ברק עילם - נייס
צילום: CPC

נייס מכה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה

ההכנסות צמחו ב-4.3% לרמה של 431 מיליון דולר - הרווח הנקי - 1.58 דולרים למניה; צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-429.1 מיליון דולר על רווח של 1.53 דולרים למניה
ערן סוקול | (4)
נושאים בכתבה נייס

מפתחת התוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים נייס -0.15%  הדואלית (סימול: NICE) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ועקפה את צפי האנליסטים. ההכנסות צמחו ב-4.3% לרמה של 431 מיליון דולר - הרווח הנקי - 1.58 דולרים למניה. החברה הודיעה על תכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף 200 מיליון דולר.

הכנסות נייס (Non-GAAP) הסתכמו בכ-431 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של כ-4.3% לעומת כ-413.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של כ-429.1 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הציגה נייס רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של כ-1.58 דולרים למניה, גידול של כ-6.8% לעומת רווח מתואם של כ-1.48 דולרים למניה ברבעון המקביל ולעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.53 דולרים למניה.

התחזית לרבעון הראשון ולשנת 2020 בהתאם לצפי בשוק

לרבעון הראשון של 2020 צופה החברה הכנסות (Non-GAAP) בטווח של 406 - 416 מיליון דולר (אמצע טווח - 411 מיליון דולר). הרווח (Non-GAAP) למניה ברבעון הראשון של 2020 צפוי להיות בטווח של 1.27 - 1.37 דולרים למניה (אמצע טווח - 1.32 דולרים). צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-410.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, על רווח נקי מתואם של כ-1.32 דולרים למניה.

 

לשנת 2020 בשלמותה צופה החברה הכנסות (Non-GAAP) בטווח של 1.69 - 1.71 מיליארד דולר (אמצע טווח - 1.7 מיליארד דולר). הרווח (Non-GAAP) למניה צפוי להיות בטווח של 5.65 - 5.85 דולרים למניה (אמצע טווח - 5.75 דולרים). צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-1.71 מיליארד דולר בשנת 2020, על רווח נקי מתואם של כ-5.74 דולרים למניה.

תמצית התוצאות לרבעון הרביעי של 2019

תכנית רכישה עצמית של מניות

החברה הודיעה כי הדירקטוריון אישר תכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון דולר. תכנית רכישת המניות החדשה היא בנוסף לתכנית שאושרה על ידי הדירקטוריון בינואר 2017, אשר במסגרתה נותרו לרכישה עצמית מניות בהיקף של כ-60 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנכ"ל נייס, ברק עילם: "אנו שמחים לסיים את השנה עם תוצאות חזקות הנובעות מצמיחה מואצת בהכנסות מפעילות הענן. תחום הענן היווה 38% מסך הכנסות החברה בשנת 2019 לעומת 32% בשנת 2018, בזכות הגידול המתמשך והמהיר בכל פלחי השוק של פלטפורמת CXone. בנוסף, בשנת 2019, שמרנו על מיקוד ביעילות תפעולית המתבטאת בצמיחה מתמשכת בשיעור הרווח התפעולי וברווח למניה". מר עילם הוסיף כי, "שנת 2019 הייתה שנה חשובה וסימנה את נקודת הסיום של תכניתNICE2020 . היעדים אותם הצבנו בראשיתNICE2020  הושגו מעל למצופה, וההצלחה שחווינו סוללת את הדרך עבורNICE2025 .

 

במהלך השנים הקרובות, נמשיך לחזות בשינויים מהירים וחיוביים בשווקים בהם אנחנו פועלים. תחום הענן הופך לברירת המחדל בקרב ארגונים בגדלים שונים ברחבי העולם, מספר ההתקשרויות הדיגיטליות גדל באופן משמעותי ולמעשה תהליכים רבים יבוצעו על ידי בינה מלאכותית ופתרונות אנליטיקס. עמדת ההובלה והמיצוב התחרותי החזק בו אנו נמצאים יאפשרו לנו למנף שינויים אלה בעזרת שלוש הפלטפורמות המובילות שלנו – CXone בתחום ה- Customer Engagement, X-Sight בתחום ה- Financial Crime and Compliance ו- NICE Investigate בתחום ה- "Public Safety".

שיחת ועידה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז למה המנייה יורדת לעזעזל???? (ל"ת)
    ארז 13/02/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
  • גד 13/02/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    נייס עשתה עליות יפות בשנה החולפת לכן יש מימוש.אבל ב2020 נייס תמשיך לעלות כי היא חברה מצויינת.
  • 1.
    מיכאל 13/02/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    נייס היא חברה עם ניהול מעולה וצמיחה יפה.סביר שב2020 היא תעבור את התחזיות שנתנה ותציג גידול של 10% לפחות בגלל הענן.
  • 5% עלייה בפרמטרים זה לא ממש צמיחה. (ל"ת)
    בני 13/02/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.