קרסו נדלן
צילום: קרסו נדלן
IPO

הביקורת עזרה: קרסו נדל"ן מורידה את מחיר ההנפקה ב-41%

החברה רצתה להנפיק לפי שווי של  מעל 3 מיליארד שקל, ביזפורטל הסביר מדוע אסור להתקרב להנפקה הזו; השווי התכווץ ל-1.9 מיליארד שקל
נתנאל אריאל | (17)
נושאים בכתבה IPO נדלן קרסו

קרסו נדל"ן מורידה את מחיר המניה לצורך ההנפקה (IPO) בבורסה המקומית מ-66 שקל ל-38.8 שקל. אתם כאילו קונים בהנחה של 41%, זו לא באמת הנחה, זה פשוט מחיר יותר ריאלי. אם ההנפקה היתה מתבצעת לפי 66 שקל, סיכוי מאוד טוב, כפי שהסברנו כאן בעבר שהמחיר היה צונח.

אז איך המחיר התכווץ ב-41% בתוך כמה שבועות בודדים. הרי אנחנו מדברים על נדל"ן, ככה פתאום צנחו מחירי הנדל"ן והיתה קטסטרופה בשוק. ברור שלא. פשוט - בקרסו ניסו פשוט להנפיק במחיר גבוה. שיטת מצליח - מצליח, נהדר, לא מצליח, לא קרה כלום. מנסים במחיר נמוך יותר (או ליתר דיוק - פחות גבוה). דווקא ההתעקשות להמשיך ולצאת להנפקה ולא לבטל את קיומה, מוכיחים מצד אחד בגרות והפנמה שזה המצב וזו האמת, ומצד שני - שהתשקיף הראשון היה ניסיון למחטף. ניסיון לחטוף את הכסף שלכם.

הקרדיט להפחתת המחיר ואנחנו לא מביעים דעה על המחיר, אלא רק על ההפחתה,  מגיע לגופים המוסדיים שהפעם התעקשו להוריד מחיר, ואם הביקורת שלנו על משפחת קרסו ומחיר ההנפקה, עזרו להם לקבל החלטה, אז עשינו את שלנו

כך או אחרת, קרסו פועלת בשלושה תחומים - נדל"ן מניב, ייזום מגורים ותמ"א. בתחום הנכסים המניבים לחברה 16 נכסים שכוללים 75.5 אלף מ"ר שמניבים NOI שנתי של 51.5 מיליון שקל. כמו כן, לחברה 227 אלף מ"ר בייזום שצפויים להניב עם השלמת הפרויקטים NOI נוסף של 187 מיליון שקל.

בתחום הנדל"ן למגורים לחברה 55 פרויקטים בהם נבנים 11,100 יחידות דיור. ההכנסה הצפויה בפרויקטים האלו - 18.7 מיליארד שקל והרווח הגולמי הצפוי בפרויקטים - 3.7 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מי החתם שניסה ככה להשחיל את הציבור ? (ל"ת)
    דן 16/07/2022 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יריב 15/07/2022 21:45
    הגב לתגובה זו
    הורדה של 20-25% מהמחיר המבוקש זה סטנדרט שכל חתם דורש מכל מנפיק. כאן פשוט ניסו להשחיל יותר, ועודבת-וםה שהשווקים קורסים והריביות עולות. מה הסיכוי שבאוקטובר המחיר יהיה גבוה יותר ממחיר ההנפקה? לא יקרה. אם בקרסו רצעתם להשקיע, תנו למניה קצת לרדת וקנו בזול בעוד 3-4 חודשים.
  • 12.
    ג 14/07/2022 16:51
    הגב לתגובה זו
    שווה את העליה ב 50%?
  • 11.
    חיים בסרט שבגלל ביזפורטל הורידו מחיר בהנפקה (ל"ת)
    אסולין 14/07/2022 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    המוסדיים מבינים שהבורסה היא רק בתחילת הדרך ל50/54%מינוס (ל"ת)
    רק 14/07/2022 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קש 14/07/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    חובות לזמן ארוך או קצר בנוסף ההכנסות מהנכסים .לפי דעתי הנדל"ן מיצה את עצמו מעל ומעבר לשפיות ולכן הדרך למטה החלה בתחילת השנה אך עליית מחירי חומרי הגלם וההובלה הימית עזרו להנשמה אחרונה
  • 8.
    ירמיהו 14/07/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    תשומת לב להנפקת KSP שביקשה שווי הזוי של 1.5 מיליארד ש"ח. נראה שהבעלים החליטו לדחות עקב חוסר הסכמה עם הגופים המוסדיים על המחיר. דומה למה שקרה כאן. סה"כ רשת חנויות למכירת מוצרי מחשב ובית. אולי שווים חצי מזה.
  • 7.
    מני 14/07/2022 09:52
    הגב לתגובה זו
    חיים בסרט. יש לחברות כל כך הרבה שיקולים פנימיים אחרים שימו את עצמכם אפילו לא בסוך הרשימה.
  • למוסדיים לא אכפת, ביזפורטל הציפו את הבעיה (ל"ת)
    צחי 14/07/2022 19:44
    הגב לתגובה זו
  • מנפקים במכפיל הון מוגזם ראו אקוואריוס (ל"ת)
    יוסי 14/07/2022 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איפה השוק החולה ? 14/07/2022 09:35
    הגב לתגובה זו
    עוד לא נסחרים יום אחד וכבר ניסו לגנוב את הציבור !!! שומר נפשו ירחק ! אבל פה במועדון המוסדיים ירוצו לקנות אצלם כי אין פה שום עקרונות או הוגנות או הגינות ! מזל שיש את ביזפורטל !
  • 5.
    יוסי 14/07/2022 09:34
    הגב לתגובה זו
    חברות על סמך מידע כביכול טוב מבקשות מחיר גבוה .לאחר ההנפקה מתגלה הכל שקרי והמניה מתרסקת.ראו מניות אקווריוס,רייזור ירדו 65% 93% בהתאמה .הבורסה אינה בבודקת מידע שמפרסמת אמת
  • 4.
    מיכה 14/07/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    לחייב מוסדות לפרסם כל שנה את התשואות השנתיות בניירות ערך שנרכשו מהנפקות .הפרסום יחשוף קומבינציות
  • 3.
    שי 14/07/2022 09:28
    הגב לתגובה זו
    שינפיקו ב700 מילארד מי שחכם גם בשקל וחצי לא יקנה מניה שלהם (כי יום למחרת היא תיפול בחמישים אחוז)
  • נחום 14/07/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
    לא מבין אותך, אתה מעדיף שביזפורטל יעצמו עיניים ? עובדה שאתה כן נכנס לאתר, וחשוב לך לקרוא מה הכתבים המצויינים כותבים פה.
  • 2.
    גדוד 14/07/2022 09:17
    הגב לתגובה זו
    קרסו ניסתה סבוב על משקיעם תמימים. אני לא היתי משקיע בחברה שעל ההתחלה עושה סבוב על המשקיע
  • 1.
    אנונימי 14/07/2022 09:11
    הגב לתגובה זו
    וגם לביזפורטל שהציף את הנושא
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.