פיגוע ראש העין
צילום: צילום מסך

המשטרה תדרכה אתמול כתבים על הפיגוע - והיום ביקשה צו איסור פרסום על עצם החקירה

אחרי שהעבירה לתקשורת את פרטי המחבלת והאירוע, ולאחר פרסום סרטון מהאירוע, היום כבר ביקשה המשטרה מביהמ"ש צו איסור פרסום גורף. הכתבים זעמו, הצו צומצם
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה פיגוע רוני אלשיך

נראה שהמשטרה ממשיכה לאמץ יותר ויותר את דרכי עבודת השב"כ, מקום עבודתו הקודם של המפכ"ל רוני אלשיך, ולנסות ולמנוע פרסום פרטים מאירועים וחקירות. התקשורת מצידה מתקוממת על כך, ומבקרת את אלשיך ואת סוללת דוברי המשטרה.

 

האירוע האחרון שעומד על הפרק הוא הפיגוע אתמול (יום א') בראש העין. באירוע דקרה מחבלת בדואית בת 23 בעלת אזרחות ישראלית, אישה ישראלית בת 30, ונוטרלה על ידי אזרחים באמצעות כיסאות. האירוע צולם על ידי עוברי אורח, והסרטונים שודרו בכל כלי התקשורת האפשריים וברשתות החברתיות.

 

אתמול תודרכו כתבי המשטרה השונים לגבי פרטי האירוע והמחבלת. רוב פרטיה פורסמו בכלי התקשורת, כולל עיר מגוריה, אבל ללא שמה, וזאת בשל החוק האוסר פרסום שם עצור עד להבאתו לדיון בהארכת מעצרו.

 

 

היום הופתעו הכתבים לקבל סמוך לשעה 11:00 בבוקר הודעה מדוברות המשטרה על צו איסור פרסום גורף על האירוע אתמול, החקירה ועצם קיום החקירה. ההחלטה הזו התקבלה בבית משפט השלום בפתח תקוה, לבקשתה של המשטרה. בדיון סיפרו נציגי המשטרה והשב"כ על הסיבה שהובילה לבקשה זו, וטענו כי צורכי החקירה מחייבים הוצאת צו איסור פרסום.

אסור לפרסם... הכל

בעקבות תרעומת של הכתבים, שפנו למערך הדוברים של המשטרה, שונה כעבור שעה הצו לצו מצומצם בו איסור לפרסם את פרטי החקירה ופרטים העלולים לזהות את החשודה.

 

כתב משטרה שדיבר עם אייס, אמר כי "המשטרה סיפקה את הפרטים של המחבלת, כולנו דיברנו עם המשפחה שלה, הראו אותה בסרטונים. מה יש לאסור פרסום עליה?". כתב אחר אמר: "זו נהייתה מדיניות של המשטרה לנהל חקירות במחשכים. הם סגרו את הדיון בבית המשפט כאשר אמרו לנו שהדיון סגור, ולכן הכתבים לא הגיעו".

 

גורמים במשטרה אמרו כי הצו הראשון הוצא עם טעות, ולכן תוקן בהמשך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״