מספר המשתמשים ב-ChatGPT זינק ב-25%
אלטמן בדיון בסנאט: מספר המשתמשים השבועיים של ChatGPT עלה ל-500 מיליון, צמיחה של 25% מאז פברואר; וגם - האם OpenAI בדרך להפוך לענקית הבאה של האינטרנט?
מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, חשף נתונים מרשימים על הצלחת ChatGPT בעדות שמסר בפני ועדת הסנאט האמריקאי. לדבריו, מספר המשתמשים השבועיים בשירות הבינה המלאכותית המוביל זינק בכ-25% מאז פברואר, ועומד כיום על למעלה מ-500 מיליון משתמשים מדי שבוע. מדובר בתוספת של 100 מיליון משתמשים בהשוואה לנתונים שהציגה הנהלת החברה לפני כשלושה חודשים.
הדיון בוועדת הסנאט, שכותרתו "ניצחון במרוץ הבינה המלאכותית: חיזוק יכולות ארה"ב בתחום המחשוב והחדשנות", אורגן על ידי הסנאטור טד קרוז, וכלל שורה של מנהלים בכירים מעולם הטכנולוגיה. בין המשתתפים הנוספים בדיון היו ליסה סו, מנכ"לית AMD, מייקל אינטרטור, מנכ"ל חברת CoreWeave, ובראד סמית', נשיא מיקרוסופט.
מטרת השימוע המיוחד הייתה לבחון כיצד ניתן להסיר חסמים רגולטוריים בתחום הבינה המלאכותית כדי "להבטיח את עליונותה של ארה"ב במהפכה התעשייתית העולמית של המאה ה-21". הדיון נועד גם להדגיש את החשיבות האסטרטגית שמייחסים מחוקקים אמריקאים לתחום הבינה המלאכותית כגורם מפתח בתחרות הטכנולוגית העולמית.
בעדותו, התמקד אלטמן בתפקיד המכריע שתשחק הבינה המלאכותית בעתיד שוק העבודה האמריקאי, והדגיש את המחויבות של OpenAI לסייע לארצות הברית להוביל בתחום. הוא הציג חזון אופטימי לעתיד שבו טכנולוגיות בינה מלאכותית מאפשרות התקדמות כלכלית וחברתית משמעותית.
- גיוס ההון הגדול בהיסטוריה יוצא לדרך ומה קרה היום לפני 21 שנה
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עתיד זה יכול להיות בהיר כמעט באופן בלתי נתפס," הצהיר אלטמן בעדותו המוכנה מראש, "אך רק אם ננקוט צעדים ממשיים להבטיח שגרסה של בינה מלאכותית בהובלה אמריקאית, המבוססת על ערכים דמוקרטיים כמו חופש ושקיפות, תגבר על גרסה סמכותנית." הוא הוסיף כי "הסיכונים לא יכולים להיות גבוהים יותר, והקונגרס צודק שארצות הברית חייבת להוביל את הדרך."
הנתונים שהציג אלטמן על הצמיחה המהירה במספר המשתמשים של ChatGPT חושפים את ההאצה בקצב אימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית בקרב הציבור הרחב. הפופולריות הגוברת של הפלטפורמה מחזקת את עמדתה של OpenAI כמובילה מרכזית בתחום הרותח הזה.
האם OpenAI בדרך להפוך לענקית הבאה של האינטרנט?
הצמיחה של צ'אטבוטים באה על חשבון מנועי החיפוש – וגוגל מתחילה להרגיש את הלחץ; למעשה ובהמשך לנתוני הצמיחה המרשימים שהציג סם אלטמן, נראה שמשהו עמוק ודרמטי קורה מתחת לפני השטח של הרשת: אנשים מתחילים לשאול את ChatGPT במקום לחפש בגוגל. אם המגמה הזו תימשך, ייתכן שנעמוד בפני חילופי שלטון דיגיטליים – לא פחות. חברת OpenAI, שהוקמה כפרויקט אקדמי בשנת 2015, נולדה מתוך חשש אמיתי: מה יקרה אם טכנולוגיה חכמה תגיע לידיים הלא נכונות. אבל מאז, אותה מעבדה שהתחילה בלי כוונות רווח הפכה למוקד כוח אמיתי. שותפות עם מיקרוסופט, גיוס של עשרות מיליארדים, והובלה טכנולוגית בכל הקשור למודלים שפתיים כמו GPT.
- גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
- סטארטאפ הפרופטק Venn גייס 52 מיליון דולר, מכוון לניהול מיליון דירות עד 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
באפריל 2025 החברה השלימה סבב השקעה אדיר בגובה 40 מיליארד דולר, מה שהקפיץ את השווי שלה ל־300 מיליארד. מדובר בזינוק חד שהופך אותה לאחת השחקניות הפרטיות החזקות ביותר בעולם, וממקם אותה לצד שמות כמו SpaceX ו־ByteDance. הבינה המלאכותית הצליחה לשנות את הדרך שבה אנשים צורכים מידע. מעל 500 מיליון משתמשים פועלים בכלי המרכזי של צ'אטGPT ובסה"כ יותר מ־800 מיליון משתמשים פעילים בשבוע (נכון למאי 2025) פונים אל ChatGPT כדי לקבל תשובות מהירות, ניסוחים, המלצות, קוד תכנות, ואפילו ייעוץ אישי. עבור חלק מהם, החיפוש המסורתי מרגיש פתאום איטי ומיושן.
תעשיות שלמות כבר מרגישות את ההשפעה. אתרי תמיכה למתכנתים, פורומים טכניים, חברות חינוך אונליין ואפילו קמעונאיות – כולם סופגים ירידה בתנועה או בהכנסות, בגלל נטישת הגולשים לטובת פתרונות מבוססי AI.
גוגל מגיבה, אבל האימפריה נסדקת - גוגל עדיין שולטת בשוק מנועי החיפוש, עם נתח עולמי של כמעט 90%, אבל לראשונה מאז 2015 – היא מאבדת נתח שוק. יותר ויותר שאילתות זולגות למתחרות: Bing, שכולל את ChatGPT, ולשירותים חדשים מבוססי בינה מלאכותית כמו Claude ו־Mistral. הסימן הכי בולט לכך? כמעט שליש מהאמריקאים מדווחים שהם משתמשים בצ'אטבוטים במקום במנוע חיפוש.
גוגל מנסה לא להגיב בפאניקה, אבל אין ספק שהיא נערכת. היא השיקה את Gemini, שילבה בינה מלאכותית בתוצאות החיפוש, ושיפרה את מנוע הקניות שלה. גם אמזון לא יושבת בשקט – ומשקיעה בשילוב AI בתוך מנועי ההמלצות שלה.
למרות ההצלחה האדירה, יש מי שמזהירים: OpenAI, שהוקמה כדי לפזר את הכוח, עלולה להפוך לכוח מרוכז בעצמה. ככל שהחברה נכנסת ליותר תחומים – מהחינוך ועד קמעונאות – כך גוברת הדאגה שתיווצר תלות טכנולוגית חדשה, אולי אפילו מסוכנת. במקביל, עולות גם שאלות על איכות המידע, אתיקה ובקרה. לדוגמה, בתחום הבריאות, משתמשים אמנם פונים ל־ChatGPT כדי להבין תסמינים, אבל רופאים מזהירים: אין תחליף לאבחון אנושי.
שאלות ותשובות על OpenAI והחיפוש באינטרנט?
האם ChatGPT באמת מחליף את גוגל?
לא לגמרי, אבל זה בהחלט קורה. בכל פעם שמישהו שואל שאלה בצ'אט במקום בגוגל – זה צעד קטן לקראת שינוי עמוק בהרגלים. המהירות, הפשטות והדיוק היחסי הופכים את הבוטים לאלטרנטיבה אמיתית.
האם יש מקום לשני הענקיות יחד?
בטווח הקצר – כן. כלים שונים עונים על צרכים שונים. אבל ככל שהבינה המלאכותית הופכת לחלק אינטגרלי מהחיים הדיגיטליים, הקווים בין חיפוש, תוכן, שירות ומסחר הולכים ומיטשטשים.
מה ההבדל בין ChatGPT לגוגל?
גוגל מחזירה תוצאות מהאינטרנט, ו־ChatGPT מייצר תשובה אחת, מבוססת על מידע שכבר עבר עליו. זה מהיר, ישיר – אבל לא תמיד מעודכן. כל אחד מהם מתאים לשימושים שונים.
האם OpenAI יכולה להפוך למונופול?
כן – ויש מי שמודאגים מכך. החברה מחזיקה בטכנולוגיה עוצמתית, שזוכה למימון כמעט בלתי מוגבל. אם לא יקומו חלופות חזקות – היא עלולה לרכז כוח רב מדי בתחום רגיש.
איך כל זה ישפיע עלינו בטווח הארוך?
ייתכן שבעתיד נתקשר עם מידע דרך שיחה, ולא דרך הקלדה או חיפוש. הדפדפן ייהפך לאישי, המלצות יהיו מותאמות לגמרי, והאינטרנט – לפחות כמו שאנחנו מכירים אותו – ייראה אחרת לגמרי.
- 3.אנונימי 10/05/2025 22:35הגב לתגובה זובתור אחד שהיה לו צאט GPT ואחכ עברתי לקופיילוט הקופיילוט לדעתי הרבה יותר ידידותי למשתמש והתשובות שלו התצוגה נוחה לקריאה מאשר GPT גם יש לו כאן ביקרות חיובית לא נופלות מGPT 4.7 בגוגל פליי בנוסף הוא יוצר לך תמונות וטבלאות וכו ללא הגבלה כמו GPT אלא אם משלמים לצאט שם לחברה שמפתחת 73 שקל לחודש.. לטעמי ..
- 2.אנונימי 09/05/2025 13:47הגב לתגובה זוהמדיע cgpt הוא ברמה נמוכה מאד ואינו תחליף לגוגל אלה תחליף גרוע לעצלנים.תשאלו אותו שאלות על מניות ותראו איזה רמה נמוכה הוא מציג.
- 1.אנונימי 08/05/2025 22:47הגב לתגובה זואני מסכימה. בעבר השתמשתי בגפט רק פעמיים רחוקות כי לא סמכתי על האמינות שלו. לאחרונה הוא משתפר מאד וכמעט ולא מוציא תגובות שגויות כך שהוא בהחלט מחליף את רוב החיפושים שלי בגוגל בצורה יעילה
פאלו אלטופאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה
ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.94% מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות
הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.
בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של
למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.
"הטמעת
הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם
על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”
על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה
פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.
- "הבינה המלאכותית משנה את מפת הסייבר"
- אינטל ופאלו אלטו מזנקות, ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026
עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי
גימיני 3 גוגלגוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.
גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.
במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.
מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״
לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.
- בינה מלאכותית ופיננסים: כלי עזר או סיכון לכספנו?
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.
