הושלמה הנפקת הזכויות באידיבי: היקף הגיוס הכולל - 417 מיליון שקל

חברת אידיבי פיתוח פרסמה אתמול את תוצאות הנפקת הזכויות לבעלי המניות ומהם עולה כי פרט לאלשטיין שהזרים 391.5 מיליון שקל - הציבור הכניס את היד לכיס והזרים 25 מיליון שקל נוספים
תומר קורנפלד | (6)

חברת אידיבי פתוח פרסמה אתמול בערב את תוצאות הנפקת הזכויות. בשורה התחתונה - חברת האחזקות עוברת כעת לשליטתו הכמעט בלעדית של אדווארדו אלשטיין אשר הזרים במסגרת ההנפקה סכום של 391.5 מיליון שקל ויחזיק ב-60% מהחברה. חלקו של מוטי בן משה שלא הזרים כסף במסגרת ההנפקה ידולל לכ-15%.

בסה"כ במסגרת ההנפקה מומשו זכויות בהיקף כספי של 417 מיליון שקל. במלים אחרות, פרט לאלשטיין גם הציבור הסכים להשקיע בחברה סכום כספי של יותר מ-25 מיליון שקל. בסה"כ שיעור ההיענות להנפקת הזכויות עמד על 51.7% - שיעור נמוך שנבע בעיקר מכך שבן משה לא מימש את החזקותיו. 

בשלב זה לא ברור לכמה יספיקו 417 מיליון השקלים אשר הוזרמו במסגרת הנפקת זכויות. החברה תכננה לגייס סכום כספי של 800 מיליון שקל שקרוב לוודאי שהיה יכול להיות טוב יותר עבורה. עם זאת, ככל הנראה בחברה לוטשים עיניים גם לתמורה העתידית שעשויה לנבוע לחברה כתוצאה ממימוש כתבי האופציות שהונפקו במסגרת העסקה ועשויים לשלשל לקופתה בעתיד סכום נוסף של 620 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לאלשטיין יש גב גדול! בהצלחה! (ל"ת)
    CHAIA 18/02/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אפרים 11/02/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    לדעתי עשית בשכל רב שלא רכשת זכויות כי היית נופל עוד יותר לבור שנקרא אי די בי לדעתי אם תמתין שנה שנתיים ותראה את החברה עולה ומבריאה אז תוכל לרכוש בבורסה ישירות עוד מניות שהציבור רכש ולהגדיל את האחוז שלך בחברה מה בוער לא קרה כלום אם לא רכשת היום ממילא המניה מדוללת בהתאמה לאחר מימוש הזכויות אז אני גם לא רכשתי זכויות וארכוש בעתיד מניות נוספות אם בכלל תלוי במצב הקונצרן ואם לא אז לפחות היום לא הפסדתי עוד מכספי הפרטי אז כל המלעיזים והעיתונאים אנא אל תזלזלו באיש הזה הוא פעל לפי מצפונו ורצונו מספיק הוא הפסיד לא מעט עד היום זה קורה בעסקים אבל במודעות להפסיד עוד לא ולא ואולי אני טועה בהנחתי זו לא יודע בוודאות כל טוב לכולם
  • טוקבקיסט מטעם לא יעזור לך ולשולח שלך אלשטיין צודק בכל (ל"ת)
    אפרים 11/02/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
  • Misha 11/02/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    Put commas, periods . It will be good for the reader
  • לא יהיה 11/02/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    לדעתי בדרך להימחק מהר מאוד עד סוף שנה 77% כבר בידי בעלי עיניין
  • לאפרים אתה טוקבקיסט מטעם בן משה כמה שילם לך על כך (ל"ת)
    איתמר 11/02/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים