חיים כצמן גזית גלוב
צילום: יח"צ
דוחות

גזית: ה-FFO ירד ב-27% ברבעון; תקים SPAC ב-250 מ' ד' ותשקיע בקלינטק

הקלות לשוכרים, האטה בפעילות בברזיל והפרשי שער הורידו את ההכנסות ל-244 מ' ש' ברבעון האחרון, ועדיין החברה נסחרת ב-FFO נמוך של כ-7-8; גזית תנפיק שלד בורסאי שיחפש השקעות בחברות טק נדל"ניות ותיכנס לתחום האנרגיה הסולארית
איתי פת-יה | (7)
נושאים בכתבה גזית גלוב

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב מדווחת על FFO בסך 105 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020 (0.7 ש' למניה) על NOI של 244 מיליון שקל (באיחוד יחסי ללא שינוי בשערי חליפין ברבעון), ירידה בשני הפרמטרים לעומת 144 מיליון שקל (0.78 ש' למניה) ו-306 מיליון שקל ברבעון המקביל. החולשה היא בגלל הקורונה ובעיקר על רקע ההתאוששות האיטית בברזיל, אבל השאלה אם התמחור של מניית גזית - 3.2 מיליארד שקל, לא מבטא הזדמנות. גם אחרי השנה החלשה, מדובר במכפיל FFO של 7-8.   

הקיטון ב-NOI מוסבר בהיקף הפעילות החלקי של המשק בברזיל, התקשרויות מבוססות אחוז מהפדיון שהיה נמוך יותר אצל לקוחות החברה, ירידה מהכנסות החניונים גם כן עקב הפעילות החלקית במדינה, והפרשי שער (פיחות של 27% בריאל הברזילאי לעומת רבעון מקביל). כמו כן הקלות שנתנה חברת הבת אטריום בפולין בהתאם לצו שהוציאה הממשלה בתקופת הסגר גם כן פגעו בהכנסות מדמי שכירות.

בנוסף, שערוכים שליליים פגעו בשורה התחתונה, בה נרשם מעבר הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך כ-163 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-222 מיליון שקל ברבעון המקביל. גזית גלוב רשמה ירידת ערך נכסים בסך 410 מיליון שקל (חלק החברה), בהשוואה לשערוכים חיוביים בסך 494 מיליון שקל שנה קודם לכן.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת סולו מורחב ברבעון הסתכם לכ-0.65 שקל למניה לעומת 0.94 שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הגבייה המשוקלל בקבוצה ברבעון הסתכם בכ- 88% (חריג לרעה שיעור הגבייה בישראל - 62%). בסוף 2020 ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל (36.8 שקל למניה) ושיעור המינוף סולו מורחב עמד על כ-61.8%, כשהריבית הממוצעת על החוב היא 3.5% והמח"מ הממוצע הוא 4.2 שנים (לעומת 3.41% ו-4.65 שנים בסוף 2019).

המנכ"ל ובעל השליטה חיים כצמן הודיע עם פרסום הדוחות על הקמה של חברת שלד (SPAC) בארה"ב שתחפש השקעות בחברות פינטק, פרופטק או ריטייל-טק העוסקות בתחום הנדל"ן, וכן אמר כי הקבוצה מנהלת החברה מו"מ מתקדם עם גורם מקומי מוביל בתחום האנרגיה הסולארית להקמת שותפות שתיזום פרויקטים של אנרגיה סולארית באזורי הפעילות של החברה.

בישראל גזית מרחיבה את קניון G בסביון ב-4,500 מ"ר ביעוד מסחר, ובונה 6,000 מ"ר לשימושי משרדים ומסחר בסמוך למרכז G בכפר סבא (תהליך שהשלמתו צפויה ברבעון הרביעי של השנה), שבו היא בוחנת גם הוספת שטחי מסחר ומשרדים. בנוסף, ברבעון השני תחל החברה בחפירה ודיפון פרויקט G CITY בראשון לציון.

חברת הבת סיטיקון הפועלת בצפון אירופה בונה 350 דירות להשכרה בהלסינקי שבפינלנד, ומקימה עם עיריית שטוקהולם שבשוודיה 120 דירות ו-3,000 עמדות עבודה, מה שיגדיל את חלק החברה בנכס מ-48,000 מ"ר קיימים לשימוש מסחר לכ-118,000 מ"ר בעירוב שימושים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אמיר 24/03/2021 09:33
    הגב לתגובה זו
    לדעתי יש אפסייד גדול במניה מכיוון שהנכסים מתאוששים ושווים הרבה יותר משווי הבורסה כיום. גזית צלחה את המשבר בצורה טובה, הרבה יותר טוב ממה שצפו לה.
  • 5.
    אמינות חשובה 22/03/2021 16:17
    הגב לתגובה זו
    בגזית גלוב ציינו שהיא השפיעה חזק !
  • 4.
    שומר נפשו ירחק ממנה 22/03/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
    או במניית האם (נורסטאר) אכל אותה קשות. מכצמן לעולם לא תבוא התשועה. ניהול רע מאד. בין הבודדות שלא התאוששו ממכת הקורונה בשנה שעברה. תבדקו לאורך 10 עד 13 שנה מה עשתה המניה הזאת או חברת האם, ותבינו את גודל הברוך שם. שומר נפשו ירחק.
  • 3.
    תקראו את הכותרת בגלובס לגבי גזית-זאת הכותרת המתאימה להם (ל"ת)
    ישראל 22/03/2021 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בונני 22/03/2021 10:34
    הגב לתגובה זו
    יש פה אפסייד עצום לטעמי
  • לדעתי אין סיכוי 22/03/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    פשוט הניהול גרוע מאד. וב-13 השנה האחרונות התואה שלה היתה אפסית, או שבכלל לא. פשוט ניהול גרוע מאד. שומר נפשו ירחק מהמניה הזאת.
  • 1.
    דוד 22/03/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
    לברוח מהר
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.