5 טיפים ליצירת סרטון תדמית שאי אפשר לפספס
באדיבות סטודיו אנקה – ANKA
סרטון התדמית שלכם ממש לא לבד. כיום, יותר ויותר מותגים נעשים מודעים לכוחו הרב של הוידאו כאמצעי שיווקי, ומשקיעים זמן ומשאבים ביצירת סרטוני וידאו ואנימציה שיווקיים ברמה גבוהה. לכן, כאשר אתם מפרסמים את הסרטון שלכם ברשתות החברתיות, ביוטיוב או בפלטפורמות אחרות, הוא עלול בקלות להיבלע בתוך היצע התוכן האינסופי ולהחמיץ לגמרי את המטרה שלו. אבל זה לא חייב להיות כך: אם תפיקו אותו במחשבה תחילה ומתוך הבנה עמוקה של המדיום, תגדילו משמעותית את הסיכוי של הסרטון שלכם להתבלט על פני שלל הסרטונים, התמונות והטקסטים המתחרים ולכבוש את תשומת לבו של הקהל שלכם.
בכתבה הזו, אספנו את חמשת הטיפים החשובים ביותר להפקת סרטון תדמית שבולט בשטח:
1. צרו סרטון תדמית שמדבר לקהל שלכם
אמת היא שהגדרה מדויקת של קהל היעד נמצאת למעשה בבסיסו של כל תוצר שיווקי. אבל איך זה בא לידי ביטוי בהפקה של סרטון תדמית?
ברגע שאתם מכירים היטב את הקהל שלכם ויודעים עליו הכל - החל מנתונים דמוגרפיים בסיסיים, דרך תחומי עניין ועד לבעיות הספציפיות שיש לו והמוצר או השירות שלכם יכול לפתור, יש ביכולתכם להתחיל לפתח תוכן שמותאם בכל המובנים לקהל זה.
סרטון וידאו הוא מוצר מורכב, המשלב בין תמונה, קול, טקסט ותנועה. מתוך היכרות עמוקה עם קהל היעד שלכם, תוכלו לבצע את הבחירות הנכונות בכל אחד מהתחומים הללו, למשל הטון והמישלב של התסריט, אפיון הדמויות, הסגנון העיצובי של הסרטון, פלטת הצבעים, ליהוק הקריין, בחירת המוסיקה ועוד ועוד. לפני שתתחילו בתהליך ההפקה, צרו לעצמכם פרסונה שיווקית ברורה ומפורטת ושמרו אותה לנגד עיניכם לאורך כל הדרך. אחרי הכל, תוכן שמותאם במדויק ללקוח מסוים ונוגע בצורך או בכאב שלו בצורה מדויקת בהכרח יבלוט לעיניו הרבה יותר מאשר תכנים אחרים.
2. ספרו סיפור שמעורר רגש
"סטוריטלינג" היא באזוורד חמה בימים אלה, ולא בכדי: בעידן בו צרכנים מכירים היטב את המסרים השיווקיים המסורתיים ושבעים מהם עד להתפקע, מותגים רבים פונים לעבר תכנים שיווקיים מורכבים ומעמיקים יותר, שעושים שימוש בכוחו הרב של הסיפור כדי לכבוש את תשומת הלב, לפנות לרגש וליצור אמון בקרב הקוראים/שומעים/צופים כדי להביא אותם לרכישה.
- לא משחק ילדים: רשת הצעצועים נגד בעל החנות
- מתנות ממותגות לעסקים – כך תחזקו קשרים חשובים ותגבירו ביעילות מודעות למותג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל תחששו מהסיפור – גם אם אתם משווקים בתוך תעשיה מסורתית, גם אם הלקוחות שלכם הם אנשים שמרנים, לסיפור טוב שבנוי היטב ומותאם למאפייניו של קהל היעד (ר' טיפ מספר 1) ישנו כוח למוסס מגננות ולגרום לאנשים להקשיב ולרצות לדעת עוד. שימו את עצמכם לרגע בנעליהם של הלקוחות שלכם: האם הייתם רוצים להקשיב להסבר יבש (גם אם מקיף) אודות היתרונות של מוצר מסוים, או שאולי הייתם מעדיפים להבין את היתרונות האלה מתוך סיפור מעניין, מצחיק ו/או נוגע ללב? איזה מהתכנים האלה היה בולט בעיניכם ומושך אתכם יותר לבוא ולצפות בו?
3. הציבו את הלקוח במרכז הסיפור
אמת, סרטון התדמית שלכם נועד לספר ללקוחות פוטנציאליים על המוצר או השירות שלכם ועל היתרונות שלו, להציג את ערכי המותג שלכם ובסופו של דבר לשכנע אותם שכדאי להם לעשות אתכם עסקים. עם זאת, חשוב לזכור שהדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור שלכם היא מבעד לעיניו של הלקוח עצמו: כך, אתם לא רק גורמים לו לחוש הזדהות, אלא גם מעבירים לו את המסר שאתם מבינים היטב אותו ואת הצרכים שלו, ובכך רוכשים את אמונו.
אז איך שמים את הלקוח במרכז סרטון התדמית שלכם? בכל שלב של הדרך, חשבו על הסרטון שלכם מנקודת מבטו של הלקוח. כותבים תסריט? וודאו שהוא מדבר על הבעיות והצרכים של הלקוח שלכם ורק אז על הדרך שבה המוצר או השירות שלכם נותן מענה לצרכים אלה. מעצבים דמויות לסרטון אנימציה? בחרו בדמויות שמייצגות את הפרסונה השיווקית שפיתחתם בצורה מחמיאה ומעוררת הזדהות. ברגע שתקבלו את ההחלטה שהלקוח הוא הכוכב האמיתי של הסרט, הדרך לגרום לכך לקרות תהיה קלה וברורה הרבה יותר.
4. השתמשו בתבונה בשפת המותג שלכם
לרוב, סרטון תדמית הוא חלק ממערך שיווקי שלם של מותג, וככזה הוא צריך ליישר קו עם השפה העיצובית שלו. גם אם הלקוחות שלכם לא מודעים לכך, אלמנטים עיצוביים כמו צבעים, צורות וסוגי קו מסויימים בולטים לעין וחודרים לתודעה כקשורים למותג מסוים. כך, לדוגמה, כולנו יכולים לזהות מתוך שינה את השילוב האדום-לבן והפונט המסתלסל של קוקה קולה או את הקשתות הצהובות של מקדונלדס.
בין אם אתם יוצרים סרטון אנימציה או וידאו, וודאו כי שפת המותג שלכם באה לידי ביטוי באופן ברור ובולט. אם אתם ותיקים בשטח, הלקוחות שלכם ידעו לזהות שמדובר בסרטון שלכם רק לפי הצבעים והעיצוב האופייני. ואם אתם חדשים בשוק, זה בדיוק הזמן להתחיל ולהשאיר את החותם שלכם.
5. ברשתות החברתיות – חשבו על המובייל
אין פלטפורמה בה הצורך להתבלט על פני תכנים מתחרים הוא חיוני כמו ברשתות החברתיות. הפיד העמוס לעייפה בתכנים גורם לאנשים לגלול הלאה במהירות, מה שמשאיר לנו שניות ספורות למשוך את תשומת לבם של המשתמשים ולגרום להם להמשיך לצפות בסרטון שלנו.
כשאתם חושבים כיצד לגרום לסרטון התדמית שלכם להתבלט ברשתות החברתיות, זכרו קודם כל כי הרוב המכריע של המשתמשים כיום גולש בפלטפורמות אלה דרך מכשירים ניידים, בעיקר טלפונים חכמים. יש לכך מספר השלכות חשובות, אך אם נתמקד בצורך להתבלט הרי שהדרך לעשות זאת היא למשוך את עיני הצופה לתוכן שלנו באמצעות שילוב של אלמנטים ויזואליים בולטים כמו צבעים עזים וצורות גדולות, יחד עם תוכן מבדר/מפתיע/מעורר רגש עז (לא בהכרח חיובי) שמעורר סקרנות ורצון להישאר ולצפות בסרטון.
לסיכום, סרטון התדמית שלכם נמצא כיום בתחרות עזה מול סרטונים שיווקיים אחרים וכמובן מול סוגים אחרים של תוכן. כדי לבלוט ולהיראות, עלינו לצאת מנקודת המבט שלנו ולהתבונן במותג שלנו מבעד לעיניהם של הלקוחות שלנו. איזה סוג תוכן מעניין אותם לראות? מהו הכאב שהם מנסים למצוא לו מענה? מה מעניין, מרגש ומסקרן אותם – ואיך אנחנו יכולים להעניק להם את זה תוך כדי שאנחנו מספרים להם על המוצר/השירות שלנו? זו הדרך להצליח להגיע אל קהל היעד שלנו גם מבעד לסבך התכנים שנמצא שם בחוץ.
*** סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית מציג פורטפוליו של סרטונים מקוריים בוידאו ואנימציה ומלווה עסקים משלב הרעיון ועד לטאצ'ים האחרונים. הסטודיו יוצר סרטי תדמית מקוריים ומלוטשים, שמעבירים את המסר בצורה הכי מדויקת למותג.
מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400
מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל
הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר. מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות. מערכת דלתות הזזה מינימליסטיות עם פרופילים דקים, אביזרים נסתרים, מסילות שקועות. צילום: קלילFINE 7400 מציעה שילוב ייחודי של עיצוב מינימליסטי ושימוש בזכוכית כמעט בלתי מוגבלת, תוך כדי שמירה על מחיר משתלם. בזכות פרופיל אלומיניום דק ומתקדם, המערכת מאפשרת ליצור פתחים גדולים עם שטח זכוכית מרבי, וחיבור רצפה תקרה, מה שמכניס כמות אור מרשימה לחלל ומחזק את הקשר בין פנים וחוץ הבית. עם פרופיל אלומיניום מינימליסטי דק במיוחד, המראה המושלם של מערכות מינימל עם "99% זכוכית" הופך לאפשרות ממשית בכל פרויקט וחלום בר השגה.עלות מול תועלת: מערכות ה-FINE של קליל
אחד ההיבטים המרכזיים בבחירת מערכות דלתות הזזה מינימל הוא כמובן העלות. כשמדובר במערכות מינימליסטיות ברמה הגבוהה ביותר, נהוג להעריך את העלויות לפי מטר מרובע. מערכות אירופאיות מובילות עשויות להגיע לעלויות של כ-5,000 ש"ח למטר מרובע, בעוד מערכות בינוניות מיובאות עולות סביב 4,000 ש"ח למטר מרובע. לעומתן, מערכות ה-FINE של קליל מציעות פתרון איכותי עם עלות נמוכה בכ-25%-30%, וזאת מבלי לוותר על המראה המינימליסטי המוקפד והיוקרתי והפונקציונליות הגבוהה ומבלי להסתבך עם אופרציות בנייה והתקנה מורכבות. מערכת דלתות ההזזה FINE 7400 היא ביטוי מושלם למפגש בין עיצוב מתקדם ונגישות כלכלית. היא מאפשרת לכל מי שחפץ להכניס את המינימליזם אל ביתו לעשות זאת בצורה חכמה ומודרנית, עם דגש על איכות בלתי מתפשרת. מערכת FINE 7400 של קליל מגדירה מחדש את שוק החלונות המינימליסטיים ומשנה את כללי המשחק. בזכות מערכות דלתות אלומיניום מתקדמות עם שילוב של מראה מינימליסטי ועד 99% זכוכית במפתח ועלות נוחה בהרבה ממה שהיה נהוג עד היום, היא מאפשרת להגשים את חלום מערכות מינימל אצלכם בבית.
מה עדיף עבור קהילת העסקים ויזה לארצות הברית או פטור ממנה (ESTA)?
מה ההבדל בין שתי האפשרויות, מה היתרונות והחסרונות של כל אחת, וכיצד תבחרו את האלטרנטיבה שהכי מתאימה לכם
בעשורים האחרונים נסיעות עסקים לארצות הברית הפכו לדבר נפוץ מאוד בקרב ישראלים ובמיוחד אצל אנשי עסקים ישראלים. כל בעל עסק יזם מנהל בכיר או עובד חברה עם שותפים מעבר לים מכיר היטב את החשיבות שבכניסה נוחה לארה"ב אם לפגישות עם שותפים, השתלמויות, ירידים, משאים ומתנים או סגירות עסקאות. על אף נבואות במהלך השנתיים של מגיפת הקורונה, פגישות וירטואליות בזום לא באמת החליפו את הצורך של אנשי עסקים להגיע פיזית לארה"ב. לכן, אחת השאלות הבסיסיות ששואל עצמו איש עסקים שמתכוון לטוס לארה"ב היא מה עדיף עבורו ויזת עסקים או אישור ESTA החדשני.
ההבדל הראשון והמשמעותי מתגלה כבר בתהליך הבקשה. בקשת ויזת עסקים לארצות הברית מסוג B1 (או B1/B2 תיירות + עסקים) מחייבת מילוי טפסים רבים, העלאת מסמכים, תשלום אגרה לא מבוטלת וקביעת ראיון פרונטלי בשגרירות. עבור אנשי עסקים סדר היום שלהם צפוף ודינמי ומרבית העסקאות והנסיעות נולדות לעיתים מהיום למחר. עצם ההמתנה של חודשים, ואף לעיתים תורים נמשכים חצי שנה היא מטרד משמעותי מאוד. בנוסף, ריבוי הבירוקרטיה אינו נגמר רק בזמן ההמתנה: יש צורך בהכנת מסמכים רבים, הוכחות לגבי מטרת הנסיעה הקשר בין המבקש לישראל והבטחה כי יחזור למדינת המוצא. אלו דרישות שאינן פשוטות עבור רבים, במיוחד כשמדובר בנסיעות עסקים תכופות.
עם זאת היתרון הבולט של ויזת עסקים רגילה טמון בגמישות שהיא מעניקה. אפשרות לשהות עד חצי שנה בכל ביקור היא יתרון משמעותי למי שמחפש לשלב פגישות ממושכות יותר או עבודה עם לקוחות לאורך זמן. הוויזה לרוב ניתנת לתקופה של עשר שנים עם אפשרות לכניסות מרובות ארוכות טווח מה שמספק ביטחון רב ואפשרות לתכנון לאורך זמן. פעמים רבות אנשי עסקים עם ויזה כזו יכולים להאריך את שהותם במקרה הצורך ואף לשנות את מטרת השהות שלהם בארה"ב בהתאמה לצרכים משתנים, כמו לימודים קצרים או עבודה זמנית.
לצד זה אישור ESTA מציע מודל שונה לגמרי שמתאים במיוחד לאנשים הזקוקים לגמישות תנועה מהירה ללא כל ביורוקרטיה מיותרת. ההגשה מתבצעת כוללת באופן דיגיטלי מלא, ללא צורך בראיונות או בהמתנה ארוכה. ההליך אורך דקות ספורות העלות נמוכה ביותר ביחס לויזה הרגילה והתשובה מתקבלת לרוב בתוך יום או יומיים בלבד. עבור מי שיש לו נסיעות עסקים ספונטניות או קצרות טווח זה יתרון עצום המאפשר לתכנן נסיעות במהירות וללא חשש מעיכובים.
- שירות חדש בויזה.נט: ETA-IL אישור נסיעה אלקטרוני לישראל
- המדריך המלא להוצאת פטור מויזה לארה״ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרון משמעותי נוסף של ESTA הוא שניתן לבצע מספר רב של כניסות לארה"ב במהלך שתי שנים כשהאישור בתוקף. זאת לעומת ויזה רגילה שמחזיקה תוקף של עד עשר שנים אך נדרשת לחדש בערך פעם בעשור. מי שטס לעיתים קרובות לכנסים ופגישות שמוגבלות מספר שבועות בודדים, מוצא ב-ESTA פתרון פשוט ונוח. העלויות הנמוכות והיעדר צורך בניירת מסובכת הופכים את הבחירה לאטרקטיבית במיוחד.