טל גולדשטיין
צילום: רמי זרנגר

הוט מדווחת על שחיקה של 44% ברווח הנקי לרבעון השני של 2018

התחרות בכבלים הובילה לירידה של 2% בהכנסות, מגזר שירותי הסלולר צמח; הוצאות התפעול עלו ושולי הרווחיות צנחו
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה הוט טל גולדשטיין

חברת התקשורת הוט דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם ירידה של 2% בהכנסות ירידה בשולי הרווחיות וצניחה של כ-44% ברווח הנקי.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2018 הסתכמו בכמיליארד שקל, ירידה של כ-2% ביחס להכנסות של כ-1.05 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, המיוחסת בעיקר לירידה בהכנסות מגזר הכבלים אשר קוזזה בעליית ההכנסות משירותי סלולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-36 מיליון שקל, צניחה של כ-44% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-64 מיליון שקל.

צניחה בשולי הרווחיות

הוצאות התפעול של החברה הסתכמו בכ-642 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, עלייה של כ-3.4% ביחס להוצאות תפעול של כ-621 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מה שהוביל (בשילוב עם ירידת ההכנסות כאמור) לשחיקת הרווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-108 מיליון שקל ברבעון, על שולי רווחיות תפעולית של כ-10.5%, ירידה של כ-28% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-149 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-14.2%.

העלייה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר לגידול בעלויות רכישת מכשירים, בהתאם לעלייה בהכנסות ממכירת מכשירים במגזר הסלולר, גידול בהוצאות אחזקת הרשת וכן מגידול בהוצאות בגין מוקד השרות החיצוני.

ה-EBITDA ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-382 מיליון שקל, אשר היוו כ-37% מההכנסות, לעומת כ-429 מיליון שקל, אשר היוו כ-41% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-11%.

התחרות פגעה בתוצאות מגזר הכבלים

הכנסות החברה במגזר הכבלים הסתכמו בכ-722 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-5.5% ביחס להכנסות של כ-764 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) במגזר הכבלים הסתכמה ב-214 שקל ברבעון השני, ירידה של כ-8% לעומת ARPU של 232 שקל ברבעון המקביל.

מגזר הסלולר צמח, אבל ה-ARPU ירדה

הכנסות החברה במגזר הסלולר הסתכמו בכ-321 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, עלייה של כ-7.2% ביחס להכנסות של כ-298 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גמלאי 05/08/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
    תודה לאל התנתקנו מעונשם של הוט.גם סירבו לתאם מועד במייל להשבת ציוד ןחייבו 1800ש"ח-גנבים
  • 1.
    חחחח 02/08/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ישר כוח המשיכו כך!!!
ניר כהן מנכל הראל
צילום: טל שחר
דוחות

הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%

הראל רושמת רבעון חזק, הודות לרווחי שוק ההון; סך הנכסים המנוהלים חצה 500 מיליארד שקל עבור מבוטחים ועמיתים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה הראל ביטוח

חברת הביטוח הראל הראל השקעות -3.77%  היא הראשונה מחברות הביטוח הגדולות לדווח, ומציגה תשואה גבוהה מאוד על ההון וזינוק ברווח הנקי.

הרבעון השלישי של 2025 היה חזק עבור קבוצת הראל השקעות, עם עלייה של 33% ברווח הכולל ל-840 מיליון שקל ותשואה להון של 30%, לעומת 26% ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מסתכם הרווח הכולל ב-2.17 מיליארד שקל, גידול של 65% לעומת התקופה המקבילה, וברמה שכבר חוצה את יעד הרווח שקבעה החברה לשנת 2026. על רקע השיפור המתמשך בתוצאות מודיעה הראל כי בכוונתה לעדכן את היעדים בחודשים הקרובים.

הגידול ברווח משקף שיפור רחב ברוב מנועי הפעילות: הרווח מעסקי הביטוח ברבעון צמח ב-40% והגיע ל-1.12 מיליארד שקל, ובתקופת הדוח כולה עלה ל-2.8 מיליארד שקל, עלייה של 73% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2024. הגידול נובע הן משיפור חיתומי בכל תחומי הביטוח, הן מתרומה חיובית של רווחי השקעה ומימון והן מעלייה ברווחי תחומי ניהול הנכסים והאשראי. במקביל, התשואה להון בתשעת החודשים עלתה ל-27%, לעומת כ-19% בלבד בתקופה המקבילה.

ברמת המגזרים, התמונה מעורבת אך חיובית בסך הכול. בביטוח חיים הרווח הכולל לפני מס ברבעון ירד ל-244 מיליון שקל לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך בתשעת החודשים הרווח זינק ל-792 מיליון שקל לעומת 299 מיליון בלבד אשתקד, בעיקר בזכות המשך הגידול במוצרי סיכונים. בביטוח בריאות נרשם רבעון חזק במיוחד: הרווח הכולל לפני מס עלה ל-605 מיליון שקל לעומת 321 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובתקופה כולה ל-1.16 מיליארד שקל. הרווח החיתומי בבריאות הגיע ל-324 מיליון שקל ברבעון ו-807 מיליון שקל בתשעת החודשים, והחברה מדווחת על המשך שיפור במגמה זו. בביטוח כללי הרווח לפני מס עלה ל-278 מיליון שקל ברבעון ולעומת 176 מיליון שקל ברבעון המקביל, ול-858 מיליון שקל בתקופה כולה, שיפור משמעותי שנובע בעיקר מענפי רכב רכוש ורכוש וחבויות.

תחום ניהול הנכסים (פנסיה, גמל, חוזי השקעה ופיננסים) מציג גם הוא שיפור. הרווח הכולל לפני מס מניהול נכסים ברבעון הגיע ל-102 מיליון שקל, לעומת הפסד של 68 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובתשעת החודשים ל-240 מיליון שקל לעומת 191 מיליון שקל. נכסי ניהול הנכסים לבדם עלו ל-435 מיליארד שקל, בעוד שהיקף הנכסים המנוהלים הכולל של הקבוצה, כולל פנסיה, גמל, קרנות נאמנות, תיקים ונוסטרו, טיפס ל-570.7 מיליארד שקל, לעומת 492.3 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי אשתקד.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי
דוחות

אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

הדיבידנד הראשון מאז 2013 מגיע אחרי שיפור ברווח הנקי, בתזרים וברמת החוב; מכירת IBC צפויה להוסיף רווח הון של כ-400 מיליון שקל ברבעון הבא

תמיר חכמוף |

סלקום סלקום 1.3%   סוגרת רבעון חיובי והכריזה על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון שקל לבעלי המניות, לראשונה זה 12 שנה. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2025 הגיע ל-76 מיליון שקל, עלייה של 35.7% לעומת 56 מיליון שקל ברבעון המקביל, והתזרים החופשי ברבעון הסתכם ב-111 מיליון שקל. במקביל, השלימה החברה את מכירת כל החזקותיה ב-IBC תמורת כ-520 מיליון שקל, עסקה שממנה צפוי לנבוע רווח לפני מס של כ-400 מיליון שקל שיירשם בעיקר ברבעון הרביעי של השנה.

רבעון חיובי לעומת המתחרות

מניתוח הביצועים עולה שסלקום, ששנים הייתה מאחורי המתחרות, מציגה יתרון לעומת פרטנר ופלאפון. מתחילת השנה הצטבר פער הכנסות מול השתיים, שלא נראה בשוק בשנים האחרונות. סלקום רשמה גם את הגידול הגבוה במספר מנויי הסלולר, מה שמייצר בסיס יציב להמשך הצמיחה. ההכנסות משירותים ללא דמי קישור גומלין עלו ל-747 מיליון שקל לעומת 715 מיליון שקל ברבעון המקביל, וה־EBITDA המתואם טיפס ל-369 מיליון שקל.

העלייה ב-ARPU נובעת מצירוף של מהלכי ערך שהחברה מובילה בשנים האחרונות, בהם חבילות פרימיום כמו 5G Pro, שינוי מודל התמחור בטלוויזיה (חיוב לפי משתמשים) ותמחור חבילות שמרני ויציב. ה-ARPU הסלולרי הגיע ל-40.5 שקל, הגבוה בחמש השנים האחרונות. גם בתחום האינטרנט סלקום מובילה את השוק עם ARPU של 100.3 שקל, עלייה של 7.5 שקלים בתוך שנה, העלייה החדה בענף.

בתחום ציוד הקצה, מניתוח הנתונים עולה שסלקום ממשיכה להציג יתרון בהכנסות מעל המתחרות על בסיס שנתי מצטבר. המהלכים האחרונים של רשתות שיווק שניסו למכור מכשירי אייפון במחירי "LOSS LEADER" נראים בעיקר כהתרחשויות שיווקיות נקודתיות ללא השפעה מהותית על הענף. היקף המכירות הסתכם במספר מצומצם יחסית של מכשירים, ובעוד הביא לרוכשים בעלי מזל מכשירים במחיר מוזל, ההיקף לא צפוי להשפיע על דוחות סלקום גם ברבעון הבא.

הוצאות ובינה מלאכותית

למרות התייקרויות במשק, הסכמים קיבוציים והתחרות, בסיס ההוצאות של סלקום נשאר יציב. זהו אחד הגורמים שמסבירים את השיפור ב-EBITDA ואת המשך העלייה ברווח התפעולי. במקביל, החברה נמצאת בשלבי המעבר לשלב שבו ההשקעות הגדולות ברשת 5G כבר בוצעו. בהתאם לכך, הקאפקס צפוי להמשיך לרדת בשנת 2026, תוך שמירה על הובלה בפריסת אתרי ה-5G בישראל.