
    שמתם לב נגמרו הפרסומות חזיריות על חשבון הציבור זו הזדמנות ל הורדת מחירים***פחות מנהלים ב חולצות לבנות ו יותר שרות הוגן לציבור יש עדיין שומן עודף ב רמת המחירים לא יורידו פשוט הרשת תקרוס
  • 5.
    לקוח לשעבר 17/08/2022 10:31
    הגב לתגובה זו
    לשופרסל יש הנהלה שמנה והוצאות שכר מיותרות, לפעמים בארגון שמן ושבע אי אפשר להניע שום מהלכים. המחירים היקרים מדירים לקוחות מהסניפים שלהם.
  • 4.
    אורי 17/08/2022 10:21
    הגב לתגובה זו
    גם וול מארט ירדה חזק אחכ הגיע תיקון חזק למעלה
  • 3.
    דניאל 17/08/2022 09:55
    הגב לתגובה זו
    במחיר הנוכחי שווי שוק נמוך מאוד לפני מספר חודשים גופים מסויימים נגסו מאות מיליונים דרך הבורסה בקרוב לדעתי נשמע על על שליטה חדש
  • 2.
    דרור 17/08/2022 08:54
    הגב לתגובה זו
    מדיניות המחירים היקרים יחסית למתחרים גורמת לקונים להעדיף חוויית קניה טובה וזולה יותר ברשתות אחרות . הלקוחות אינם פראיירים וטוב שכך . הם מצביעים ברגלים . הם קובעים איפה קונים ואיפה לא ..
  • 1.
    מחירים יקרים אנשים לא קונים כמו פעם (ל"ת)
    שופרסל 17/08/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
גבי ויסמן נובה
צילום: בני גמזו
דוחות

נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק

עלייה של 25% בהכנסות ל-224.6 מיליון דולר; הרווח למניה על 2.16 דולר - סנט מעל הצפי; צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 215-225 מיליון דולר; וול סטריט מבינה שהרבעון הרביעי יהיה נמוך מהשלישי וחוששת

מנדי הניג |

נובה, נובה -8.04%   ספקית פתרונות המדידה הישראלית לתעשיית המוליכים למחצה, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה  ממשיכה ליהנות מצמיחה בביקוש למערכות מדידה לתחומי הזיכרונות והמעבדים המתקדמים - מגזרים שנהנים מההאצה בהשקעות בתשתיות בינה מלאכותית ובייצור שבבים מתקדמים, אבל בעוד הרבעון השלישי נראה חזק מהצפוי, הרביעי מאכזב את וול סטריט. 

מניית Nova Measuring Instruments Ltd. -2.44%   נופלת בשיעור של 10%  במסחר המוקדם בנאסד"ק אחרי פרסום התוצאות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-9.2 מיליארד דולר ) אחרי שזינקה כ-72% מתחילת השנה ו-88% במהלך 12 החודשים האחרונים.

הרווח למניה (Non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 2.16 דולר, לעומת תחזית הקונצנזוס של 2.15 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-224.6 מיליון דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 222 מיליון דולר, ובזינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שימו לב לנקודה הבאה - רק סנט מעל התחזית, ולא הרבה מעל בהכנסות. נובה זינקה בחודשים האחרונים כאילו היא הולכת "להפגיז" בתוצאות וזה לא קרה. השוק טיפח ציפיות והתאכזב.  מעבר לכך, התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת - 215-225 מיליון דולר, אמצע טווח של 220 מיליון דולר שזה מתחת להכנסות ברבעון השלישי. וול סטריט רוצה צמיחה מתמשכת מדי רבעון. 

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו כאמור ב-224.6 מיליון דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון השני של השנה, ו-25% לעומת הרבעון השלישי של 2024. הרווח הנקי לפי GAAP עמד על 61.4 מיליון דולר, או 1.90 דולר למניה בדילול מלא, עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה.

לפי Non-GAAP, הרווח הנקי היה 70 מיליון דולר, או 2.16 דולר למניה, עלייה של 24% לעומת אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נותר יציב - 56.7%, לעומת 56.6% לפני שנה. ההוצאות התפעוליות עלו ל-63.6 מיליון דולר, לעומת 52.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”