ברק עילם - נייס
צילום: CPC

נייס מכה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה

ההכנסות צמחו ב-4.3% לרמה של 431 מיליון דולר - הרווח הנקי - 1.58 דולרים למניה; צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-429.1 מיליון דולר על רווח של 1.53 דולרים למניה
ערן סוקול | (4)
נושאים בכתבה נייס

מפתחת התוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים נייס -0.79%  הדואלית (סימול: NICE) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ועקפה את צפי האנליסטים. ההכנסות צמחו ב-4.3% לרמה של 431 מיליון דולר - הרווח הנקי - 1.58 דולרים למניה. החברה הודיעה על תכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף 200 מיליון דולר.

הכנסות נייס (Non-GAAP) הסתכמו בכ-431 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של כ-4.3% לעומת כ-413.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של כ-429.1 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הציגה נייס רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של כ-1.58 דולרים למניה, גידול של כ-6.8% לעומת רווח מתואם של כ-1.48 דולרים למניה ברבעון המקביל ולעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.53 דולרים למניה.

התחזית לרבעון הראשון ולשנת 2020 בהתאם לצפי בשוק

לרבעון הראשון של 2020 צופה החברה הכנסות (Non-GAAP) בטווח של 406 - 416 מיליון דולר (אמצע טווח - 411 מיליון דולר). הרווח (Non-GAAP) למניה ברבעון הראשון של 2020 צפוי להיות בטווח של 1.27 - 1.37 דולרים למניה (אמצע טווח - 1.32 דולרים). צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-410.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, על רווח נקי מתואם של כ-1.32 דולרים למניה.

 

לשנת 2020 בשלמותה צופה החברה הכנסות (Non-GAAP) בטווח של 1.69 - 1.71 מיליארד דולר (אמצע טווח - 1.7 מיליארד דולר). הרווח (Non-GAAP) למניה צפוי להיות בטווח של 5.65 - 5.85 דולרים למניה (אמצע טווח - 5.75 דולרים). צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-1.71 מיליארד דולר בשנת 2020, על רווח נקי מתואם של כ-5.74 דולרים למניה.

תמצית התוצאות לרבעון הרביעי של 2019

תכנית רכישה עצמית של מניות

החברה הודיעה כי הדירקטוריון אישר תכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון דולר. תכנית רכישת המניות החדשה היא בנוסף לתכנית שאושרה על ידי הדירקטוריון בינואר 2017, אשר במסגרתה נותרו לרכישה עצמית מניות בהיקף של כ-60 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנכ"ל נייס, ברק עילם: "אנו שמחים לסיים את השנה עם תוצאות חזקות הנובעות מצמיחה מואצת בהכנסות מפעילות הענן. תחום הענן היווה 38% מסך הכנסות החברה בשנת 2019 לעומת 32% בשנת 2018, בזכות הגידול המתמשך והמהיר בכל פלחי השוק של פלטפורמת CXone. בנוסף, בשנת 2019, שמרנו על מיקוד ביעילות תפעולית המתבטאת בצמיחה מתמשכת בשיעור הרווח התפעולי וברווח למניה". מר עילם הוסיף כי, "שנת 2019 הייתה שנה חשובה וסימנה את נקודת הסיום של תכניתNICE2020 . היעדים אותם הצבנו בראשיתNICE2020  הושגו מעל למצופה, וההצלחה שחווינו סוללת את הדרך עבורNICE2025 .

 

במהלך השנים הקרובות, נמשיך לחזות בשינויים מהירים וחיוביים בשווקים בהם אנחנו פועלים. תחום הענן הופך לברירת המחדל בקרב ארגונים בגדלים שונים ברחבי העולם, מספר ההתקשרויות הדיגיטליות גדל באופן משמעותי ולמעשה תהליכים רבים יבוצעו על ידי בינה מלאכותית ופתרונות אנליטיקס. עמדת ההובלה והמיצוב התחרותי החזק בו אנו נמצאים יאפשרו לנו למנף שינויים אלה בעזרת שלוש הפלטפורמות המובילות שלנו – CXone בתחום ה- Customer Engagement, X-Sight בתחום ה- Financial Crime and Compliance ו- NICE Investigate בתחום ה- "Public Safety".

שיחת ועידה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז למה המנייה יורדת לעזעזל???? (ל"ת)
    ארז 13/02/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
  • גד 13/02/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    נייס עשתה עליות יפות בשנה החולפת לכן יש מימוש.אבל ב2020 נייס תמשיך לעלות כי היא חברה מצויינת.
  • 1.
    מיכאל 13/02/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    נייס היא חברה עם ניהול מעולה וצמיחה יפה.סביר שב2020 היא תעבור את התחזיות שנתנה ותציג גידול של 10% לפחות בגלל הענן.
  • 5% עלייה בפרמטרים זה לא ממש צמיחה. (ל"ת)
    בני 13/02/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.