דו"חות רמי לוי: הרווח הנקי נחתך קשות בצל המצב במשק, המניה צוללת 6.5%

רמי לוי ל-Bizportal: "המניה יורדת? לא סוף העולם". על הסערה סביב דבריו בעניין שכר המינימום - "סתם הוציאו כותרת, עיוותו את הדברים"
יוסי פינק | (18)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת רמי לוי פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2014, המספרים מצביעים באופן ברור על חולשה. הרווח הנקי הסתכם בברבעון ב-20.5 מיליון שקל, ירידה של 35% מול רבעון מקביל אשתקד. הכנסות אמנם גדלו ב-7% ל-885 מיליון שקלים, אבל זה בעיקר בשל פתיחת 3 סניפים מאז הרבעון הקודם.

קצת לאחר פרסום הדו"חות, התייחס רמי לוי בשיחה עם Bizportal לנפילה במניה בתגובה לדו"חות וגם לסערה סביב דבריו בעניין שכר המינימום. "לקחו רק חלק ממה שאמרתי והוציאו כותרת, ברור שאני בעד העלאת שכר המינימום אבל מה שאמרתי זה שבמקביל צריך גם לדאוג להפחתת ההוצאות הקבועות של משקי הבית."

המכירות בחנויות הזהות רשמו גידול מתון מאוד של 2.09%. זה אממם נראה מצוין לעומת שופרסל שהציגה ירידה של 2.6% בנתון המכירות בחנויות זהות (SSS) אבל עבור רמי לוי מדובר בנתון חלש אפילו יותר מהנתון ברבעון השני שעמדה על 2.15%. ברבעון המקביל אשתקד הגידול בחנויות הזהות עמד על 2.6%.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי של 2014 הסתכם בכ-24.9 מיליון שקל (2.81% מהמכירות), בהשוואה לכ-34.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (4.21% מהמכירות).

רמי לוי: "הרשת המשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסותיה גם ברבעון השלישי של השנה למרות ההאטה הכלכלית הפוקדת את המשק הישראלי ומבצע צוק איתן שהשפיע על הפעילות במשק בחודשי הקיץ, כל זאת בשל העובדה שהאסטרטגיה שלנו כבר 37 שנים לא משתנה: סל המוצרים הזול במדינה וטובת הצרכן מעל הכל! ברבעון זה שוב הטבנו עם הצרכנים והורדנו את הרווחיות לטובתם כאשר אתה מעמיד את הלקוח במרכז האינטרסים שלך בסופו של דבר תוכל לגדול ולהתפתח".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    שווה קניה תנסוק ל 20 אלף (ל"ת)
    שיינפלד 30/11/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עילאי 29/11/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    תקנו חיב למכור תודה רבה
  • 10.
    יהודית 29/11/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר למכור מתחת עלות ולא לשאת בתוצאות,ולגרום לכך שכולם מורידים אחריו,והרווח מאוד נחתך ואי אפשר לתגמל עובדים בבונוס שנתי שיהיה טוב לכולם.ב3שנים האחרונות המעסיקים בקמעונאות הפסיקו לתגמל את העובדים בשל כך.הצריכה למשק הבית עלתה כי אנשים זורקים מלא אוכל לפח.
  • 9.
    YL 28/11/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    מי ש ביקר ב סנף פתח תקווה שנפתח אך לפני כ חודשיים מסובב את רכבו ולא קונה כי.......אן חניה הרגשתי ש מר לוי כ ירושלמי רגיש למחיר לצרכן אבל.....הוא חיי עדיין את שוק מחנה יהודה שבו האזרח המסכן סוחב סלים הלו רמי תתעורר לא נקבל תנאי חניה נוחים לא קונים גם עם העוף ב שקל
  • 8.
    עילאי 28/11/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לקנות
  • כדי שתמכור? (ל"ת)
    אה? 29/11/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חסרה בכתבה השוואה לרשתות האחרות- לוי היחידי שהרוויח (ל"ת)
    תראו תמונה אמיתית 28/11/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רמי לוי לא מחובר כלל לעסקיו! חי בסרט (ל"ת)
    מאיר כהן 27/11/2014 18:08
    הגב לתגובה זו
  • ולמה אתה מחובר ? לדוכן פלאפל שאין לך ? (ל"ת)
    מחוברים 27/11/2014 22:12
    הגב לתגובה זו
  • מירי 27/11/2014 20:41
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי קודם שילמד להתיחס כראוי לעובדים
  • 5.
    משה בכר 27/11/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
    הכל מאשימים את "צוק איתן"!!!למה לא להודות שיש מיתון והציבור ממעט ליקנות כי אין כסף!!!!!אין כסף!!!! כל אחד שהמכירות ירדו לו בוכה בגלל "צוק איתן"שטויות...אין לציבור כסף!!!תקלטו שהמיתון כאן!!!
  • משה ראשל"צ 27/11/2014 23:14
    הגב לתגובה זו
    מליון מאתיים אלף חגגו השנה בחו"ל מעמד הבינים בישראל חי כמו המעמד העליון באירופה איך אמרו התורכים אירופי קונה חולצה אחת ישראל קונה עשר בפעם אחת
  • 4.
    אחד מהעם 27/11/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    אנשים מהעם מאמינים בך, רמי, והמשך עם השיווק העממי והיוזמות בתחומים אחרים. אתה מראה שאפשר להצליח ולהרויח גם בלי מחירים מופרזים טעושק הצרכנים. א ב ל - המחירים בחנויות אינם תמיד מהיותר זולים. ראה לדוגמה את החנות החדשה בפתח תקוה - זולה מאוד בירקות ובשר, אבל במחלקות אחרות המחיררים גבוהים מהסופר דיל הסמוך, שאי אפשר להגיד שהוא ממש זול. הגיע הזמן לחנות באזור הרצליה--רעננה. ממש משוועים שם לחנות כזו. למעט ינות ביתן, שהחנות ברעננה מגעילה (בטח לעומת הרצליה) - אין שום אלטרנטיבה למחירים נוחים ואיכות טובה.
  • הוא לא כזה זול ביחוד אחרי הוזלות אצל המתחרים (ל"ת)
    יונתן 27/11/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
  • בקרוב יפתח בכפר סבא (ל"ת)
    ירמוך 27/11/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבנר 27/11/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    קונה אצלו הוא צודק יש הורדת מחירים
  • 2.
    עילאי 27/11/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    המניה תטוס היום
  • 1.
    רמי לוי תרד ל 12000 (ל"ת)
    שלמה 27/11/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.