קסטרו מדווחת: הרווח הנקי צלל ב-83% ל-2.4 מיליון שקל בלבד
אחרי שחברת פוקס
תוצאות הרבעון הושפעו בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל - הרבעון השני של השנה. בנוסף, בחודשי החורף שרר בארץ מזג אוויר קייצי בצורה לא אופיינית וזה השפיע לרעה על הכנסות קסטרו ועל הרווח הגולמי.
הרווח הגולמי הסתכם ב-108 מיליון שקל, ירידה של 6.6% והרווח התפעולי הסתכם ב-0.5 מיליון שקל, צלילה חופשית של 98%. לא ברור מה החברה כולל בסעיף "הוצאות מכירה ושיווק", אך מדובר בסעיף שמכביד על החברה - הוצאות של 100 מיליון שקל.
החורף החלש אילץ את קסטרו להפחית מחירים בכדי להיפטר מהסחורה
הגידול בהוצאות המכירה והשיווק כאחוז ממחזור המכירות נובע בעיקר מגידול בשטחי מסחר המביא לגידול בהוצאות שכ"ד, אחזקת חנויות ולהוצאות שכ"ע בחנויות ומגידול בהוצאות הפרסום.
קסטרו: "הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר בשל תמחור תחרותי של המוצרים הנמכרים בחנויות, בין היתר בשל היעדרו של מזג האוויר החורפי בחודשים ינואר-פברואר 2014, אשר הביא לגידול בהנחות שניתנו וכן בשל עליית שיעור המע"מ והמכס בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. ההשפעות האמורות מותנו בשל הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".
רוטר: "יציבות במכירות על אף עיתוי חג הפסח והיעדר מזג אוויר חורפי"
רשת קסטרו מונה 130 חנויות בישראל: 67 חנויות משולבות, 23 חנויות נשים, 8 חנויות עודפים ו-8 חנויות ילדים. שתי החנויות למכירת תיקים ונעליים הוסבו לחנויות לילדים.
- 3.דוחות גרועים מראה על תחילת מיתון והאטה במשק (ל"ת)שלמה מעוז 25/05/2014 12:10הגב לתגובה זו
- 2.עידן 25/05/2014 11:45הגב לתגובה זולפשוט רגל.
- 1.תיזהרו מחברות בגדים כולל פוקס (ל"ת)גל גדות קללה !!!! 25/05/2014 10:49הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳