סונוביה ונור מדווחות על פיילוט מוצלח בבדים ידידותיים לסביבה
חברתסונוביה -6% שפועלת בתחומי הטקסטילמנסה ליצור בדים ידידותיים לסביבה ולמשתמש, עם תכונות אנטי בקטריאליות. החבה ביצעה פיילוט מוצלח עם חברת נור -1.57% אינק אינוביישנס העוסקת במחקר ופיתוח של דיו פיגמנטי מבוסס מים וידידותי לסביבה. במסגרת הפיילוט החברות ביצעו ניסוי באחד הבדים של נור, עליו ביצעו טיפול אולטרסוני המבוסס על הטכנולגיה של חברת סונוביה.
במסגרת הפיילוט סונוביה טיפלה בבדים באמצעות הטכנולוגיה והכימיה שלהה להקניית תכונות אנטי בקטריאליות לטקסטיל. בהמשך, הבדים - שטופלו כאמור על ידי סנוביה הועברו לנור לצורך הדפסה על הבד באמצעות דיו פיגמנטי על בסיס מים להדפסה דיגיטלית שפותח על ידי החברה.
בשלב השלישי, נשלחו הבדים עליהם בוצעה ההדפסה למעבדה בלתי תלויה בארה''ב אשר בדקה את היעילות האנטי בקטריאלית שלהם ע''פ תקן אמריקאי / בינ"ל AATCC100. בדיקות המעבדה הראו כי הבדים שטופלו כאמור, הציגו יעילות גבוהה נגד בקטריות (בשיעור של 99.9%) גם לאחר ההדפסה עליהם. לפי החברה, לאור ההצלחה הראשונית של הפיילוט הצדדים מבקשים לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים ביניהן, תוך שילוב הטכנולוגיות פרי פיתוחן.
שוקי הרשקוביץ, יו"ר ומנכ"ל סונוביה אמר אתמול בראיון לביזפורטל: "אנו ממשיכים לפתח אפליקציות נוספות תוך שימוש בטכנולוגיית האולטרה סאונד של החברה. בכוונתנו להמשיך לפיילוט תעשייתי ולפעול ליצירת שיתופי פעולה עסקיים נוספים, ביחד עם סיום פיתוח המכונה התעשייתית בהמשך השנה".
- שרלטנות או שקרים? נור צופה להכניס 180 מיליון דולר ב-2030
- מה צריכה נור כדי להיות רווחית? - ראיון עם משה נור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.ייחודיות ופוטנציאל שוק גדול 04/06/2021 18:33הגב לתגובה זוייחודיות ופוטנציאל שוק גדול
- 2.סונוביה עושה צעד אחר צעד בדרך לכיבוש שוק הטקסטיל הירוק (ל"ת)אנליסט רכב 03/06/2021 16:43הגב לתגובה זו
- 1.חגחגמ 03/06/2021 12:15הגב לתגובה זוואת לייפווייב מפעם נשמע כמו השחלה קשה מאוד... בוא נגיד שחצי שקל ממני הם לא יראו חחח בהצלחה ליהודה לוי בהשקעה מעניין מה יהיה המחיר בעוד שלושה חודשים מהיום

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.