פרסום ראשון

תקלה במהלך הקרנה למבקרי קולנוע: צפו בגרסה הלא נכונה של Straight Outta Compton

מבקרים הוזמנו לצפות ביום ו' בסרט, אלא שאז התברר כי מדובר בעותק לא נכון. אחד המבקרים לחבריו: "ראוי לא להתייחס לגרסה זו". ביום ב' כבר תתקיים הקרנה חוזרת

אלכסנדר כץ |

הסרט האמריקאי המדובר Straight Outta Compton מיועד לעלות לאקרנים בישראל ביום חמישי הקרוב, אולם הקרנה מוקדמת למבקרי הקולנוע ביום שישי האחרון הסתיימה בפאדיחה אחת גדולה.

 

לאייס נודע כי חברת ההפצה הישראלית שרכשה את הזכויות לסרט, גלובוס גרופ, הקרינה לעיתונאים את הגרסה הלא נכונה של הסרט, שגם הייתה ארוכה בלפחות 20 דקות מהגרסה הסופית, וגם כללה קטעים רבים שלא מופיעים בסרט האמיתי, מה שאף משנה מהותית את עלילת הסרט.

 

הסרט Straight Outta Compton של יוניברסל שיצא לאקרנים בארה"ב לפני פחות משבועיים, ונכנס לרשימת שוברי הקופות, עוסק בהרכב ההיפ-הופ המצליח N.W.A שפרץ באמצע שנות ה-80 משכונת קומפטון בלוס אנג'לס. ההרכב כלל בין היתר את הראפר ד"ר דרה, והסרט נושא את שם האלבום של הלהקה, שיצא בזמנו נגד תופעת הגזענות כלפי שחורים.

 

לפני כשבוע פורסם באתר NRG כי חברות ההפצה הישראלית אינן ממהרות להפיץ "סרטים שחורים" שזוכים בארה"ב להצלחה קופתית נאה, כך שההחלטה בסופו של דבר להפיצו בארץ היא יוצאת דופן.

 

ההחלטה להפיץ את הסרט התקבלה רק בתחילת השבוע שעבר, ומבקרי הקולנוע זומנו להקרנה בתל אביב ביום שישי בצהריים. ואולם, הסרט שהוקרן בסופו של דבר הייתה העותק הלא ערוך של Straight Outta Compton, גרסה הארוכה מזו שמוקרנת כעת בארה"ב, שכללה הטבעת לוגו על קטעי ארכיון של Getty Images ושאטרסטוק. לאחר שכבר הסתיימה ההקרנה, הוחלט על הקרנה חוזרת שתתקיים ביום שני הקרוב.

 

אחד המבקרים כתב במייל לקולגות שהגיע לידי אייס, כי "אחרי ההקרנה התמוהה של קומפטון ביום שישי, עשיתי קצת עבודת הצלבה ובסוף גם הגעתי לעותק רשמי של הסרט". לדבריו, "בין מה שראינו לבין הסרט הסופי יש הבדלים מאד מאד משמעותיים... במהלכים עלילתיים, מוזיקליים וכמובן, שהגרסה שאנחנו ראינו ארוכה בכ-20 דקות מהגרסה הסופית".

 

ההבדלים בין הגרסאות נוגעות למשל לכך שבסרט יש "הרבה פחות עירום והחפצה של נשים; בחלקו האחרון של הסרט הדמות של ד"ר דרה מוצגת באור אחר לחלוטין (מרדף המשטרה? קודם כל, קצר יותר בהרבה, וגם מגיע בעקבות נסיבות אחרות לחלוטין שהופכות את דרה לקורבן ולא לנהג שיכור), סיקוונס האיידס קצר בהרבה ואין בו את המוזיקה מ'הדרך לפרדישן'... יש סצנה שלמה עם טופאק ו'קליפורניה לאב' והסיום של הסרט ערוך אחרת לגמרי, ויש סיקוונס כתוביות סיום שהוא רגעי ארכיון שמראים גם רגעים שראינו בסרט כפי שהם קרו באמת".

 

אותו מבקר פנה לחבריו וכתב כי לדעתו "לא יהיה ראוי מצדנו להתייחס מול קוראינו וצופינו אל הגרסה הזו". מן הסתם שביומיים הקרובים לא יפורסמו ביקורות על הסרט, ואלה יפורסמו ממש רגע לפני שהוא יעלה לאקרנים.

 

אחד ממבקרי הקולנוע אמר לאייס כי מדובר ב"פאדיחה מדהימה ונדירה גם במושגים בינ"ל. המבקרים בארץ ראו עותק שלא הם ולא אף אחד אחר היה צריך לראות, ובאמת אפילו באמריקה כמעט אף אחד לא ראה, חוץ מאולי הבמאי והזבוב על הקיר בחדר עריכה".

 

"האשמה היא לאו דווקא ביחצ הישראלי, אלא באמריקאים ששלחו להם את העותק הזה" חיזק האיש את הדברים שנשלחו במייל לכלל המבקרים. "לא אתפלא אם מישהו ביוניברסל ישלם במשרתו על הפאשלה הזו, כך שנוצרה כאן תקרית בינ"ל עם השלכות".

 

מגלובוס מקס נמסר: "בשל טעות אנוש מצערת הוקרן ביום שישי האחרון העותק הלא נכון. הקרנה נוספת תיערך מחר בבוקר ועיתונאי הקולנוע מוזמנים לצפייה בעותק הנכון, כדי לאפשר להם לעשות את עבודתם נאמנה. הסרט יוצא לאקרנים ביום חמישי הקרוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.