מנכ"ל בטר פלייס מגיב: "תחושה של פספוס כי לא הגענו לגמר הרצוי"

כך אמר היום דן כהן לחדשות ערוץ 2. מרכז המכירות נסגר ומחלקת שירות הלקוחות לא יודעת איך לענות ללקוחות שרוצים לדעת מה יהיה עם הכסף שלהם
יואב כהן | (3)

הבוקר הגיע הדיווח הרשמי על פשיטת הרגל של בטר פלייס כאשר החברה לישראל דיווחה לבורסה כי "בטר פלייס תגיש בהקדם לבית המשפט בקשה לפירוקה". עקב כך, חוסר הודאות סביב החברה הולך וגדל ומרכז המכירות של החברה נסגר כבר היום ולא היתה בו נפש חיה.

מנכ"ל החברה, דן כהן, שהחליף בתפקיד את אוון ת''ורנלי, לאחר שהאחרון היה שלושה וחצי חודשים בתפקיד, התקשה להקל את הכישלון של החברה: "זהו יום עצוב וישנה תחושה של פספוס כי לא הגענו לגמר הרצוי" אמר המנכ"ל לחדשות ערוץ 2 והוסיף: "השאיפה היא כרגע להמשיך לתת שירות אבל בסופו של דבר הנאמן יחליט מה לעשות."

למרות שנציגי השירות עדיין עובדים, אין להם תשובות לאופן שבו כ-1,000 לקוחות החברה יפוצו עקב פשיטת הרגל. קובי ברדה, איש יחסי ציבור המחזיק ברכב החשמלי אמר ל-Bizportal: "הגעתה של בטר פלייס לפירוק זו בשורה קשה, אני עשיתי עסקת ליסינג מול אלבר שילמתי מקדמה של 17 אלף שקל ואני משלם עוד 1,700 שקל ב-36 תשלומים. אופציית הרכישה כבר לא רלבנטית עבורי וחבל כי אני מאוד מרוצה מהרכב". לשיחה המלאה.

"שמתי את מיטב כספי תוך רצון שהחזון יקרום עור וגידים אבל זה לא קרה בפועל," אמרה לקוחה לערוץ 2. אותה לקוחה שילמה מראש עבור חמש שנים שבמסגרתן היתה אמורה לקבל שירות במחיר הנחה אבל משיחה שבצעה עם שירות הלקוחות עולה כי לא ברור האם תקבל את כספה בחזרה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא הגעתם לגמר הרצוי? באימא שלך? דיייי... (ל"ת)
    ד.א. 27/05/2013 00:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בולבול 26/05/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    נשבר היום שיא עולם באנדר סטייטמנט. :)))) אם זו תחושה של פספוס מה הוא כשלון צורב ?
  • 1.
    יש לי פטנט-להתקין גנרטור פקפק על הרכב שיטעין את הסוללה (ל"ת)
    gigi101 26/05/2013 20:40
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.