כיל נכנסת לתחליפי הבשר - תשקיע 20 מיליון דולר בתחליפים צמחיים
נותנים ביס בשוק הבשר הצמחי: כיל הודיעה היום על השקעה של 20 מיליון דולר להרחבת כושר הייצור ויכולות המו"פ של ROVITARIS, טכנולוגיית החלבון החלופי שלה לשוק תחליפי הבשר.
לטענת החברה, ROVITARIS היא טכנולוגיה שפותחה על ידה, התומכת בייצור מזון על בסיס צמחי, נקי מאלרגנים. המוצר מאופיין בעמידות וניתן להתאימו לכל יישום של תחליפי בשר, עוף או דגים כדי לשפר באופן משמעותי את הטעם והמרקם.
בחברה מציינים כי אחד היתרונות המרכזיים של טכנולוגיית ROVITARIS הוא השימוש הגמיש שלה בשילוב עם מגוון רחב של מקורות חלבון צמחי. השקות והרחבות קווים שהחברה עומדת לבצע בעתיד הקרוב כוללות תערובות במרקם פירורי, אשר ירחיבו את תיק המוצרים של החברה בתחום החלבונים מבוססי הקטניות (אפונה ופול).
ההכנסות השנתיות של כיל משוק המזון נאמדות ב-600 מיליון דולר. להערכתם, העמדה המובילה של כיל בשוק רכיבי המזון הפונקציונאליים ממנפת את הרשת הגלובלית של מתקני הייצור והמו"פ של החברה, וכן את האינטגרציה האנכית לפוספט.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה מציינים כי על פי נתוני מחקרים שונים של ענף המזון העולמי, שוק תחליפי הבשר העולמי הסתכם ביותר מ-4 מיליארד דולר בשנת 2018 וצפוי לצמוח בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של יותר מ-7%.
לאחר חתימה על הסכמי אספקה חדשים עם שותפים ולקוחות במספר שוקי מפתח גלובליים לרבות אירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה, כיל צפויה להשקיע כ-20 מיליון דולר בהרחבת יכולותיה בשוק זה המתאפיין בצמיחה מהירה.
עופר ליפשיץ, נשיא חטיבת פתרונות הפוספט של כיל: "יכולות התאמה ותגובה מהירה הן המפתח שלנו לשירות הלקוחות של כיל. כטכנולוגיה מובילה בשוק, ROVITARIS מאפשרת ליצרנים לענות על צרכי הלקוחות תוך הרחבת פיתוח המוצרים שלהם ליישומים מלהיבים חדשים".
- טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר
- לקראת המיזוג עם Kratos - אורביט רושמת צמיחה דו ספרתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
שוק תחליפי הבשר מעורר עניין רב לאחרונה, כאשר אחת החברות המובילות בתחום הינה ביונד מיט (סימול: BYND), אשר דיווחה ברבעון השני של 2019 על הכנסות של 67.7 מיליון דולר, זינוק של כ-287% ביחס לרבעון המקביל (לכתבה המלאה).
- 3.גם הודיעה לא מזמן על כניסה לתחום (ל"ת)אופקטרא 15/10/2019 15:07הגב לתגובה זו
- 2.טיפשי 15/10/2019 13:32הגב לתגובה זובמקום תחליפי בשר עדיף היה להם לעשות מפעל דג מלוח רק זורקים לים דגים הם מתים ומשתמרים וישר לקופסאות פח. אבל הם מוכרחים להתחכם... תכף יעשו גם תחליף עשב לפרות והמדינה אורבת לתמלוגים מכל דבר. רק סתומים משקיעים בכיל
- 1.תכף המדינה תתבע תמלוגים . (ל"ת)אוי ואבוי 15/10/2019 13:08הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג 1.33% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?
אייל שוחט קרדיט תמיר לויטופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר
טופ גאם חותמת על הסכם אסטרטגי בהיקף מינימלי של 25 מיליון דולר עד סוף 2026; על פי החברה, ההסכם נחתם במתכונת Take or Pay מול אחד המותגים הצומחים והמובילים בארה״ב, וכולל אופציות לחידוש אוטומטי
טופ גאם טופ גאם 0% , המפתחת ומייצרת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי לאספקת מוצרים ללקוח גדול בצפון אמריקה, מהחברות המובילות והמתפתחות ביותר בתחום תוספי התזונה בארה״ב. לפי ההסכם, שנחתם באמצעות חברת הבת הקנדית, הלקוח התחייב לרכוש מוצרי Tailor-made בהיקף מצטבר שלא יפחת מ-25 מיליון דולר עד סוף 2026, במתכונת Take or Pay המבטיחה לחברה הכנסות מינימום גם במקרה של אי-מימוש מלא מצד הלקוח.
עוד לפני ההסכם, הלקוח רכש מטופ גאם מוצרים בהיקף מצטבר של כ-16 מיליון דולר, סכום שאינו כלול בהתחייבות החדשה. בחברה מציינים כי בהתבסס על קצב ההזמנות הנוכחי, ייתכן שסך הרכישות בפועל יעלה על הסכום המובטח. ההסכם כולל אופציה לחידוש אוטומטי לשנה נוספת בכל פעם, לצד אפשרות ביטול הדדית בהודעה מוקדמת של חצי שנה. כלומר, החברה צופה הכנסות של לפחות 25 מיליון דולר בכ-13 החודשים הבאים, כ-5.7 מיליון דולר ברבעון.
הלקוח פועל במודל היישר-לצרכן (D2C) ונחשב לאחד המותגים הפופולריים ביותר ב-E-commerce האמריקאי, ובתקופה האחרונה הרחיב את פעילותו גם למדפי הקמעונאות בארה״ב. במסגרת ההסכם יספק לטופ גאם תחזיות שנתיות, לצד התחייבות לכמויות מינימום רבעוניות לאורך התקופה.
בטופ גאם מציינים כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם לקוחות נוספים, ובחלק מהמקרים התהליכים כבר הובילו לחתימה על הסכמי אספקה נוספים, כאשר לפי הערכת החברה, הסכמים נוספים עשויים להיחתם בחודשים הקרובים.
- טופ גאם: ההכנסות זינקו ב-98% ל-29.5 מיליון דולר; רווח של 2 מיליון דולר
- טופ גאם ממשיכה לצמוח: רווח של 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דבר החברה
אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם מסר: "חתימת ההסכם מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולתנו מצד אחד מהלקוחות המובילים והצומחים ביותר בתחום. ההסכם במתכונת Take or Pay מבטא את מחויבותו של הלקוח לשיתוף פעולה ארוך טווח ומהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוצאות המרשימות שפרסמנו השבוע, יחד עם חתימת הסכם זה, ממחישות את התנופה בה נמצאת החברה. אנו מצויים במהלכם של תהליכים דומים מול לקוחות נוספים, בחלקם אסטרטגיים, שלהערכתנו חלקם עשויים להבשיל להסכמי הספקה נוספים. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey יחד עם הפעלת המפעל החדש בשדרות, ממצבות אותנו היטב להמשך הצמיחה המואצת שלנו ולהפיכתנו לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוספי התזונה."
