יניב חברון, אסטרטג ראשי של בית ההשקעות אלומות
צילום: יח"צ

"סימני האטה בנתוני המאקרו - אפשר להוריד חשיפה למניות"

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות פרסם הבוקר את סקירתו השבועית ובה הסביר כי לטענתו רוב נתוני המאקרו מצביעים על האטה וממליץ "להוריד הילוך"
נועם בראל | (6)

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות פרסם הבוקר את סקירתו השבועית ובה הסביר כי לטענתו רוב נתוני המאקרו מצביעים על האטה ולכן "אפשר להוריד חשיפה למניות".

לדבריו של חברון: "אם להאמין לשוק ההון המקומי, שמושפע בעיקר מירידת התשואות בארה"ב והתיסוף של השקל, הריבית בישראל לא תעלה בשנה הקרובה ובסה"כ תעלה פעם אחת בלבד בתחילת שנת 2021. אם להאמין לעקום האמריקאי, הריבית בישראל לא תעלה כלל בשנים הקרובות, שכן בתחילת 2021, עשויה בהסתברות לא נמוכה הריבית בארה"ב להתחיל לרדת".

"בתרחיש זה בנק ישראל יגיע להאטה הבאה עם ארגז כלים מוניטרית מצומצם עד לא קיים. אני לא אתווכח על סימני האטה, הם נראים ברוב הנתונים המאקרו כלכליים המקומיים: הן באשראי, הן הצריכה הפרטית, הן בהכנסות ממיסים, הן במדדי אמון הצרכנים ועוד. למרות זאת אני מתקשה להבין מדוע בנק מרכזי שמעריך קצב צמיחה של 3% לפחות, ששוק העבודה מצוי בתעסוקה מלאה או לפחות קרוב לכך, ששוק הדיור סובל מעליות מחירים אסטרונומיות משך עשור, מתעקש בכל זאת להותיר את הריבית סמוך לאפס".

"העלאת ריבית באפריל הקרוב תחשב למפתיעה במיוחד אבל תכלס, למה לא? השוק המקומי מתמחר העלאת ריבית אחת בתוך שנתיים – אנחנו מעריכים כי הריבית תעלה 4-5 פעמים בשנתיים הקרובות. בשוק הגלובלי, אחרי עליות של יותר מ- 12% מתחילת השנה ויותר מ-19% מהשפל, אפשר להוריד הילוך ואת החשיפה לשוק המניות. הטריגר הבא לעליות או ירידות עשוי להגיע מכיוון ארה"ב-סין".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אריק 18/03/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    כותבים משפטים שמייעצים במילה אחת -כלום.
  • הנושא הכי הכי- זה התמונה - אתה אבנתה ,,,,,,, (ל"ת)
    לאריק 19/03/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אי וודאות שהשוק לא אוהב (ל"ת)
    כותב 18/03/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הבעיה שכאשר מעלים ריבית התוצאות לא מיידיות (ל"ת)
    ג 18/03/2019 12:43
    הגב לתגובה זו
  • אורי 19/03/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
    השוק תמיד מנבא חצי שנה לפחות לפני הכלכלה
  • 1.
    רק הליכוד 18/03/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    וכולנו נשלם את המחיר הכלכלי
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.