רוטשטיין: 101 יח"ד נמכרו ברבעון הרביעי
חברת הנדל"ן מכרה במהלך הרבעון החולף 101 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-304 מיליון שקל; המחיר הממוצע לדירה עמד על כ-2.9 מיליון שקל
רוטשטיין 0.7% פרסמה את היקף מכירות החברה לרבעון הרביעי של השנה. חברת הנדל"ן מכרה 101 יח"ד בהיקף כספי כולל של כ-304 מיליון שקל. בשנת 2024 מכרה החברה 236 יח"ד בהיקף כספי של כ-689 מיליון שקל בתוספת מע"מ, לעומת 133 יח"ד בהיקף כספי של כ-331 מיליון שקל בתוספת מע"מ בשנת 2023.
לרוטשטיין צבר פרויקטים של כ-29 אלף יח"ד בשלבים שונים כאשר חלק החברה הוא כ-14 אלף יח"ד, מתוכם כ-22.5 אלף בהתחדשות עירונית כ-126 פרויקטים, מתוכם 30 בהקמה\שיווק. המחיר הממוצע לדירה עומד על 2.9 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה עומד על כ-600 מיליון שקל, סך הנכסים נאמד בכ-2.3 מיליארד שקל. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 עמדו על 505 מיליון שקל.
אבישי בן- חיים, מכ"ל רוטשטיין נדל"ן: "אנחנו מעדכנים היום על גידול
משמעותי בהיקפי המכירות, וחווים ביקושים בהיקפים גבוהים ביותר ביחס לשנים האחרונות. להערכתנו, גם בשנים הקרובות נראה המשך של אותה מגמה. בשנים האחרונות נקטנו בפעולות להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות, בעיקר באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית, ותוצאות 2024 ובעיקר
אלו של הרבעון הרביעי של השנה, הם הפירות הראשונים כתוצאה מפעולות אלו. במהלך השנתיים הקרובות צפוי הגדלה של המלאי הזמין למכירה כשאנחנו מתכננים לצאת לשיווק של כ-2,500 יחידות דיור נוספות מתוך כ-26 אלף יחידות דיור הנמצאות היום בשלבים שונים של קידום".
- רוטשטיין: הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-122 מ׳ שקל; מכרה 291 דירות מתחילת השנה
- התחדשות ברמת גן: תכנית אבא הלל של רוטשטיין מקבלת תוקף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחדשות עירונית היא מנוע צמיחה מרכזי בחברה
תחום ההתחדשות העירונית צבר תאוצה בשנים האחרונות. התחום הפך למנוע צמיחה עיקרי עבור רוטשטיין כאשר היא פועלת בתחום ב-2 זרועות מרכזיות. החברה הבת "אנשי העיר" שפועלת רק באיזורים מסוימים במרכז (ת"א, בת ים, גבעתיים והרצליה), ובאמצעות זרוע ההתחדשות ברוטשטיין שפועלת בערים רבות ברחבי הארץ.
בראיון שערכנו לאחרונה עם איתי סמדר מנכ"ל זרוע ההתחדשות העירונית ברוטשטיין, ציין סמדר כי: "תחום ההתחדשות רק יתחזק בעתיד".
מה משך זמן הבנייה בפרויקטים השונים?
"משך הבנייה משתנה: פרויקט תמ"א 38 אורך כשנתיים, בעוד פרויקט פינוי-בינוי נמשך בממוצע כארבע שנים. כמובן שזה תלוי במורכבות הפרויקט ובהיקפו".
מה אחוז הרווחיות הגולמית בפרויקטים בהתחדשות העירונית?
"ברוב הפרויקטים הרווח הגולמי הממוצע עומד על 15%-16%. עם זאת, הרווחיות משתנה מפרויקט לפרויקט בהתאם למאפיינים הספציפיים שלו".
איך אתם מאזנים בין רווחיות הפרויקטים לצורכי הדיירים בהתחדשות עירונית?
"האיזון נוצר כבר בשלב הראשוני. כאשר אנחנו בודקים פרויקט, אנחנו בוחנים מה ניתן להציע לדיירים בהתאם לנתוני התב"ע והאזור. באזורים בהם אין ודאות תכנונית, קשה יותר להיות גמישים, אבל אנחנו תמיד שואפים ליצור ערך גם לדיירים וגם לפרויקט. יש הרבה משתנים שמשפיעים, כמו השפעות המלחמה, עלויות הבנייה והריבית הגבוהה".
מה הפערים בדרישות הדיירים בין אזורים שונים?
"היום הדיירים מכירים את התחום הרבה יותר טוב מאשר לפני עשור, והאופי של הדרישות השתנה בהתאם. בתל אביב הדיירים נוטים להיות ממוקדים עסקית ומהירי החלטה, בעוד שבירושלים הם זהירים יותר, מה שמאריך את תהליך החתימות. אנחנו מתאימים את עצמנו לאופי של כל אזור ולדרישות הדיירים בכל עיר".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
תחום ההתחדשות העירונית במבט לעתיד
"תחום ההתחדשות עובר שינויי עומק. מצד אחד, ראינו עצירה במכירות בגלל המלחמה, יחד עם עליות משמעותיות בעלויות הבנייה וריבית גבוהה שמשפיעה על הביקוש. כל אלה מקשים על הכדאיות הכלכלית. מצד שני, הצורך בדיור במדינה הוא לטווח ארוך, והמחירים ממשיכים להישאר יציבים ואף לעלות. תחום ההתחדשות רק יתחזק בעתיד, שכן מדובר בפתרון שמהווה יזמות עם עלויות נמוכות יחסית".
מניית החברה עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-108% לשווי שוק של 1.12 מיליארד שקל.


"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
