קניית רכב חשמלי או רכב חשמלי בליסינג: מה עדיף?
צילום: Shutterstock
יוני אביב
אם נבקש מהיסטוריונים של עולם הרכב לספר לנו על אבני הדרך המשמעותיות ביותר של התעשייה, רוב הסיכויים שהם יתחילו דווקא ממה שקרה רק לפני שנים מעטות: הפריצה העולמית של הרכב החשמלי. קשה להפריז בחשיבות המהפכה החשמלית הנוכחית, עם מאות דגמים חדשים שנפלטים מפסי הייצור בכל שנה, וזה עוד לפני שנגענו בהשפעה של הרכב החשמלי על התעשיות שמסביבו. למשל, עולם הביטוח לרכב שהזדרז להתאים את עצמו לרכבים בטכנולוגיה החדישה, ולאחרונה גם עולם הליסינג שמסרב להישאר מאחור. עם ריבוי אפשרויות הרכישה של רכב חשמלי בימינו, ננסה בכתבה הבאה להשיב על שאלה שאולי תעסיק רוכשים פוטנציאליים והיא - האם עדיף לקנות רכב חשמלי או ללכת על האופציה של רכב חשמלי בליסינג?
רגע, יש בכלל ליסינג לרכב חשמלי?בהחלט כן. אבל בתור התחלה יש לומר שהאפשרות לקבל רכב חשמלי לגמרי בליסינג מהווה הסתעפות מבורכת מאוד עבור שוק הרכב בכלל, ועבור הנהגים בפרט. הסיבה העיקרית לכך שהיא שהטכנולוגיה שבבסיס הרכב חשמלי עדיין לא מוכרת לכל האוחזים בהגה, וגם אנשים שבמשך עשרות שנים החזיקו מעצמם "מבינים במכוניות", מגלים לראשונה המון פרטים חדשים ומסקרנים.
אם עד לפני כמה שנים הדילמה הרלוונטית היחידה בזמן רכישת מכונית היתה מנוע רגיל, או היברידי (או היברידי-נטען), ומראש היצע הדגמים היה די מצומצם, הרי שהאופציה החשמלית טרפה את כל הקלפים.
- נהג בלי ביטוח - וזוכה בתביעה שבה הואשם בתאונה
- שני נהגים טענו שנסעו בירוק - מי מהם צודק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגדול, ליסינג של רכב חשמלי עובד לפי המנגנון המוכר של ליסינג פרטי רגיל. במקום לשלם את מחיר המחירון של הרכב החשמלי החדש, הלקוח בעצם חוכר אותו לתקופה של מספר שנים. הוא משלם סכום מופחת כמקדמה (או מוותר על המקדמה בכלל), מתחייב לתשלום חודשי קבוע למשך תקופת הליסינג ובסיומה מתבקש להחליט בין כמה אפשרויות: קבלת בעלות מלאה על הרכב באמצעות תשלום יתרת הערך שלו, שהרי בעסקת ליסינג הרכב בעצם עדיין בבעלותה של החברה.
אפשרות שניה היא ביצוע עסקה חדשה מול חברת הליסינג שתאפשר לו להחזיר את הרכב הנוכחי ולהתקדם לאחד חדש (תוך התאמת התשלומים, כמובן) והאפשרות השלישית היא סיום הליסינג בתום התקופה והחזרת הרכב.
ליסינג לעומת קניית רכב חשמלי – יתרונות וחסרונותמודל הליסינג טומן בחובו כמה יתרונות הקוסמים בכל שנה להמוני ישראלים ושהופכים לרלוונטיים במיוחד במקרה של רכב חשמלי. ראשית, עסקת ליסינג של רכב חשמלי מאפשרת למי שמתקשה לשלם מראש סכום של 140-150 אלף שקלים לרכב משפחתי חדש, ליהנות בכל זאת מרכב כזה.
בנוסף, אין צורך "להתעסק" עם שוק הרכבים החשמליים המשומשים על מנת למכור את הרכב כעבור מספר שנים. זאת לאור העובדה שרוב החשמליות על כבישי ישראל בקושי חגגו יומולדת שנתיים או שלוש והשוק עצמו די בחיתוליו. ביסוס ערך הרכב החשמלי שלכם במעמד המכירה עשוי להיות מאתגר בשל כך. בעסקת ליסינג אפשר פשוט להחזיר את הרכב לחברה ולהתקדם לעסקה חדשה.
מצד שני, גם למודל הרגיל של קניית רכב חשמלי וקבלת בעלות מלאה עליו במעמד הרכישה, יש יתרונות משמעותיים. ראשית, רכישה רגילה של רכב חשמלי חדש פוטרת את הרוכש מסעיף הגבלת הקילומטראז' שקיימת בעסקאות ליסינג, וכאן כבר מדובר בנקודה חשובה. האפשרות לנסוע מרחקים עצומים ברכב שלא פועל על דלק יקר, היא אחת הסיבות העיקריות שנהגים רבים כל כך עוברים לרכב חשמלי בכל שנה. ויש גם את האפשרות לבצע התאמה אישית לרכב ביתר קלות כאשר הוא בבעלותך המלאה, או למכור אותו בכל זמן שיתחשק לך, מבלי להידרש לסיום תקופת החכירה.
אז מה עדיף?ישנם, אם כן, יתרונות וגם חסרונות לכל אחת מהאופציות ולכן, כדי להשיב על השאלה הזאת, כל אחד צריך לשקלל את החשיבות שהוא מייחס לכל יתרון או חסרון. יש מי שעבורו האפשרות לקבל פטור מכניסה לשוק הרכבים מיד שניה שווה הכול, ועבור אחר, הידיעה שרכבו הפרטי בעצם נמצא בבעלות של חברה מסחרית, תהיה קשה מדי לעיכול. יש כאלו שהגבלת ק"מ לא רלוונטית עבור הרגלי הנסיעה שלהם, ויש כאלו שפריסת התשלומים על הרכב למשך כמה שנים היא הדרך היחידה עבורם לקבל רכב "מהניילונים".
כך או כך, בעסקת ליסינג או בעסקה רגילה, ברור שאי אפשר יותר להתעלם מהאופציה החשמלית, וממילא תוך כמה שנים מנועי הבנזין הרגילים ירגישו כמו חיה נכחדת כמעט. כשמבינים את זה, מכאן נשאר רק להחליט איך אתם רוצים לשלם על החשמלית הבאה כשתתיישבו מאחורי ההגה שלה.

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.