לאור המומנטום השלילי: אלוביץ' רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל
שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק רכש היום מניות בזק ב-5.35 מיליון שקל, כך דיווחה הערב חברת התקשורת לבורסה. הרכישות בוצעו באופן ישיר על ידי אלוביץ' ולא על ידי חברת האם בי קומיוניקיישנס המחזיקה ב-31% ממניות בזק. אלוביץ' רכש מיליון מניות לפי מחיר ממוצע של 5.35 שקלים שהם כ-0.04% מסך מניות בזק.
- 7.אחד חכם 11/05/2012 20:21הגב לתגובה זולא מחזיק בנייר.
- 6.אני רק שאלה 11/05/2012 12:34הגב לתגובה זומה המשמעות לגבי אינטרנט זהב?
- 5.אפחד 11/05/2012 09:31הגב לתגובה זויש מצב לעליות יפות בקרוב.
- 4.aaa 11/05/2012 09:27הגב לתגובה זואומנם 5 מש" ח הינו כסף קטן עבורך אך קח עצה מאדם פשוט מניותייך נמצאות בשוק דובי כל עליה תהיה לצורך ירידה חזקה יותר
- ערן 11/05/2012 10:20הגב לתגובה זוכל אחד שיודע מה החברה שלו או שהוא מושקע בה באמת שווה, רוכש לרוב דווקא בירידות וככל שהן מחריפות, ומוכר אח" כ בעליות. העדר המטומטם הוא זה שבורח מהבורסה בקריסה וחוזר בשיאים, כמו כל המנתחים הטכניים הטפשיים, אם השוק יעבור את השיא הרב שנתי, אולי זה יעיד על שינוי מגמה וכדאיות לפוזיצית לונג, או בזמן עליות, אם השוק ישבור את השפל הרב שנתי זה אולי יהיה סימן לשינוי מגמה. בקיצור פשוט שטויות! למי שיש הבנה, שכל, מעוף, זמן וקור רוח, אין שום בעיה להשקיעה בכל זמן ולהנות מתשואה ממוצעת סבירה עד טובה בקלות יחסית ועם מעט מאוד מאמץ (ובעיקר מעט פעולות שהן אוייב הרווח מס' 1) של כ-10-15% בממוצע, כולל שנות שפל וגאות. משקיע פשוט שאינו מבין במיוחד, כמובן שאינו רוצה לעבוד קשה מידי בלמידת המצב וכו' , רצוי שיבחר חברות טובות שלא יזנקו אבל גם לא יקרסו ופשוט ישב עליהן עשרות שנים (ואז ישיג 5-10% תשואה לרוב). משקיע נמהר, שבטוח שהוא גאון ולא מסתפק בפחות מ-20-25% תשואה, לא מסוגל לחכות למניה ולהחזיק חברות ערך/צמיחה אלא רק ספקולציות, ורוצה לראות רווח מיידי ותמידי, אין שום סיכוי. הוא תמיד יפסיד. העדר שנשמע לכל ההמלצות בתקשורת, תמיד יפסיד בכל מקרה. כך ששוק דובי זה זמן מושלם לרכישה ושוק שוורי זה זמן מושלם לדילול (אני בעד החזקה תמידית במניות, רק במקרי קיצון למכור מניות, כגון הערכה מוגזמת לחלוטין כמו במקרה של פייסבוק לדעתי שתסחר במכפיל 70-80 ואף יותר מכך...).
- 3.בר 11/05/2012 08:15הגב לתגובה זואם הוא התחיל לקנות סימן שהתחתית קרבה או שהיא כבר כאן.המנייה במומנטום שלילי .העדר מוכר כאילו היא אידיבי עם חובות עצומים בלי יכולת החזר ופה הטעות של כולם .רק לפני שבועיים התנפלו כולם על המנייה כשמשרד התקשורת הודיע שהוא מבטל את ההפרדה המבנית כשהחברה תגיע להבנות עם חברה אחרת לגביי שימוש בתשתיות.מה השתנה מאז?כלום ולכן הפאניקה במנייה לא מובנת מתי ישתנה המומנטום השלילי אף אחד לא יודע אבל לפי הנתונים היבשים גם עם ירידה של עוד 20 אחוז ברווח השנתי המנייה במחיר מצחיק וכשיתחילו באמת המוסדיים והזרים לקנות וזה לא רחוק תראו טיסה במנייה סטייל מלאנוקס טוב אולי הגזמתי בוא נגיד סטייל פריגו שנה שעברה.
- 2.גם הוא רוצה למצע הפסדים (ל"ת)אה 10/05/2012 23:04הגב לתגובה זו
- 1.רק במליון אחד (ל"ת)גם אני קניתי 10/05/2012 22:33הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
