אור ירוק למיזוג כור-דסק"ש: רות רונן פסקה למרות התנגדות יהודה וינשטיין

השופטת פסקה היום בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה; המיזוג יחזק את חברות המטה של קונצרן אידיבי; כמה יקבלו עורכי הדין?
אבי שאולי | (5)
נושאים בכתבה דסק"ש כור

בית המשפט המחוזי בת"א נתן היום אור ירוק למיזוג חברת כור לתוך החברה האם שלה דסק"ש. השופטת רות רונן אישרה הסכם פשרה בין דסק"ש לתובעת ייצוגית כך שמצב בעלי מניות כור ישופר. עורכי הדין שייצגו את התובעת, יצחק אבירם, שחר בן מאיר ודנה שילוני יקבלו שכר טרחה של 1.5 מיליון שקל.

לפי התוכנית: דסק"ש, המחזיקה 67.3% ממניות כור, תרכוש את יתרת המניות הנמצאות בידי הציבור (19.3%) ובידי אי.די.בי פתוח (13.4%) תמורת 1.06 מיליארד שקל במזומן. כך תהפוך כור לחברה פרטית בבעלות מלאה של דסק"ש.

תנאי להשלמת העסקה הוא שכור תחלק דיבידנד גדול שלא מיתרת הרווח באישור ביהמ"ש.

בעלי המניות של כור יקבלו אופציה להישאר אם החלק של מכתשים אגן

לפי כתב התביעה, התמורה המשולמת לבעלי המניות בכור מקפחת אותם. עסקת המיזוג צפויה להגדיל משמעותית את קופת המזומנים של דסק"ש ולשפר את המצב של חברות המטה בפירמידה של אידיבי אחזקות - תחת הבעלים החדשים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

המתנגדים להסכם הפשרה היו המועצה הישראלית לצרכנות והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין. התביעה הייצוגית הוגשה בגובה של 627 מיליון שקל ולבסוף הפשרה תהיה הוספת אופציה לבעלי מניות כור לוותר על תשלום של 14.64 שקל למניה בגין אופצית מכתשים אגן.

כור נסחרת לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל ועתירה במזומנים

אידיבי פיתוח הפרטית מחזיקה ב-73.92% ממניות דיסקונט השקעות הנסחרת לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל. כור, הנסחרת לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל, מוחזקת בשיעור של 67.33% על ידי דיסקונט השקעות ו-1.16% על ידי אידיבי פיתוח.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעל מניות בדסקש 10/01/2014 00:11
    הגב לתגובה זו
    בעלי מניות כור זוללים את החברה וביהמש מאשר?!
  • 3.
    כור זאת הזדמנות ענק בקרוב יוכרז דיבידנד ענק שם למחזיקים (ל"ת)
    כלכלן 09/01/2014 23:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 09/01/2014 20:27
    הגב לתגובה זו
    השופטת לא נענתה לחוות הדעת המשונה והמנותקת מהמציאות של היועץ המשפטי לענייני חמס ופופוליזם , וגם לא לפנייתה המוזרה בלשון המעטה של המועצה להגנת הצרחנים.
  • תגובה נכונה מאד - נמאס כבר מהפופוליזים הטפשי (ל"ת)
    ל 2 10/01/2014 07:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמא של עסקאות בעלי העניין-תתביישו (ל"ת)
    מרינה 09/01/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.