הזדמנות או סכין נופלת? מניית החלום בת"א בצלילה חופשית
התיקון מטה בפורסייט -0.4% . החברה שעוסקת בפיתוח מערכת הגנה מפני תאונות דרכים הפכה לאחרונה לשם מוכר בשוק ההון המקומי וזאת על רקע עסקת הענק של מובילאיי עם אינטל באמצע חודש מארס האחרון. כחלק מה'הייפ' שנוצר, החלה מניית פורסייט לזנק במחזורי ענק (עד 48 מיליון שקל ביום!) והשלימה ראלי של כ-300% תוך חודשיים בתמיכת אלו שראו בה כסוג של "מיני מובליאיי" ובגיבוי ספקולנטים שרכבו על המגמה. החברה הקטנה מרחובות הפכה במהירות לבעלת שווי שוק כמעט בלתי נתפס של 850 מיליון שקלים(!!), שווי שמביא אותה על סף כניסה למדד ת"א 125 היוקרתי. אבל שם זה לפי שעה נגמר. החברה ממשיכה לרכז מחזורים גדולים מאוד באופן יחסי (ממוצע של כ-5 מיליון שקלים ביום בחודש האחרון, מקום 34 בבורסה בת"א) אבל התיקון בעיצומו.
את הרוח הגבית שקיבלה, הנהלת פורסייט ידעה גם לנצל כדי לנפח את קופת המזומנים ולחזק את ההון העצמי של החברה כאשר דיווחה על מספר סבבי גיוס משמעותיים. במקביל, התאבון גבר ובחברה החלו לאותת על רצונם להיחשף לשווקים בינלאומיים וכך גם החל תהליך רישום המניות למסחר בארה"ב. המשקיעים מצידם התלהבו מהמהלך ושלחו את המניה ביום הדיווח (8 ביוני) לזינוק של 9%. ימים ספורים לאחר מכן, ב-15.6 החלה מניית פורסייט להיסחר גם בנאסד"ק (סימול: FRSX) - אבל מאז החגיגה כבר לא ממש בעיצומה.
מאז החלה המניה להיסחר בחו"ל איבדה פורסייט לא פחות מ-35% מערכה לשווי שוק של כ-525 מיליון שקל. רמז נוסף להתעניינות הפחותה בחברה הישראלית מגיע גם ממחזורי המסחר הדלים שמרכזת המניה בנאסד"ק כאשר הממוצע של עשרה ימי המסחר האחרונים עומד על 9,400 מניות בלבד (כ-250 אלף שקל בלבד). ועדיין, מאז הדיווח על עסקת מובליאיי, מניית פורסייט עדיין בפלוס 125%.
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז לפי שעה מניית פורסייט מתקנת מטה כאשר על אף הדיווחים בנוגע להצלחות בפיילוטים שונים במקביל להסכמי שיתוף פעולה עם יצרניות רכב גדולות - בפועל לחברה עדיין אין מקור הכנסה. זה המקום להזכיר את עדכון האנליזה שפרסם גוף ייעוץ ההשקעות 'אדיסון' ב-28.6 לחברה בעקבות ההנפקה בנאסד"ק.
כך נכתב: "השוק אופטימי אך לא בלתי-מציאותי - ההשפעה נטו של עדכוני המחיר שהוזכרו לעיל הינה עלייה של 4% בהערכת ה-DCF הקבוצתית שלנו, לרמה של 3.45 שקל למניה (4.90 דולר ל-ADR). נציין כי הערכה זו נמצאת הרבה מתחת למחירים בהם נסחרת המניה כיום, אך יש לזכור כי הערכה זו הינה על בסיס מתמשך – אנו כוללים הנחות צמיחה ו- WACC שמרניות ולא מתייחסים לערכי המיזוגים והרכישות של הסקטור. ביחס להערכות שלנו בנוגע לשיעור הצמיחה הטרמינלית בגובה 3% (החל מ-2025 ) וה-WACC ב-15%, נראה שהשוק מתמחר את שווי המניה לפי צמיחה טרמינלית של כ-5% (לאחר 2025) ו-WACC בגובה 11% - או לשים במונחים של מטרות נתח שוק עולמי, דו-ספרתי בשוק ה-ADAS בשנת 2025 .אם ניקח בחשבון את הערכת השווי הגבוהה של מובילאיי לאחרונה, ואת פוטנציאל הצמיחה של הטכנולוגיה של FRST ו-Vision Rail (חברה הבת בה מחזיקה פורסייט בכ-32%),אנו רואים את מחיר השוק בתוך הציפיות הריאליות".
נציין כי לאחרונה דיווחה החברה על הצלחה בפיילוט שנערך עם אחת מיצרניות הרכב בסין ('JAC Motors'), כאשר התקדמות ממשית מאז טרם הגיעה. בתוך כך, הבוקר (ב'9 הודיעו בחברה על פיילוט נוסף שנחתם עם יצרנית כלי רכב סינית אחרת. בנוגע לעונת הדו"חות שמתחילה לצבור תאוצה, נזכיר כי בחברה החליטו לנצל את ההקלות הניתנות לחברות קטנות ולכן ייפרסמו את הדו"חות הכספיים רק פעמיים בשנה, כלומר דו"ח לכל מחצית.
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
פורסייט הינה חברה שהוקמה כ"ספין אוף" טכנולוגי מחברת האם 'מאגנא' שעוסקת בתחום הביטחוני, כאשר הטכנולוגיה וקווי המוצרים של מאגנא פרוסים באתרים רגישים בישראל ובעולם, ופורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הצבאית הזו שיודעת לאתר סכנות. הפיתוח בתוך מאגנא החל בשנת 2013 ובשנת 2016 כבר הושלם תהליך המיזוג בין השתיים. בימים שלאחר מכן יצאו בחברה לגיוס נאה של כמעט 26 מיליון שקל ועם הכסף הזה החלו לנוע ולעבוד כאשר המטרה העיקרית שלהם הייתה פיתוח דגם 'אלפא' בתוך כשנתיים. בפועל, בחברה הצליחו לפתח את דגם 'האלפא' תוך 9 חודשים בלבד. ב-1 לספטמבר 2016 הכריזו בפורסייט על כך שהמערכת עובדת. מספר חודשים לאחר מכן, הושלם הפיתוח מרמה של דגם אלפא למצב שכבר משווים את המערכת של החברה לאלה האחרות הקיימות בשוק.
גרף מניית פורסייט מתחילת 2017
- 10.אהוד 03/08/2017 09:17הגב לתגובה זואת התגובות שאתם רואים פה כרגע ראיתי אחת לאחת בכל מיני פרסומים על מובילאיי בזמנו (2014-2016). אנשים פקפקו, זלזלו והשמיצו והשאר היסטוריה. תהיו רגועים, זה ייקח עוד זמן אבל הכיוון מדהים.
- דניאל 03/08/2017 10:21הגב לתגובה זועוד מעט לא נשאר כובע... החברה הזאת לא תשאיר כסף לאנשים אפילו לכובע קטן.אין כלום ולא יהיה כלום חוץ מנסויים בכל מיני חברות הזויות.חלום בלהות.
- 9.מוטי 02/08/2017 23:06הגב לתגובה זוכשמה כן היא .או שתייצר הרבה כסף או שלא תהיה שווה כלום .
- 8.אביב 02/08/2017 19:52הגב לתגובה זוטכנולוגיה מדהימה מוצר מדהים למה שלא יצליח.
- דניאל 03/08/2017 10:25הגב לתגובה זוזו לא סכין נופלת זו גיליוטינה שתקצץ את כולם.חוץ מבעל הבית כמובן שעושה סיבוב.
- 7.משחילים אתכם- חלום ? בלהות (ל"ת)המומחה 02/08/2017 19:26הגב לתגובה זו
- יעקב 03/08/2017 06:24הגב לתגובה זואני מכרתי ביום שני עם הפסד של כ עשרה אחוזים . אם הייתי נשאר הייתי מפסיד עוד 8 אחוזים . טעות ענקית שנכנסה לנסדק . חברות גדולות בתחום זה אוכלים אותו בתור ארוחת בוקר.
- 6.שלמה 02/08/2017 18:39הגב לתגובה זואו פרסום על עיסקה של חברת ריילויזיון על שיווק מערכת ההגנה על קטרים
- 5.איפכא 02/08/2017 17:53הגב לתגובה זוחוץ מאם זה גידול ברווחים, רכישה וכו'. תעשיה שלמה של יחצנים פועלת לניפוח מחירי מניות בייחוד לפני דוחות לא טובים במגמה לנטרל את הנפילות הצפויות.
- 4.הזדמנות למה? (ל"ת)ס 02/08/2017 17:18הגב לתגובה זו
- 3.גדי 02/08/2017 17:06הגב לתגובה זומניית חלום הבלהות.
- 2.לא לגעה בפסייט (ל"ת)sus 02/08/2017 17:00הגב לתגובה זו
- 1.דניאל 02/08/2017 17:00הגב לתגובה זולא היה אין ולא יהיה שם כלום.גייסה כסף כדי להכניס לכיס של הבעלים ומאז לא עשתה דבר.לדעתי חברה שלא יקח הרבה זמן והיא תמחק מהמסחר.בנסדאק בכלל לא סופרים אותה ואני לא מבין מאיפוא החוצפה שלהם להסחר שם.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
