"המהלך של פרטנר כנראה מסמן את סוף דרכם של שחקני ה-MVNO"

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז' מתייחס למהלך של פרטנר שהציגה אתמול חבילת הכל כלול במחיר של 88-98 ש' תחת 012 מובייל: "פיצול לשני מותגים הוא דרך נכונה להתמודד עם איבוד נתח שוק"
רקפת סלע | (14)

חברת הסלולר פרטנר יצאה אתמול במסלול סלולרי חדש תחת המותג 012 מובייל ותציע חבילות "הכל כלול" הזולות בשוק ובמודל תפעולי דומה לזה של גולן טלקום. חבילות סלולר ימכרו דרך האינטרנט במחיר של 88-98 שקלים.

"טענו בעבר כי חברות הסלולר צריכות להציע מותג דיסקאונט אם ע"י הוזלת התעריפים לשחקנים הוירטואליים ושימוש בהם ככלי מלחמה מול המתחרות החדשות ואם ע"י הקמת מותג דיסקאונט עצמאי משלהן", מתייחס היום (ד') ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז' לצעד מצד פרטנר.

"המהלך כנראה מסמן את סוף דרכם של שחקני ה-MVNO. מהלך זה צפוי להתבצע בהשקעת עלויות מינימאלית: 012 לא צריכה לשלם לפרטנר דמי אירוח על הרשת ולא צריכה להגדיל מהותית הוצאות שיווק ומאידך, החברה נותנת מענה ללקוחות רגישי המחיר מול ההצעות האחרות בשוק. יתרה מזאת, לסמייל לא צפויים חבלי לידה ובעיות ברשת/מערכות קריטיות אחרות, כמו לשתי המתחרות החדשות. במקביל פרטנר עצמה תבדל את שירותי הפרימיום מול המודל של מינימום שירות", מוסיף יעקובי.

סמנכ"ל מחקר בדש מזכיר כי סמייל נמצאת בכשליש מבתי האב, כך ש"ניתן בעתיד לשווק חבילות משולבות של נייח-נייד, מה שאין לגולן ואסור כרגע על HOT". לגבי סלקום ההתייחסות היא שהחברה יכולה לצאת במודל דומה עם 013 ופלאפון וכנראה תשיק מותג דיסקאונט משל עצמה, מאחר ואין לה כרגע יכולת לשתף פעולה עם בזק בינלאומי באופן מלא.

בשורה התחתונה מציינים בדש כי בעיצומה של מלחמת מחירים, הם רואים בפיצול לשני מותגים דרך נכונה להתמודד עם איבוד נתח שוק, תוך הקטנת הפגיעה ברווחיות החברה כולה כתוצאה ממלחמה זו.

"מקריבים את 2012-3 על מנת להחליש את המתחרים החדשים"

"ייתכן שהמהלך הזה הוא בלתי נמנע והיה מתרחש בכל מקרה במוקדם או

במאוחר, ייתכן שבטווח הארוך הוא עשוי להשתלם לפרטנר דרך הוצאת

מתחרה מהשוק אבל בינתיים הנזק הוא ברור, חריף ומיידי", כותב צחי אברהם, אנליסט התקשורת של כלל פיננסים.

אברהם מציין כי פרטנר מנסה לשבור את המתחרים החדשים: 012 מובייל מציעה ללקוחות "בית" סלולרי ותיק תמורת שקל אחד פחות. "זו מכה

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    איציק 21/06/2012 08:50
    הגב לתגובה זו
    פרשן לענייני שיווק (חילופי מותגים וכו')
  • 12.
    מ. 21/06/2012 00:09
    הגב לתגובה זו
    אני מוכן לותר על השקל הנחה שלהם. רוצים להתחרות ממש ? תנו הנחה משמעותית יותר משקל בודד.
  • 11.
    הרבנית איפרגן 20/06/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    פחות מזה. האמור לעיל מתייחס במידה שווה גם לסלקום (ימ"ש) ולפלאפון (טפו).
  • 10.
    המחיר הוא לא הפרמטר היחיד למעבר (ל"ת)
    ובזה גולן מנצח 20/06/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גולן בגלל היושר לא רק המחיר (ל"ת)
    52 20/06/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בעיקר מהמחיר 20/06/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
    לא לשכוח מי לקח סכומים מופרזים שנים ומי בא לתת מחיר הוגן. מעדיף מחיר טוב על פני מרכזי שירות מפוארים
  • 7.
    אמיר 20/06/2012 16:18
    הגב לתגובה זו
    עברנו בגלל הרגשת עושק וחליבה מתמשכת. Fool me once - shame on you Fool me twice - shame on me.
  • 6.
    אלה באמת פרפורי גסיסה של פרטנר (ל"ת)
    עע 20/06/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הוא כל הזמן מגן עליהם (ל"ת)
    שיגן על הציבור 20/06/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    KO 20/06/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
    יורה לכל הכיוונים - אנחנו לא שכחנו מי עשק אותנו כל השנים והמיתוג לא מעניין, עוברים לחדשים. לראייה המניה ממשיכה לצנוח ותרד עוד הרבה.
  • אחלה קריאה של הנתונים (ל"ת)
    משה 20/06/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יריב 20/06/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    בשום פנים ואופן אסור לך להתפתות ולהשאר בחברות הישנות מחובתך וחובת כולנו לעזוב ולעבור לגולן כי רק הוא ידאג לשמר את המחיר הנמוך אם לא גולן פרטנר סלקום ופלאפון לא היו מורידות שקל ואף היו מעלות ואם המהלך שלהם יגרום לכך שגולן יקרוס יום למחרת הקריסה של גולן כולנו נחזור לשלם 300-400 - 500 שח כל חודש תעברו לגולן ותחזקו אותו אחרת אנו נשלם את המחיר
  • 2.
    אחד העם 20/06/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    "יציאה של גולן בטווח של שנתיים משוק הסלולר עשויה לשוב 'ולהזחיל' את המחירים כלפי מעלה", יש לחזק את השחקנים החדשים אם לא רוצים לחזור לקבל חשבונות של מאות ואלפי שקלים על סלולרי בסיסי...!
  • 1.
    מהלך דומה מצד פלאפון וסלקום יחסל את המפעילים החדשים (ל"ת)
    גלעד 20/06/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.