ראסל אלוונגר טאוואר
צילום: יח"צ

טאואר מכוונת לאסיה: מינתה שני בכירים לחברות הבנות במזרח הרחוק

חברת השבבים מבקשת לחזק את מערך המכירות שלה ולהגדיל את עסקיה במזרח הרחוק על ידי מינוי הבכירים בדרום קוריאה ויפן
חן דרסינובר | (7)

מניית טאואר מנסה הבוקר (ב') להתאושש מהצניחה שנרשמה במניה בתקופה האחרונה, לאחר שסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של שנת 2013. היום הודיעה חברת השבבים על מינוי בכירים בחברות הבת בדרום קוריאה וביפן, זאת על מנת לחזק את מערך המכירות שלה ולהגדיל את עסקיה ואת התמיכה הטכנית ביפן ובאזור האסיה-פסיפיק.

טאואר הודיעה על מינוי קואיצ'י קוובאטה לתפקיד מנהל נציגות ומנכ"ל טאואר ביפן. במסגרת תפקידו יהיה קוואבטה אחראי על הובלת קבוצת הפיתוח העיסקי והמכירות. החברה מציינת כי לקוואבטה נסיון ניהולי של כ-30 שנה ביצירת מכירות גלובליות ואסטרטגיות שיווקיות (במיוחד בחדירה לשווקים חדשים ובהנדסה-שיווק טכניים) ובניית יחסי לקוחות איתנים. בין תפקידיו הקודמים נציין את תפקידיו כנשיא נובלוס יפן, נשיא מיושי קסאיי, מנהל נציגות וסמנכ"ל תפעול של אבנט יפן ותפקידי ניהול מגוונים נוספים.

בנוסף, טאואר מינתה את מייקל סונג לתפקיד סגן נשיא מכירות ונשיא טאואר בקוריאה. מייקל סונג הצטרף לטאואר-ג'אז בשנת 2009 כמנהל קוריאה ובין השגיו בתפקיד - הרחבת בסיס לקוחות החברה והכנסותיה בקוריאה בשיעורים משמעותיים.

מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר הגיב למינויים החדשים: "הידע הרחב של קאיצ'י והשגיו בעבר יסייעו לנו לשרת טוב יותר את לקוחותינו ביפן ולהגדיל את נתח השוק שלנו ביפן. תפקיד חדש זה מעיד על חשיבות השוק היפני ויכולת התמיכה של מתקן היצור בנישיוואקי בצרכי איזור אסיה-פסיפיק לטאואר ג'אז".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יובל 22/02/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    כמות הטוקבקים כל כך ירדה זה מראה כמה הנייר הזה כבר לא מעניין אף אחד
  • 6.
    לדעתי הסיכון גבוה מאד.המחיר ירד בחדות לאחר השתהות קצרה. (ל"ת)
    אחד שיודע 18/02/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משקיע מופסד 18/02/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    במצב בו המנייה נמצא עכשיו היא הייתה בעת המשבר הגדול בשנת 2008. אם נחשב אותה על פי הערך הקודם שלה היום ביחס לשנת 2008 היא נמצא בערך של 1.84 שקלים כאשר ז הערך הנמוך ביתר שלה היה 1.7 שקלים.אחר כך הייתה עליה של 300 אחוזים ואפילו יותר לכיוון 6 שקלים. לכן לדעתי אין סיכון גדול ברכישת מנייה זו, יחד עם זאת גם קשה לדעת אם יש יכוי גדול לפריצה. כל הנתונים קייים למעבר לרווח צריך עסקה אחת ש כמה מאוד ליונים ולא מליונים בודדים על מנת שהיא תתאושש. אני יושב במניה ו כבר 6 שנים עם שליש מהכסף שהשקעתי. מלי הוא שלא השקעתי הרבה...
  • 4.
    אחד שיודע 18/02/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    ם לא יעזרו הפעם.יש לקצץ בהוצאות מיידית כדי שיווצרו רווחים.למכור מוצרים עם שולי רווח סבירים ולא בהפסד ובתקווה שפעם המוצרים ירוויחו.לקצצץ,לווק נכון ולפתח נכון.לעת עתה נראה לי שצריך לברוח מהמניה -מהר!!!
  • 3.
    איתי 18/02/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    כל יום שיווקו את החברה והמניה הדפוקה הזו , תאמינו לי יש פה מישהו שדואג לפרסם וגם דואג למכור וזה לא כשר כלל ומסריח למרחקים , ואני מוכן להסתכן בתביעה , לא כשר אין לי ספק
  • 2.
    משקיף 18/02/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    ורווחים - למכור !!!
  • 1.
    אבי 18/02/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    אז מה שווה כניסה או לא ?
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.