הזדמנות או סכין נופלת? מניית החלום בת"א בצלילה חופשית
התיקון מטה בפורסייט 0% . החברה שעוסקת בפיתוח מערכת הגנה מפני תאונות דרכים הפכה לאחרונה לשם מוכר בשוק ההון המקומי וזאת על רקע עסקת הענק של מובילאיי עם אינטל באמצע חודש מארס האחרון. כחלק מה'הייפ' שנוצר, החלה מניית פורסייט לזנק במחזורי ענק (עד 48 מיליון שקל ביום!) והשלימה ראלי של כ-300% תוך חודשיים בתמיכת אלו שראו בה כסוג של "מיני מובליאיי" ובגיבוי ספקולנטים שרכבו על המגמה. החברה הקטנה מרחובות הפכה במהירות לבעלת שווי שוק כמעט בלתי נתפס של 850 מיליון שקלים(!!), שווי שמביא אותה על סף כניסה למדד ת"א 125 היוקרתי. אבל שם זה לפי שעה נגמר. החברה ממשיכה לרכז מחזורים גדולים מאוד באופן יחסי (ממוצע של כ-5 מיליון שקלים ביום בחודש האחרון, מקום 34 בבורסה בת"א) אבל התיקון בעיצומו.
את הרוח הגבית שקיבלה, הנהלת פורסייט ידעה גם לנצל כדי לנפח את קופת המזומנים ולחזק את ההון העצמי של החברה כאשר דיווחה על מספר סבבי גיוס משמעותיים. במקביל, התאבון גבר ובחברה החלו לאותת על רצונם להיחשף לשווקים בינלאומיים וכך גם החל תהליך רישום המניות למסחר בארה"ב. המשקיעים מצידם התלהבו מהמהלך ושלחו את המניה ביום הדיווח (8 ביוני) לזינוק של 9%. ימים ספורים לאחר מכן, ב-15.6 החלה מניית פורסייט להיסחר גם בנאסד"ק (סימול: FRSX) - אבל מאז החגיגה כבר לא ממש בעיצומה.
מאז החלה המניה להיסחר בחו"ל איבדה פורסייט לא פחות מ-35% מערכה לשווי שוק של כ-525 מיליון שקל. רמז נוסף להתעניינות הפחותה בחברה הישראלית מגיע גם ממחזורי המסחר הדלים שמרכזת המניה בנאסד"ק כאשר הממוצע של עשרה ימי המסחר האחרונים עומד על 9,400 מניות בלבד (כ-250 אלף שקל בלבד). ועדיין, מאז הדיווח על עסקת מובליאיי, מניית פורסייט עדיין בפלוס 125%.
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז לפי שעה מניית פורסייט מתקנת מטה כאשר על אף הדיווחים בנוגע להצלחות בפיילוטים שונים במקביל להסכמי שיתוף פעולה עם יצרניות רכב גדולות - בפועל לחברה עדיין אין מקור הכנסה. זה המקום להזכיר את עדכון האנליזה שפרסם גוף ייעוץ ההשקעות 'אדיסון' ב-28.6 לחברה בעקבות ההנפקה בנאסד"ק.
כך נכתב: "השוק אופטימי אך לא בלתי-מציאותי - ההשפעה נטו של עדכוני המחיר שהוזכרו לעיל הינה עלייה של 4% בהערכת ה-DCF הקבוצתית שלנו, לרמה של 3.45 שקל למניה (4.90 דולר ל-ADR). נציין כי הערכה זו נמצאת הרבה מתחת למחירים בהם נסחרת המניה כיום, אך יש לזכור כי הערכה זו הינה על בסיס מתמשך – אנו כוללים הנחות צמיחה ו- WACC שמרניות ולא מתייחסים לערכי המיזוגים והרכישות של הסקטור. ביחס להערכות שלנו בנוגע לשיעור הצמיחה הטרמינלית בגובה 3% (החל מ-2025 ) וה-WACC ב-15%, נראה שהשוק מתמחר את שווי המניה לפי צמיחה טרמינלית של כ-5% (לאחר 2025) ו-WACC בגובה 11% - או לשים במונחים של מטרות נתח שוק עולמי, דו-ספרתי בשוק ה-ADAS בשנת 2025 .אם ניקח בחשבון את הערכת השווי הגבוהה של מובילאיי לאחרונה, ואת פוטנציאל הצמיחה של הטכנולוגיה של FRST ו-Vision Rail (חברה הבת בה מחזיקה פורסייט בכ-32%),אנו רואים את מחיר השוק בתוך הציפיות הריאליות".
נציין כי לאחרונה דיווחה החברה על הצלחה בפיילוט שנערך עם אחת מיצרניות הרכב בסין ('JAC Motors'), כאשר התקדמות ממשית מאז טרם הגיעה. בתוך כך, הבוקר (ב'9 הודיעו בחברה על פיילוט נוסף שנחתם עם יצרנית כלי רכב סינית אחרת. בנוגע לעונת הדו"חות שמתחילה לצבור תאוצה, נזכיר כי בחברה החליטו לנצל את ההקלות הניתנות לחברות קטנות ולכן ייפרסמו את הדו"חות הכספיים רק פעמיים בשנה, כלומר דו"ח לכל מחצית.
- הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך
- מניות הביטוח תחת לחץ, מניות השבבים יעלו, ומה יהיה היום בבורסה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
פורסייט הינה חברה שהוקמה כ"ספין אוף" טכנולוגי מחברת האם 'מאגנא' שעוסקת בתחום הביטחוני, כאשר הטכנולוגיה וקווי המוצרים של מאגנא פרוסים באתרים רגישים בישראל ובעולם, ופורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הצבאית הזו שיודעת לאתר סכנות. הפיתוח בתוך מאגנא החל בשנת 2013 ובשנת 2016 כבר הושלם תהליך המיזוג בין השתיים. בימים שלאחר מכן יצאו בחברה לגיוס נאה של כמעט 26 מיליון שקל ועם הכסף הזה החלו לנוע ולעבוד כאשר המטרה העיקרית שלהם הייתה פיתוח דגם 'אלפא' בתוך כשנתיים. בפועל, בחברה הצליחו לפתח את דגם 'האלפא' תוך 9 חודשים בלבד. ב-1 לספטמבר 2016 הכריזו בפורסייט על כך שהמערכת עובדת. מספר חודשים לאחר מכן, הושלם הפיתוח מרמה של דגם אלפא למצב שכבר משווים את המערכת של החברה לאלה האחרות הקיימות בשוק.
גרף מניית פורסייט מתחילת 2017
- 10.אהוד 03/08/2017 09:17הגב לתגובה זואת התגובות שאתם רואים פה כרגע ראיתי אחת לאחת בכל מיני פרסומים על מובילאיי בזמנו (2014-2016). אנשים פקפקו, זלזלו והשמיצו והשאר היסטוריה. תהיו רגועים, זה ייקח עוד זמן אבל הכיוון מדהים.
- דניאל 03/08/2017 10:21הגב לתגובה זועוד מעט לא נשאר כובע... החברה הזאת לא תשאיר כסף לאנשים אפילו לכובע קטן.אין כלום ולא יהיה כלום חוץ מנסויים בכל מיני חברות הזויות.חלום בלהות.
- 9.מוטי 02/08/2017 23:06הגב לתגובה זוכשמה כן היא .או שתייצר הרבה כסף או שלא תהיה שווה כלום .
- 8.אביב 02/08/2017 19:52הגב לתגובה זוטכנולוגיה מדהימה מוצר מדהים למה שלא יצליח.
- דניאל 03/08/2017 10:25הגב לתגובה זוזו לא סכין נופלת זו גיליוטינה שתקצץ את כולם.חוץ מבעל הבית כמובן שעושה סיבוב.
- 7.משחילים אתכם- חלום ? בלהות (ל"ת)המומחה 02/08/2017 19:26הגב לתגובה זו
- יעקב 03/08/2017 06:24הגב לתגובה זואני מכרתי ביום שני עם הפסד של כ עשרה אחוזים . אם הייתי נשאר הייתי מפסיד עוד 8 אחוזים . טעות ענקית שנכנסה לנסדק . חברות גדולות בתחום זה אוכלים אותו בתור ארוחת בוקר.
- 6.שלמה 02/08/2017 18:39הגב לתגובה זואו פרסום על עיסקה של חברת ריילויזיון על שיווק מערכת ההגנה על קטרים
- 5.איפכא 02/08/2017 17:53הגב לתגובה זוחוץ מאם זה גידול ברווחים, רכישה וכו'. תעשיה שלמה של יחצנים פועלת לניפוח מחירי מניות בייחוד לפני דוחות לא טובים במגמה לנטרל את הנפילות הצפויות.
- 4.הזדמנות למה? (ל"ת)ס 02/08/2017 17:18הגב לתגובה זו
- 3.גדי 02/08/2017 17:06הגב לתגובה זומניית חלום הבלהות.
- 2.לא לגעה בפסייט (ל"ת)sus 02/08/2017 17:00הגב לתגובה זו
- 1.דניאל 02/08/2017 17:00הגב לתגובה זולא היה אין ולא יהיה שם כלום.גייסה כסף כדי להכניס לכיס של הבעלים ומאז לא עשתה דבר.לדעתי חברה שלא יקח הרבה זמן והיא תמחק מהמסחר.בנסדאק בכלל לא סופרים אותה ואני לא מבין מאיפוא החוצפה שלהם להסחר שם.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך
הרווחיות של חברות הביטוח לא עוצרת, והפניקס מבינה שאת התחזיות לשנת 2027 היא משיגה כבר השנה; לכן החברה מעלה בחדות את התחזיות לשנת 2028, עם תשואה להון שתהיה מעל 25%, רווח EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד, ורווחי ליבה של 3.4 מיליארד שקל
הפניקס הפניקס 0% מפרסמת את דוחות הרבעון השלישי של 2025 ומציגה המשך צמיחה הן ברווח הכולל והן ברווחי הליבה, לצד עדכון משמעותי של היעדים האסטרטגיים לשנים הקרובות. הרווח הכולל ברבעון עלה ל-803 מיליון שקל, לעומת 758 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-2.3 מיליארד שקל צמיחה חדה ביחס ל-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם רווח הליבה ממשיך לעלות, והגיע ברבעון ל-667 מיליון שקל ובתשעת החודשים ל-1.98 מיליארד שקל, עלייה ניכרת מול 1.65 מיליארד שקל אשתקד. התשואה להון בולטת אף היא ומשקפת רבעון חזק במיוחד עם 29.2%.
אולם עיקר המשקל בדיווח הנוכחי נמצא בעדכון היעדים ל-2028, יעד שאפתני הרבה יותר מהמתווה הקודם, ומציג עלייה משמעותית בכל הפרמטרים המרכזיים.
הפניקס מצפה שרווח הליבה שלה יצמח לטווח של 3.3-3.5 מיליארד שקל, לצד תשואה להון של מעל 25%. מדובר בקפיצה ניכרת מהיעדים שנקבעו לשנת 2027 רק בספטמבר האחרון, שעמדו על 2.4-2.6 מיליארד שקל.
אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הפניקס הוא תחום ניהול הנכסים, שממשיך להאיץ קדימה. רווחי הליבה מפעילות זו הסתכמו ברבעון ב-256 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-682 מיליון שקל, גידול של כ-43% לעומת התקופה המקבילה. במקביל, ה-EBITDA המותאם זינק ל-430 מיליון שקל ברבעון ול-1.19 מיליארד שקל מתחילת השנה, ומדגיש את ההתרחבות בפעילויות הרווחיות של הקבוצה ובשיפור היעילות. היקף הנכסים המנוהלים עלה ל-585 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון, כ-11% יותר מרמתו בסוף 2024.
בפעילות הביטוח נרשמה יציבות בצמיחה: הרווח מפעילות הליבה עלה ל-411 מיליון שקל ברבעון ול-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, שיפור מתון אך עקבי, בין היתר בזכות הרחבת תהליכי הדיגיטציה והאופטימיזציה. החברה ציינה כי עמידותה לשינויי ריבית נותרה גבוהה, כאשר תשואת הנוסטרו ברבעון - כ-9% בקצב שנתי - תמכה בשורה התחתונה.
- הפניקס עם תשואה להון של 35% ברבעון השני
- הפניקס: רווח כולל של 617 מיליון שקל; תשואה להון של 24%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל לדוחות, הפניקס מעדכנת את יעדיה האסטרטגיים לשנת 2028 וצופה רווח ליבה שנתי בטווח של 3.3-3.5 מיליארד שקל. בתחום הביטוח מציבה החברה יעד רווח של עד 2.1 מיליארד שקל, ובתחום ניהול הנכסים יעד של עד 1.5 מיליארד שקל, מה שממחיש את שימת הדגש על מנועי הצמיחה מחוץ לליבת הביטוח הקלאסית. בנוסף השלימה החברה את הגדלת האחזקה בפניקס סוכנויות ל-95%.
