הביקורת עזרה: קרסו נדל"ן מורידה את מחיר ההנפקה ב-41%
קרסו נדל"ן מורידה את מחיר המניה לצורך ההנפקה (IPO) בבורסה המקומית מ-66 שקל ל-38.8 שקל. אתם כאילו קונים בהנחה של 41%, זו לא באמת הנחה, זה פשוט מחיר יותר ריאלי. אם ההנפקה היתה מתבצעת לפי 66 שקל, סיכוי מאוד טוב, כפי שהסברנו כאן בעבר שהמחיר היה צונח.
אז איך המחיר התכווץ ב-41% בתוך כמה שבועות בודדים. הרי אנחנו מדברים על נדל"ן, ככה פתאום צנחו מחירי הנדל"ן והיתה קטסטרופה בשוק. ברור שלא. פשוט - בקרסו ניסו פשוט להנפיק במחיר גבוה. שיטת מצליח - מצליח, נהדר, לא מצליח, לא קרה כלום. מנסים במחיר נמוך יותר (או ליתר דיוק - פחות גבוה). דווקא ההתעקשות להמשיך ולצאת להנפקה ולא לבטל את קיומה, מוכיחים מצד אחד בגרות והפנמה שזה המצב וזו האמת, ומצד שני - שהתשקיף הראשון היה ניסיון למחטף. ניסיון לחטוף את הכסף שלכם.
הקרדיט להפחתת המחיר ואנחנו לא מביעים דעה על המחיר, אלא רק על ההפחתה, מגיע לגופים המוסדיים שהפעם התעקשו להוריד מחיר, ואם הביקורת שלנו על משפחת קרסו ומחיר ההנפקה, עזרו להם לקבל החלטה, אז עשינו את שלנו
- אנתרופיק שוקלת הנפקת ענק לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר
- אביליה מתכוננת להנפקה בשווי 570 מיליון שקל: רוב הכספים יפרעו חובות וערבויות לבעלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, קרסו פועלת בשלושה תחומים - נדל"ן מניב, ייזום מגורים ותמ"א. בתחום הנכסים המניבים לחברה 16 נכסים שכוללים 75.5 אלף מ"ר שמניבים NOI שנתי של 51.5 מיליון שקל. כמו כן, לחברה 227 אלף מ"ר בייזום שצפויים להניב עם השלמת הפרויקטים NOI נוסף של 187 מיליון שקל.
בתחום הנדל"ן למגורים לחברה 55 פרויקטים בהם נבנים 11,100 יחידות דיור. ההכנסה הצפויה בפרויקטים האלו - 18.7 מיליארד שקל והרווח הגולמי הצפוי בפרויקטים - 3.7 מיליארד שקל.
- 14.מי החתם שניסה ככה להשחיל את הציבור ? (ל"ת)דן 16/07/2022 11:26הגב לתגובה זו
- 13.יריב 15/07/2022 21:45הגב לתגובה זוהורדה של 20-25% מהמחיר המבוקש זה סטנדרט שכל חתם דורש מכל מנפיק. כאן פשוט ניסו להשחיל יותר, ועודבת-וםה שהשווקים קורסים והריביות עולות. מה הסיכוי שבאוקטובר המחיר יהיה גבוה יותר ממחיר ההנפקה? לא יקרה. אם בקרסו רצעתם להשקיע, תנו למניה קצת לרדת וקנו בזול בעוד 3-4 חודשים.
- 12.ג 14/07/2022 16:51הגב לתגובה זושווה את העליה ב 50%?
- 11.חיים בסרט שבגלל ביזפורטל הורידו מחיר בהנפקה (ל"ת)אסולין 14/07/2022 14:57הגב לתגובה זו
- 10.המוסדיים מבינים שהבורסה היא רק בתחילת הדרך ל50/54%מינוס (ל"ת)רק 14/07/2022 12:11הגב לתגובה זו
- 9.קש 14/07/2022 12:06הגב לתגובה זוחובות לזמן ארוך או קצר בנוסף ההכנסות מהנכסים .לפי דעתי הנדל"ן מיצה את עצמו מעל ומעבר לשפיות ולכן הדרך למטה החלה בתחילת השנה אך עליית מחירי חומרי הגלם וההובלה הימית עזרו להנשמה אחרונה
- 8.ירמיהו 14/07/2022 10:13הגב לתגובה זותשומת לב להנפקת KSP שביקשה שווי הזוי של 1.5 מיליארד ש"ח. נראה שהבעלים החליטו לדחות עקב חוסר הסכמה עם הגופים המוסדיים על המחיר. דומה למה שקרה כאן. סה"כ רשת חנויות למכירת מוצרי מחשב ובית. אולי שווים חצי מזה.
- 7.מני 14/07/2022 09:52הגב לתגובה זוחיים בסרט. יש לחברות כל כך הרבה שיקולים פנימיים אחרים שימו את עצמכם אפילו לא בסוך הרשימה.
- למוסדיים לא אכפת, ביזפורטל הציפו את הבעיה (ל"ת)צחי 14/07/2022 19:44הגב לתגובה זו
- מנפקים במכפיל הון מוגזם ראו אקוואריוס (ל"ת)יוסי 14/07/2022 11:30הגב לתגובה זו
- 6.איפה השוק החולה ? 14/07/2022 09:35הגב לתגובה זועוד לא נסחרים יום אחד וכבר ניסו לגנוב את הציבור !!! שומר נפשו ירחק ! אבל פה במועדון המוסדיים ירוצו לקנות אצלם כי אין פה שום עקרונות או הוגנות או הגינות ! מזל שיש את ביזפורטל !
- 5.יוסי 14/07/2022 09:34הגב לתגובה זוחברות על סמך מידע כביכול טוב מבקשות מחיר גבוה .לאחר ההנפקה מתגלה הכל שקרי והמניה מתרסקת.ראו מניות אקווריוס,רייזור ירדו 65% 93% בהתאמה .הבורסה אינה בבודקת מידע שמפרסמת אמת
- 4.מיכה 14/07/2022 09:33הגב לתגובה זולחייב מוסדות לפרסם כל שנה את התשואות השנתיות בניירות ערך שנרכשו מהנפקות .הפרסום יחשוף קומבינציות
- 3.שי 14/07/2022 09:28הגב לתגובה זושינפיקו ב700 מילארד מי שחכם גם בשקל וחצי לא יקנה מניה שלהם (כי יום למחרת היא תיפול בחמישים אחוז)
- נחום 14/07/2022 17:56הגב לתגובה זולא מבין אותך, אתה מעדיף שביזפורטל יעצמו עיניים ? עובדה שאתה כן נכנס לאתר, וחשוב לך לקרוא מה הכתבים המצויינים כותבים פה.
- 2.גדוד 14/07/2022 09:17הגב לתגובה זוקרסו ניסתה סבוב על משקיעם תמימים. אני לא היתי משקיע בחברה שעל ההתחלה עושה סבוב על המשקיע
- 1.אנונימי 14/07/2022 09:11הגב לתגובה זווגם לביזפורטל שהציף את הנושא
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.

