מחיר החניה בר"ג ות"א זינק, כמה תשלמו בערים אחרות? מדריך
אנשים שמחפשים חניה בתל אביב, שימו לב: אתם לא לבד: אחרי שעיריית תל אביב העלתה את תעריפי החניה למבקרים ל-12 שקל לשעה, גם ראש העיר השכנה החליט לעשות מהלך דומה. בעיריית רמת גן החליטו לעלות את מחיר החניה ל-11.88 שקל, ויצאו בדיל מעצבן: מי שרוצה מנוי חופשי חודשי, ייאלץ לשלם 800 שקל. כך הוא יוכל לחנות כמה שירצה. פעם זה היה תעריף למנוי חודשי בחניון, אבל היום סתם לחנות בעיר, למי שלא מחזיק בתו חניה עירוני, עולה הרבה מאוד כסף.
עלות שעת חניה ברמת גן זינקה בחודש שעבר בצורה משמעותית, אחרי שהמחיר הקודם היה 6.3 שקלים לשעה, מחיר לא נמוך, אבל כעת תושב חוץ ישלם כמעט כפול. אם אתם תושבי גבעתיים, בה המחיר השעתי לחניה נותר על 6.3 שקל, ורוצים לבקר בעיר השכנה, כדאי שתשאירו את הרכב בבית. אגב גם בערים הסמוכות בת ים (6.3) והרצליה (6.2) המחיר דומה, בזמן שבקריית אונו תשלמו 4.9 שקלים בלבד לשעה. היישוב הקרוב ביותר לרמת גן מבחינת המחיר הוא קדימה צורן. למרות שאין שם בעיות חניה חמורות כמו במרכז, תשלמו 6.7 שקלים לשעה. למעשה, הוא ממוקם שלישי ברשימה, אחרי רמת גן ותל אביב.
מה המהות?כדי להבין מדוע עיריות כמו תל אביב ורמת גן הקפיצו את המחירים למבקרים, עיינו במסמך שנכתב במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת שבדקה בחודש מרץ אשתקד את שינוי מדיניות החניה ברשויות המקומיות. המסמך הזה חובר בעקבות חוק התכנית הכלכלית מנובמבר 2021, אז התקבל תיקון לפקודת התעבורה בעניין הסדרי החניה ברשויות המקומיות.
מטרת התיקון הייתה להפחית את השימוש ברכב פרטי ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, תוך ניצול מקסימלי של משאב החניה ברשויות המקומיות. מה עשה המחוקק? פשוט, אפשר לרשויות המקומיות להעלות את מחיר החניה.
- קיבלתם נקודות תעבורה בגין עבירת נהיגה במהירות מופרזת? יש מה לעשות!
- מאות דו"חות וקנסות חניה לרכב נכה עלו לעיריית ת"א בפיצוי של 25 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני שנחקק התיקון, פקודת התעבורה קבעה שהרשויות המקומיות רשאיות לקבוע את תעריפי החניה תחת תעריף מקסימום. התעריף הזה עמד על 6.3 שקלים, וזו הסיבה שרשויות רבות נוקבות דווקא בתעריף הזה. בפועל, תעריפי החניה נעו החל מ-3.6 שקלים (ביישובים בהם אין כמעט מצוקת חניה, בעיקר בצפון) ובין 6.3 שקל (התעריף המקסימלי) בתל אביב.
בערים כמו תל אביב, מחיר החניה בחניונים פרטיים הגיע לפי שלושה ואף יותר מאותו תעריף מקסימלי - מה שמעיד על כך שמחיר השוק היה גבוה יותר. השאלה היא האם נכון לקחת חניון פרטי ולקבוע שהוא מעיד על מחיר השוק. כך או כך, התיקון ביטל את תעריף המקסימום כך שרשויות מקומיות החלו לגבות תעריפי חניה גבוהים יותר, בהתאם לביקוש ולהיצע. מה זה אומר? שיכול מאוד להיות שנראה בקרוב רשויות מקומיות נוספות שמודיעות על העלאת תעריפים. אנחנו מזכירים כי המסמך הזה נכתב לפני הבחירות, כך שאף ראש עירייה (מלבד בתל אביב) לא היה מעז לעשות מהלך כזה רגע לפני, או אפילו רגע אחרי הבחירות - גם אם מדובר בתושבי חוץ (הרי רבים מגיעים לבקר את ההורים, הילדים, האחים וחברים - וזה יכול היה, באזורים מסוימים, למנוע מהם להגיע אם מדובר בעשרות שקלים לביקור).
- החלום הכלכלי - הסכמי אברהם רחבים
- כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- איך הצליחו ברשות המסים להכניס 20 מיליארד שקל בשנה ולהציל את...
פעם, זה היה מחיר שעתי בחניון. חניה בכחול לבן (איציק יצחקי)
מה עוד קבעה ועדת הכלכלה? היא החליטה שהפער בתעריפי החניה בין תושב הרשות המקומית לבין מי שאינו תושב הרשות – לא יעלה על 30%. כך הרשות המקומית יכולה להעלות מחיר, אבל היא צריכה להבין שאם היא תעלה אותו בצורה דרמטית, גם תושביה יפגעו. אחת הסיבות לכך הייתה העובדה שבחלק מהערים יש חופי ים והמדינה לא רצתה שתושבים יימנעו מלהגיע לחופי ישראל רק בשל תעריף מוגזם. עוד נקבע, כי בזמנים ובשעות שבהם תושבי הרשות המקומית אינם חייבים בתשלום עבור החניה, התקרה לא תוכל להיות גבוהה יותר מ-6.70 שקל.
המדינה קבעה כי התיקון יחול על רשויות מקומיות גדולות, מעל 40 אלף איש. חשוב לציין כי ברשויות מקומיות שונות, דוגמת תל אביב וחדרה, אפשר לקבל פטור מלא מתשלום חניה אם מדובר בתושב מקומי. יכול להיות גם חלקי, לשעת החניה הראשונה, כמו בירושלים או מוגבל בזמן (שלוש שעות באזור מע"ר, ללא הגבלה בשאר האזורים), כמו בחדרה.
מה המחירים בשאר הערים?
בדקנו באמצעות אפליציית פנגו את המחירים בערים אחרות בישראל ומה הפער לעומת התשלום לתושבי המקום. באור יהודה, למשל, לא תשלמו שקל עבור חניה, אבל אם אתם תושבי חוץ המחיר יהיה 5.4 שקל. באזורי קניות ישלמו תושבי העיר 2.7 שקל.
באילת, תושבי חוץ בלבד ישלמו 5.4 שקל לשעה. באשדוד המחיר הוא 4.2 שקל, כשתושב המקום ישלם מחצית. באשקלון המחיר הוא 6.3 שקל, כשושב המקום ישלם 2.5 שקל ובחוף הים הוא לא ישלם כלל. בבאר שבע התעריף לתושבי חוץ אחיד, 6.4 שקל. לתושבי המקום - 4.8.
אילו רשויות גובות מחיר נמוך במיוחד לתושבי חוץ? בזכרון יעקב תשלמו 4 שקלים, בחצור הגלילית 3 שקלים, ביקנעם 3 שקלים, וכך גם בלוד. בקריית גת התעריף הוא 3.5 שקלים, וכך גם בעיר שהם, שנותנת גם 12 שעות חניה חינם במצטבר לכולם.
אילו רשויות גובות תעריף מקסימלי? בתל אביב, כאמור, התעריף מגיע ל-12.4 שקל באזורים מסוימים ושבעה שקלים באזורים אחרים. ברמת גן, כאמור, המחיר הוא 11.88 שקל אבל בסובב קניון איילון A תשלמו "רק" 10 שקלים לשעה. בראשון לציון תשלמו 6.4 שקלים, ובקריית ים מצאנו כי התעריף אמנם עומד על 3.65 שקל, אבל אם תחנו משאית בשוק, תאילצו להיפרד מ-11 שקל לשעה. עוד תעריפים גבוהים: בפארק תעשיות עמק חפר תשלמו 6.3 שקל, בכפר שמריהו 6.2, בכפר סבא התעריף גבוה ושם תשלמו 6.6 שקל לשעה, בירושלים התעריף הבסיסי לתושבי חוץ הוא 6.9, בחיפה 6.5, באופקים תושבי חוץ ישלמו 6 שקלים, כפול מתושב המקום, שמוגבל לשמונה שעות. המחיר ב"ערי ביניים" כמו נתני ובני ברק נע סביב 5.5 שקלים לשעה.
- 5.אז תשכחו שנבוא. נסתפק בקריית אונו והבקעה (ל"ת)09/05/2024 12:06הגב לתגובה זו
- 4.תודות לביבי 15 שנה יוקר מחייה הזוי המדינה יקרה להחריד (ל"ת)יעל 09/05/2024 11:51הגב לתגובה זו
- 3.נערי האוצר צריכים ללכת לכלא, מידוף עשק משקעים מסכנים האוצר עושק את כולנו (ל"ת)מוטי 09/05/2024 10:54הגב לתגובה זו
- 2.מאיר 09/05/2024 10:53הגב לתגובה זוהאוצר רוצה שהרשויות המקומיות יעשקו את האזרחים זאת המדיניות שלהם.הם דורשים שיעלו את הארנונה מעבר למה שהחוק מתיר.באוצר רוצים אינפלצייה,זה טוב למדינה זה יוצר צמיחה אז מה אם זה פוגע בפנסיונרים הם כבר עשו את שלהם.
- 1.העיריה מתעשרת 09/05/2024 10:50הגב לתגובה זורחובות שלמים עם חניה לאופנוע ומעולם לא ראיתי אופנוע חונה אבל הוסיפו חניה לנכים . מעניין שכל הנכים שלא יכולים ללכת גרים בקומה רביעית בלי מעלית. עיריית ת"א עם הזקן החולדה שמכר את בוחריו מתעשרת והוא גם ביטל את מצעד הגאווה כי הוא הכניס לקואליצה את הצינות הדתית. בחרו קקי וקיבלו קקה

החלום הכלכלי - הסכמי אברהם רחבים
כמה תרמו הסכמי אברהם לכלכלת ישראל, מה החשיבות הגדולה שלהם ומה יקרה אם וכאשר סעודיה, סוריה ולבנון יצטרפו להסכמים
סעודיה, סוריה, לבנון - אלו המדינות שעשויות לעשות שלום עם ישראל, או לפחות לחתום על הסכם נורמליזציה. סעודיה מאוד חשובה, בשל גודלה, חשיבותה, עושרה. סוריה ולבנון קריטיות לנו כי הן שכונות צמודות. העסקה החשובה להחזרת החטופים והפסקת האש עם החמאס היא בעצם הכרזה על סיום המלחמה האזורית. החות'ים שאמרו שהם במשחק כדי לתמוך באחים מהחמאס, לא צפויים להמשיך בלחימה. המייצרים יפתו מחדש, ויש לזה הקלה כלכלית משמעותית - עלויות ההובלה לישראל יפחתו.
איראן היא סימן שאלה גדול, אבל אחרי המכה שספגה ביוני, נראה שלמרות הקושי, הסדר בפיקוח על הגרעין יתקדם בעצלתיים ונגיע לסוג של הסדרה.
המזרח התיכון החדש הוא מזרח תיכון של ישראל חזקה, מרתיעה, עוצמתית. אף אחד לא רוצה להתעסק עם ה"משוגעים" ונראה שכך צריך להתנהג כאן, למרות שזה עלה לנו בתדמית שלילית במדינות אירופה. נראה שבהדרגה התדמית תשתפר, אבל זה נזק שעלול להיות גדול ושייקח זמן לתקן אותו. ישראל נתפסת במקומות רבים כבריונית, אפילו כרצחנית. בסוף עסקים נעשים בין אנשים - אנשים עם אנשים והדימוי הזה פוגע בעסקים.
עם זאת, צריך להסתכל על התמונה הרחבה. מול המפגינים והממשלות שתקפו את ישראל יש גם בתוך אירופה תמיכה של ציבור גדול שמפנים שישראל בעצם נלחמת את המלחמה של אירופה. האיסלם הקיצוני מתפשט באירופה עם עשרות מיליוני מהגרים וזה משנה את צביונה של היבשת. הימין באירופה מתעורר וגדל והוא עולה בסקרים ומתחזק בבחירות. זה קרה לאחרונה גם בצ'כיה - המיליארדר שחוזר לשלטון - ומה צפוי בבחירות באירופה בשנים הבאות?. זה יקרה במדינות נוספות.
מול הנזקים הכלכליים שנובעים מהתדמית השלילית, יש גם תועלת כלכלית גדולה מסיום המלחמה. ראשית ובאופן ישיר - הוצאות הביטחון ירדו דרמטית. שנית ובאופן עקיף, שיפור במצב הרוח ובסנטימנט מגביר צריכה, משפר צמיחה. שלישית - לנגיד כבר לא יהיה מנוס מלהוריד את הריבית. זהו, נגמרו התירוצים. זה כמובן טוב לצרכנים וללווים.
- האיחוד שחתם הסכם שלום עם ישראל לא יוותר עליו כל כך מהר
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ורביעית וזה המוקד הפעם - הסכמי אברהם עשויים להתרחב. יש מדינות לא מעטות שעשויות להצטרף למעגל, נראה שהראשונות הן סוריה, לבנון וסעודיה. אם אכן זה יקרה, אז ההשפעה על הכלכלה צפויה להיות מאוד משמעותית. שלום עם השכנות, יתורגם בהדרגה לעסקים וגם בסופו של דבר (אם כי לא בשנים הראשונות) לירידה בהוצאות הביטחון. הסכם נורמליזציה עם סעודיה עשוי לפתוח פעילות של סחר משמעותי והשקעות.

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?
המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות?
העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.
המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.
מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.
עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.
- נעילה שלילית בוול-סטריט; טילריי זינקה ב-21%, סולאראדג׳ קפצה ב-8%
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה
כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.