לאור המומנטום השלילי: אלוביץ' רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל

עידן קייסר | (8)

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל, כך דיווחה הערב חברת התקשורת לבורסה. הרכישות בוצעו באופן ישיר על ידי אלוביץ' ולא על ידי חברת האם בי קומיוניקיישנס המחזיקה ב-31% ממניות בזק. אלוביץ' רכש מיליון מניות לפי מחיר ממוצע של 5.35 שקלים שהם כ-0.04% מסך מניות בזק.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחד חכם 11/05/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    לא מחזיק בנייר.
  • 6.
    אני רק שאלה 11/05/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    מה המשמעות לגבי אינטרנט זהב?
  • 5.
    אפחד 11/05/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    יש מצב לעליות יפות בקרוב.
  • 4.
    aaa 11/05/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    אומנם 5 מש" ח הינו כסף קטן עבורך אך קח עצה מאדם פשוט מניותייך נמצאות בשוק דובי כל עליה תהיה לצורך ירידה חזקה יותר
  • ערן 11/05/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
    כל אחד שיודע מה החברה שלו או שהוא מושקע בה באמת שווה, רוכש לרוב דווקא בירידות וככל שהן מחריפות, ומוכר אח" כ בעליות. העדר המטומטם הוא זה שבורח מהבורסה בקריסה וחוזר בשיאים, כמו כל המנתחים הטכניים הטפשיים, אם השוק יעבור את השיא הרב שנתי, אולי זה יעיד על שינוי מגמה וכדאיות לפוזיצית לונג, או בזמן עליות, אם השוק ישבור את השפל הרב שנתי זה אולי יהיה סימן לשינוי מגמה. בקיצור פשוט שטויות! למי שיש הבנה, שכל, מעוף, זמן וקור רוח, אין שום בעיה להשקיעה בכל זמן ולהנות מתשואה ממוצעת סבירה עד טובה בקלות יחסית ועם מעט מאוד מאמץ (ובעיקר מעט פעולות שהן אוייב הרווח מס' 1) של כ-10-15% בממוצע, כולל שנות שפל וגאות. משקיע פשוט שאינו מבין במיוחד, כמובן שאינו רוצה לעבוד קשה מידי בלמידת המצב וכו' , רצוי שיבחר חברות טובות שלא יזנקו אבל גם לא יקרסו ופשוט ישב עליהן עשרות שנים (ואז ישיג 5-10% תשואה לרוב). משקיע נמהר, שבטוח שהוא גאון ולא מסתפק בפחות מ-20-25% תשואה, לא מסוגל לחכות למניה ולהחזיק חברות ערך/צמיחה אלא רק ספקולציות, ורוצה לראות רווח מיידי ותמידי, אין שום סיכוי. הוא תמיד יפסיד. העדר שנשמע לכל ההמלצות בתקשורת, תמיד יפסיד בכל מקרה. כך ששוק דובי זה זמן מושלם לרכישה ושוק שוורי זה זמן מושלם לדילול (אני בעד החזקה תמידית במניות, רק במקרי קיצון למכור מניות, כגון הערכה מוגזמת לחלוטין כמו במקרה של פייסבוק לדעתי שתסחר במכפיל 70-80 ואף יותר מכך...).
  • 3.
    בר 11/05/2012 08:15
    הגב לתגובה זו
    אם הוא התחיל לקנות סימן שהתחתית קרבה או שהיא כבר כאן.המנייה במומנטום שלילי .העדר מוכר כאילו היא אידיבי עם חובות עצומים בלי יכולת החזר ופה הטעות של כולם .רק לפני שבועיים התנפלו כולם על המנייה כשמשרד התקשורת הודיע שהוא מבטל את ההפרדה המבנית כשהחברה תגיע להבנות עם חברה אחרת לגביי שימוש בתשתיות.מה השתנה מאז?כלום ולכן הפאניקה במנייה לא מובנת מתי ישתנה המומנטום השלילי אף אחד לא יודע אבל לפי הנתונים היבשים גם עם ירידה של עוד 20 אחוז ברווח השנתי המנייה במחיר מצחיק וכשיתחילו באמת המוסדיים והזרים לקנות וזה לא רחוק תראו טיסה במנייה סטייל מלאנוקס טוב אולי הגזמתי בוא נגיד סטייל פריגו שנה שעברה.
  • 2.
    גם הוא רוצה למצע הפסדים (ל"ת)
    אה 10/05/2012 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק במליון אחד (ל"ת)
    גם אני קניתי 10/05/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים