יגאל זיתון וליאת גולדהמר סונוביה
צילום: סונוביה

סונוביה ונור מדווחות על פיילוט מוצלח בבדים ידידותיים לסביבה

במסגרת הפיילוט החברות ביצעו ניסוי באחד הבדים של נור, עליו ביצעו טיפול אולטרסוני המבוסס על הטכנולגיה של חברת סונוביה.
סתיו קורן | (3)

חברתסונוביה -2.29%  שפועלת בתחומי הטקסטילמנסה ליצור בדים ידידותיים לסביבה ולמשתמש, עם תכונות אנטי בקטריאליות. החבה ביצעה פיילוט מוצלח עם חברת  נור 1.7%  אינק אינוביישנס העוסקת במחקר ופיתוח של דיו פיגמנטי מבוסס מים וידידותי לסביבה. במסגרת הפיילוט החברות ביצעו ניסוי באחד הבדים של נור, עליו ביצעו טיפול אולטרסוני המבוסס על הטכנולגיה של חברת סונוביה.

במסגרת הפיילוט סונוביה טיפלה בבדים באמצעות הטכנולוגיה והכימיה שלהה להקניית תכונות אנטי בקטריאליות לטקסטיל. בהמשך, הבדים - שטופלו כאמור על ידי סנוביה הועברו לנור לצורך הדפסה על הבד באמצעות דיו פיגמנטי על בסיס מים להדפסה דיגיטלית שפותח על ידי החברה. 

בשלב השלישי, נשלחו הבדים עליהם בוצעה ההדפסה למעבדה בלתי תלויה בארה''ב אשר בדקה את היעילות האנטי בקטריאלית שלהם ע''פ תקן אמריקאי / בינ"ל AATCC100. בדיקות המעבדה הראו כי הבדים שטופלו כאמור, הציגו יעילות גבוהה נגד בקטריות (בשיעור של 99.9%) גם לאחר ההדפסה עליהם. לפי החברה, לאור ההצלחה הראשונית של הפיילוט הצדדים מבקשים לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים ביניהן, תוך שילוב הטכנולוגיות פרי פיתוחן.

שוקי הרשקוביץ, יו"ר ומנכ"ל סונוביה אמר אתמול בראיון לביזפורטל: "אנו ממשיכים לפתח אפליקציות נוספות תוך שימוש בטכנולוגיית האולטרה סאונד של החברה. בכוונתנו להמשיך לפיילוט תעשייתי ולפעול ליצירת שיתופי פעולה עסקיים נוספים, ביחד עם סיום פיתוח המכונה התעשייתית בהמשך השנה". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ייחודיות ופוטנציאל שוק גדול 04/06/2021 18:33
    הגב לתגובה זו
    ייחודיות ופוטנציאל שוק גדול
  • 2.
    סונוביה עושה צעד אחר צעד בדרך לכיבוש שוק הטקסטיל הירוק (ל"ת)
    אנליסט רכב 03/06/2021 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חגחגמ 03/06/2021 12:15
    הגב לתגובה זו
    ואת לייפווייב מפעם נשמע כמו השחלה קשה מאוד... בוא נגיד שחצי שקל ממני הם לא יראו חחח בהצלחה ליהודה לוי בהשקעה מעניין מה יהיה המחיר בעוד שלושה חודשים מהיום
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.