אינטל
צילום: אייסטוק

אינטל מפרידה את אינטל קפיטל לקרן עצמאית: "גישה למקורות הון חדשים"

מה המשמעות של המהלך על מניית אינטל?

עמית בר |
נושאים בכתבה אינטל


אינטל ממשיכה בצעדי ההתייעלות וההתרכזות שלה ומכריזה על הפרדת זרוע ההשקעות שלה, אינטל קפיטל, לקרן הון סיכון עצמאית. המהלך, שצפוי לצאת לפועל במחצית השנייה של 2025, יאפשר לקרן לפעול תחת שם חדש ולהשיג מימון ממשקיעים חיצוניים, תוך שמירה על אינטל כמשקיעה מרכזית. המהלך גם יביא למיקוד בפעילות אינטל הגדולה.


לא ברור מה שוויה של אינטל קפיטל, אך נראה שמדובר בהשקעות שמוערכות בשווי נוכחי של מאות רבות של מיליוני דולרים ואף מעבר לכך. הפיצול שאמור להיות כספין אוף וחלוקה לבעלי המניות הקיימים לא ישפיע דרמטית כי אחריח הכל, למרות הירידה במניית אינטל היא עדיין שווה כ-80 מיליארד דולר. עם זאת, יודגש כי לא ברור מה השווי של החזקותיה של אינטל קפיטל וכן שלא נמסר באופן ברור איך נערכת אינטל לפצל ואיך לחלק לבעלי מניותיה את התמורה. 


גישה למקורות הון חדשים

"אינטל קפיטל תיהנה מגישה למקורות הון חדשים להרחבת הפעילות שלה, ואילו אינטל תמשיך להרוויח משותפות אסטרטגית ופרודוקטיבית לטווח הארוך," אמר דיוויד זינסנר, מנכ"ל משותף זמני ו-CFO של אינטל. המהלך מהווה לדעת החברה "תסריט מנצח לשני הצדדים".

עם יותר מ-5 מיליארד דולר בניהול, אינטל קפיטל השקיעה מאז 1991 ביותר מ-1,800 חברות בתחומים כמו סיליקון, מכשירים, ענן וטכנולוגיות מתקדמות. גם בישראל נחשבת הקרן לשחקן מרכזי בזירת ההשקעות, עם השקעות בסטארטאפים מובילים כמו אוברוולף, אורקיד סקיוריטי ו-AI21.

פרויקטים עדכניים ותכנון לעתיד

רק השבוע, אורקיד סקיוריטי, חברת הזנק העוסקת באבטחת זהות, הודיעה על גיוס של 36 מיליון דולר בסבב גיוס בהובלת אינטל קפיטל וקבוצת Team8. השקעה זו מדגישה את המשך המעורבות של הקרן בשווקים גלובליים גם לקראת המעבר לעצמאות.

במהלך החדש, אינטל מצפה להרחיב את יכולת הקרן להתחרות בשוק באמצעות גישה למקורות מימון נוספים, וכל זאת מבלי לפגוע במערכת היחסים האסטרטגית בין החברה לקרן.


הפעילות של אינטל קפיטל כקרן עצמאית צפויה להתחיל במחצית השנייה של 2025. צוות הקרן הנוכחי יועבר לחברה החדשה, שתפעל תחת שם חדש. החברה תמשיך להשקיע בטכנולוגיות חדשניות ולתמוך ביזמים מבטיחים בתחומים מגוונים.

קיראו עוד ב"BizTech"



שאלות ותשובות על המהלך



מה המשמעות של הפרדת אינטל קפיטל?
הפרדת הקרן לקרן עצמאית מאפשרת לה גישה למקורות הון חדשים, תוך שמירה על אינטל כמשקיעה מרכזית.

כיצד זה ישפיע על ההשקעות של אינטל קפיטל?
הקרן תמשיך לפעול בתחומים טכנולוגיים מובילים ולהשקיע בסטארטאפים מבטיחים, עם אפשרות להתרחבות משמעותית הודות להון חיצוני.

מה יקרה עם צוות הקרן הנוכחי?
צוות אינטל קפיטל הנוכחי יעבור לחברה החדשה, והפעילות העסקית תימשך ללא שינויים משמעותיים.

איך הקרן משפיעה על השוק בישראל?
אינטל קפיטל פועלת בישראל באמצעות צוות מקומי ומשקיעה בסטארטאפים מובילים, כמו אורקיד סקיוריטי, AI21 ועוד.

מה היתרון של המהלך לאינטל?
אינטל מקבלת גישה להשקעות אסטרטגיות לטווח הארוך, תוך שיפור היעילות הפיננסית של החברה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד