לאור המומנטום השלילי: אלוביץ' רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל
שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל, כך דיווחה הערב חברת התקשורת לבורסה. הרכישות בוצעו באופן ישיר על ידי אלוביץ' ולא על ידי חברת האם בי קומיוניקיישנס המחזיקה ב-31% ממניות בזק. אלוביץ' רכש מיליון מניות לפי מחיר ממוצע של 5.35 שקלים שהם כ-0.04% מסך מניות בזק.
- 7.אחד חכם 11/05/2012 20:21הגב לתגובה זולא מחזיק בנייר.
- 6.אני רק שאלה 11/05/2012 12:34הגב לתגובה זומה המשמעות לגבי אינטרנט זהב?
- 5.אפחד 11/05/2012 09:31הגב לתגובה זויש מצב לעליות יפות בקרוב.
- 4.aaa 11/05/2012 09:27הגב לתגובה זואומנם 5 מש" ח הינו כסף קטן עבורך אך קח עצה מאדם פשוט מניותייך נמצאות בשוק דובי כל עליה תהיה לצורך ירידה חזקה יותר
- ערן 11/05/2012 10:20הגב לתגובה זוכל אחד שיודע מה החברה שלו או שהוא מושקע בה באמת שווה, רוכש לרוב דווקא בירידות וככל שהן מחריפות, ומוכר אח" כ בעליות. העדר המטומטם הוא זה שבורח מהבורסה בקריסה וחוזר בשיאים, כמו כל המנתחים הטכניים הטפשיים, אם השוק יעבור את השיא הרב שנתי, אולי זה יעיד על שינוי מגמה וכדאיות לפוזיצית לונג, או בזמן עליות, אם השוק ישבור את השפל הרב שנתי זה אולי יהיה סימן לשינוי מגמה. בקיצור פשוט שטויות! למי שיש הבנה, שכל, מעוף, זמן וקור רוח, אין שום בעיה להשקיעה בכל זמן ולהנות מתשואה ממוצעת סבירה עד טובה בקלות יחסית ועם מעט מאוד מאמץ (ובעיקר מעט פעולות שהן אוייב הרווח מס' 1) של כ-10-15% בממוצע, כולל שנות שפל וגאות. משקיע פשוט שאינו מבין במיוחד, כמובן שאינו רוצה לעבוד קשה מידי בלמידת המצב וכו' , רצוי שיבחר חברות טובות שלא יזנקו אבל גם לא יקרסו ופשוט ישב עליהן עשרות שנים (ואז ישיג 5-10% תשואה לרוב). משקיע נמהר, שבטוח שהוא גאון ולא מסתפק בפחות מ-20-25% תשואה, לא מסוגל לחכות למניה ולהחזיק חברות ערך/צמיחה אלא רק ספקולציות, ורוצה לראות רווח מיידי ותמידי, אין שום סיכוי. הוא תמיד יפסיד. העדר שנשמע לכל ההמלצות בתקשורת, תמיד יפסיד בכל מקרה. כך ששוק דובי זה זמן מושלם לרכישה ושוק שוורי זה זמן מושלם לדילול (אני בעד החזקה תמידית במניות, רק במקרי קיצון למכור מניות, כגון הערכה מוגזמת לחלוטין כמו במקרה של פייסבוק לדעתי שתסחר במכפיל 70-80 ואף יותר מכך...).
- 3.בר 11/05/2012 08:15הגב לתגובה זואם הוא התחיל לקנות סימן שהתחתית קרבה או שהיא כבר כאן.המנייה במומנטום שלילי .העדר מוכר כאילו היא אידיבי עם חובות עצומים בלי יכולת החזר ופה הטעות של כולם .רק לפני שבועיים התנפלו כולם על המנייה כשמשרד התקשורת הודיע שהוא מבטל את ההפרדה המבנית כשהחברה תגיע להבנות עם חברה אחרת לגביי שימוש בתשתיות.מה השתנה מאז?כלום ולכן הפאניקה במנייה לא מובנת מתי ישתנה המומנטום השלילי אף אחד לא יודע אבל לפי הנתונים היבשים גם עם ירידה של עוד 20 אחוז ברווח השנתי המנייה במחיר מצחיק וכשיתחילו באמת המוסדיים והזרים לקנות וזה לא רחוק תראו טיסה במנייה סטייל מלאנוקס טוב אולי הגזמתי בוא נגיד סטייל פריגו שנה שעברה.
- 2.גם הוא רוצה למצע הפסדים (ל"ת)אה 10/05/2012 23:04הגב לתגובה זו
- 1.רק במליון אחד (ל"ת)גם אני קניתי 10/05/2012 22:33הגב לתגובה זו
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
