אלרוב נדל"ן מתקדמת בהנפקת חברת הבת בשוויץ

ש-77.8% ממניות חברת הבת מוחזקות ע"י חברת הנדל"ן; היקף ההנפקה מוערך בכ-200 מיליון פרנק שוויצרי (כ-692 מיליון שקל); שיעורי התפוסה בנכסיה של חברת הבת עומדים על 96.3%; הרווח הנקי של החברה ב-2021 הסתכם בכ-77.5 מיליון פרנק שוויצרי
נתן טגי |

חברת הנדל"ן המניב אלרוב נדלן -1.36%  מדווחת על המשך התקדמות בהליך הנפקת מניותיה של חברת הבת העוסקת גם היא בנדל"ן מניב בשוויץ, בבורסה לניירות ערך השוויצרית (Six Swiss Exchange), זאת בהמשך לדיווחיה של החברה בשנת 2020 על בחינת הנפקת חברת הבת, הצפי הוא כי החברה תירשם למסחר כבר בחודשים הקרובים.

הליך הגיוס יתבצע בדרך של הנפקת מניותיה של חברת הבת לראשונה בבורסה בשוויץ, בהיקף מוערך של כ-200 מיליון פרנק שוויצרי, ההנפקה זו נועדה לאפשר לחברת הבת, בין היתר, המשך צמיחה, הבטחת גישתה לשוקי ההון, הגדלת הגמישות הפיננסית שלה וחיזוק הפרופיל התאגידי, חיזוק קשרי החברה עם הציבור על ידי החשיפה הציבורית.

בכוונת חברת הבת להשתמש בתמורה נטו מההנפקה בעיקר לצורך מימון נכסי השקעה  בפיתוח הנוכחיים של חברת הבת וכן למימון רכישת נכסים עתידית, וזאת כאמור לאחר פירעון של אשראי בנקאי של חברת הבת והחזר יתרת הלוואות הבעלים. 

בתיק הנכסים של חברת הבת ניתן למצוא נכסים מניבים הכוללים משרדים, מסחר, ונכסים לוגיסטיים המשתרעים על כ-323 אלף מ"ר, ובפרוייקטים הנמצאים בפיתוח לתקופה של עד 10 השנים הקרובות בהיקף כולל של כ-500 מיליון פרנק שוויצרי.

לחברה 25 נכסים בבעלותה הנחלקים ל-24 נכסים מניבים ונכס השקעה בפיתוח. נכון לסוף שנת 2021 שווי נכסיה של חברת הבת מוערך בכ-1.5 מיליארד פרנק שוויצרי (5.1 מיליארד שקל). השווי ההוגן של נכסי המשרדים מהווה 44.3% מהשווי, לאחר מכן נכסי המסחר המהווים 39.6%. נכסי הלוגיסטיקה והתעשייה מהווים 13.9% והאחרונים הם הפרויקטים שבפיתוח המהווים 2.2% בלבד.

שיעורי התפוסה בנכסיה של חברת הבת עומדים על 96.3% כאשר ממוצע אורך חוזי השכירות נעמד על כ-9 שנים.

דמי השכירות בנכסיה לשנת 2021 , הסתכמו בסך של כ- 6.5 מיליון פרנק שוויצרי לעומת כ- 6.54 מיליון פרנק שוויצרי נכון לשנת 2020. דמי השכירות נובעים משוכרים המניבים תזרים שברובו צמוד מדד. סה"כ הכנסות חברת הבת (לא כולל הכנסות מעליה בשווי הוגן של נכסים), לשנת 2021 הסתכם בסך של כ- 3.6 מיליון פרנק שוויצרי  לעומת סך של 5.56 מיליון פרנק שוויצרי בשנת 2020.

הרווח הנקי לשנת 2021 , הסתכם בסך של כ- 5.77 מיליון פרנק שוויצרי לעומת רווח נקי של כ- 4.34 מיליון פרנק שוויצרי נכון לשנת 2020, ההון העצמי של חברת הבת, נכון לתום שנת 2021 עמד על כ-578 מיליון פרנק שוויצרי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?